Lang verkouden

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Goedemorgen,

Al meer dan 2 maanden ben ik verkouden. Alleen neusverkouden.
    Af en toe moet ik gewoon echt even naar adem happen.

Iemand tips en trucs? Ik ga volgende week toch maar even een afspraak maken met de HA.

2. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je geen hooikoorts of een andere allergie?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook maar bij mij komt het inderdaad door de combinatie verkoudheid en hooikoorts, wat nu ook op zijn hoogtepunt is qua pollen.

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik heb inderdaad ook gedacht aan hooikoorts. Maar heb er buiten bijna geen last van. En verder ook geen andere klachten die horen bij hooikoorts (traanogen en dergelijke). Gewoon echt heel erg neusverkouden en benauwd. Het is wel zo dat dit is sinds ik zwanger ben.

5. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

vl en ik lopen ook al een langere tijd met een neusverkoudheid zoals je beschrijft
    zover we weten hebben we geen hooikoorts maar we komen er ook idd niet vanaf

6. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Oh ik ben aan het begin van mijn zwangerschap ook lang verkouden geweest, ook steeds naar adem happen inderdaad. Rond 17 weken was het eindelijk over :) Schijnt een veel voorkomend kwaaltje te zijn.

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ben het al 2 jaar!!!!!!!! .. ik kom er niet vanaf!

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    had ik ook tijdens de zwangerschap. Heeel irritant

9. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik kan het niet herinneren van mijn vorige zwangerschap. Maargoed, het zou kunnen zo te lezen dus haha. Woensdag heb ik een echo en zal ik de vk even vragen.

Hebben mensen hier nog wat tips voor verlichting?

10. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Oh verschrikkelijk!!
    Ik vindt dat benauwde gevoel erg beangstigend.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, echt heel irritant!
    Ik heb gegoogled toen en las dat het ook kon komen doordat je niet door de neus ademt maar door de mond.
    Dit hielp mij erg goed:
    1. Ga rechtop en rustig zitten op een stevige (eetkamer)stoel.
    2. Houd tijdens de hele oefening je mond dicht, zelfs nog even nadat je klaar bent met de oefening. Wanneer je toch je mond opendoet tijdens de oefening werkt het niet meer en hoor je opnieuw te beginnen.
    3. Dus, doe je mond dicht, en adem uit door je neus. Mocht dit echt niet lukken dan mag je wel uitademen via je mond, al is dit niet aangeraden.
    4. Houd je adem in door je neus dicht te knijpen.
    5. Beweeg je hoofd voorzichtig naar achteren en naar voren (mond dicht, neus dicht).
    6. Ga door totdat het ietwat lastig wordt en je de noodzaak voelt om te ademen (ga natuurlijk niet door totdat je bijna flauwvalt en luister naar je lichaam).
    7. Haal je vingers van je neus en adem in door je neus terwijl je je mond dicht houdt.
    8. Adem eenmaal zwaar in en vervolgens wat kalmer gedurende enkele minuten terwijl je rechtop op de stoel blijft zitten.
    9. Herhaal indien nodig

Succes hopelijk is het snel over.
    Eventueel een zoutoplossing? Helaas mag je niet veel hebben als je zwanger bent ...

12. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje hb ik dit ook gehad en twee maanden na de bevalling was ik nog bezig. Ben toen naar de HA geweest en die had er toch een naam voor. Die weet ik natuurlijk niet meer na al die jaren haha, heb je wat aan.
    Ik heb toen een neuspompje gekregen die ik 3 maal daags moest gebruiken. Met een week was ik overal van af en is ook in die zin nooit meer terug gekomen. Het had dus iets met de zwangerschap te maken door de hormonen.

Deel Deze Pagina