Efteling

Discussion in 'De lounge' started by anne19791980, Aug 2, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,518
    229
    63
    Hoi,

Wij gaan deze week naar de Efteling.
    Nu is het zo dat ik in een rolstoel ga omdat ik door hartfalen niet lang meer kan staan. Ik mag hierdoor ook niet in Joris en de draak en max en Moritz.
    Mijn man gaat mee en de kinderen van 7 en 8.
    Ze willen nu voor het eerst in deze attracties en zoals ik het kan zien zit je bij beide met 2 naast elkaar. Dus man kan langs 1 kind, maar de andere gaat dan echt niet alleen er achter zitten. Vooral niet de eerste keer. Moet mijn man dan 2 keer in de wachtrij? Dus als hij dan met 1 kind eruit is , dan weer met t andere kind in de rij? Of is daar een oplossing voor?
    Ik las wel over de baby switch maarja dit is toch wel iets ander.
    Efteling reageert helaas (nog) niet op mijn vraag.
    Iemand hier ervaring mee? En hoe doen alleenstaande ouders dit dan?

2. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,011
    1,722
    113
    Female
    Misschien kunnen twee kinderen naast elkaar en vader er achter zitten? Want denk wel dat hij anders gewoon in de rij zal moeten aanschuiven.

GossipGirlxoxo and Zulema like this.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Als iedereen dit op deze manier zou willen doen komen andere mensen nauwelijks aan de beurt.
    Ik zou de kids naast elkaar zetten en man ervoor of erachter, hier gaat oma overigens vaak mee dus hebben we dit probleem ook niet.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,689
    18,765
    113
    Female
    Wij hebben dat idd zo al gedaan.
    Maar dan was het geen zomer vakantie.
    Dus geen idee of ze dit nu ook oké gaan vinden.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,943
    15,588
    113
    Nabij Utrecht
    Max en moritz gaat zo hard nog niet ;).
    Dus daar zou ik de kids naast elkaar zetten en hij zelf daarachter gaan zitten.

Joris en de Draak zou ik dan idd 2x in gaan en dus 2x in de rij staan.

Ik geloof niet dat de babyswitch bedoeld is voor kinderen van 7-8 ;)
    Tis ook een hele andere constructie dan jullie nu willen/bedoelen.

Zulema likes this.
  6. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

Mar 1, 2020
    582
    513
    93
    Female
    Gewoon de kinderen naast elkaar en vader erachter. Willen ze dat niet probeer je het volgend jaar weer. (tenzij wachttijden maar een 10 minuten zijn ofzo :rolleyes:)

7. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Of het in de zomervakantie gaat, dat weet ik niet (ivm drukte en wachttijden). Maar op rustigere dagen is het zo dat als ik niet mee kan in de achtbaan en mijn man dus met de kinderen er in gaat, dat mijn man inderdaad 2x achter elkaar gaat. Eerst met het ene kind, volgende ronde met het andere kind.
    Ondertussen is het zo dat de kinderen vaak gewoon naast elkaar gaan en pap erachter, maar ze zijn hier dan ook 10 en 8 en mogen qua lengte steeds meer zelfstandig en dan gaat papa met me voor de lol en voor zichzelf dan voor de kinderen.

Neuzeke likes this.
  8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Met 7 en 8 jaar zou ik de kinderen gewoon naast elkaar zetten en papa ervoor of achter. Het zijn beide niet de meest heftige achtbanen, dat moet kunnen.

9. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female
    Nu in coronatijd, zomer.. dan zal papa toch echt 2x minuten lang in de rij moeten gaan staan.

Kinderen naast elkaar en papa erachter.

10. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Dit. Volgens mij is de babyswitch nu ivm de Covid19 ook niet geopend, maar ook niet bedoeld voor dit soort constructies. Ik snap je beredenering, maar zou inderdaad eerder zeggen de jongens naast elkaar ondanks dat dat spannend is. Of dus inderdaad 2x in de rij...

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Baby switch word nu vanwege corona niet gedaan in de Efteling

12. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Kunnen jij en je man niet allebei met 1 kind in de rij gaan staan? Aantal mensen er tussen laten, dus niet achter elkaar. Gaat hij eerst met de ene en daarna lost hij jou af in de rij.
    Ik ben al 20 jaar niet in de Efteling geweest dus weet ook helemaal niet of dit kan, maar wie weet;)

13. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,848
    4,103
    113
    Lijkt me niet dat dat kan, aangezien ze niet lang kan staan en een rolstoel heeft...

Ik denk ook kinderen bij elkaar dan en papa erachter. Alhoewel ik het bij Joris bij mijn jongste (8jr) altijd wel fijn vond om er naast te zitten of mijn man, aangezien hij gruwelijk hard gaat en mijn jongste redelijk mobiel is. Zo konden we hem wat vasthouden om het schudden wat te verminderen.

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Ik zou bij joris en de draak twee keer gaan. Persoonlijk vind ik die achtbaan voor jonge kinderen nog best pittig, wel fijn als je je kind vast kan houden.

Je zou ook nog iemand die in begin van de rij staat kunnen vragen, moet je wel goed gevoel hebben bij die persoon natuurlijk.

15. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

Oct 19, 2019
    894
    1,757
    93
    Lijkt mij dat je niet opnieuw in de rij zou hoeven. Nu met Corona mag er sowieso niemand anders naast je kind zitten die niet tot het huishouden behoord. Lijkt me een beetje raar als je dan achteraan in de rij moet sluiten als je kind gewoon staat te wachten. Niemand die verder langer moet wachter of iets, want anders zou het stoeltje naast je kind toch leeg zijn.

Neuzeke likes this.
  16. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Er is geen baby switch maar het personeel kan wel met je meedenken.

Ik zou of kids samen zetten en jij er achter. Of eerst met 1 kind. En dan met andere kind erna. Dus je laat kind 1 uitstappen en stapt bij kind 2 opnieuw in. Dubbel in de rij staan is onzin aangezien je netjes met zijn 3en hebt gewacht.
    Personeel verdeelt de mensen in de karren dus daar even aangeven en kind 2 kan dan 1 of 2 rondjes wachten voor hij met papa er in kan.

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Dit lijkt mij ook! Ik zou het raar vinden als je opnieuw zou moeten aansluiten. Als bezoeker zou in het echt geen probleem vinden als een vader 2x er in zou gaan.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,689
    18,765
    113
    Female
    Ik ook niet.
    En er moet ook niemand langer wachten door deze manier.
    Zeker nu mag er toch niemand anders naast het kind dus het blijven 2 bakjes die je gebruikt. Alleen niet in 1 rit.

Ik vind Joris de draak trouwens niet iets om als kind voor de 1ste keer alleen in te gaan.

19. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,518
    229
    63
    Hoi bedankt nog voor alle reacties.

Het geldt inderdaad alleen voor een 'baby'. Man heeft uiteindelijk maar 1 keer in de rij gestaan omdat de oudste niet meer durfde.haha.
    In max en Moritz moest de oudste alleen en dan de jongste en mijn man erachter. Jongste moest nog onder begeleiding en dan dient de ouder ernaast te zitten.
    Efteling medewerker heeft nog aangegeven dat ik de volgende keer beter een faciliteiten pas kon aanvragen, dan kunnen we via de rolstoel ingang naar binnen en hoef ik helemaal niet meer te staan in de rij.
    Uiteindelijk is de rij bij de wildwaterbaan mij te veel geworden en moesten we om half 7 naar huis. Gelukkig pas aan het eind van de dag gebeurd.
    Volgende keer idd maar de pas aanvragen. Ik vind een rolstoel al een handicap, en was nog niet toe aan de rolstoel ingang. Maar ik ga het toch maar doen de volgende keer.

Share This Page