Ik zit erover te denken om het EGA-dieet te gaan volgen. Maar ik weet niet zeker of het wat voor mij is. Ik heb nooit eerder een dieet gevolgd (ik had altijd eerder ondergewicht). Na het verliezen van mijn zwangerschapskilo's ben ik sluipenderwijs weer 10kg aangekomen, terwijl ik alle snoep, frisdrank en vette happen vermijd. Het lukt tot nu toe met 5x per week sporten (cardio) niet om ook maar een kilo te verliezen. Ik weeg nu 68kg bij een lengte van 1.65. Mijn streefgewicht is 55-57kg, wat ik ook woog voordat ik zwanger werd. Mijn collega (huisarts) gaf me de tip voor het EGA-dieet, wat online maar ook onder begeleiding te volgen zou zijn. Zij kende diverse mensen die daar 10-15kg mee zijn afgevallen, en een andere collega van me die het heeft gedaan is zelfs 20kg kwijt. Die laatste zei wel dat het behoorlijk wat aanpassing vergt qua voeding. Wie heeft er ervaringen mee? Wat ik wil weten, is mn of het haalbaar is in combinatie met een fulltimebaan en een dreumes, of het betaalbaar is (producten die je moet gebruiken, gezonde voeding is meestal niet goedkoop), en wat jullie het zwaarst eraan vonden.
Ik heb het jaaaaaaren geleden gevolgd. Ik vond het kwa eten erg weinig. Je moet elke dag verplichte groente eten ( naast je andere groente). Ik luste maar 3 soorten, dus dit kwam snel mijn oren uit. Je moet ook alles afwegen. Ik kan/kon dit dieet niet mijn hele leven volhouden. Ik was 10 kg afgevallen toen ben ik gestopt.... Ik volg nu de weightwatchers.... Wat een verademing, dit "dieet' kan ik mijn hele leven volhouden. Je mag gewoon brood, koolhydraten etc etc ik ben met de ww ruim 25 kg kwijt