ik knap uit mijn vel!

Discussion in 'De lounge' started by sim, Apr 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sim

sim Niet meer actief

tja, letterlijk dan!

sinds de geboorte van ons zoontje heb ik overal handzeep staan, ik ben er een beetje aan verslaafd geraakt om mijn handen te wassen. ik weet het het is een tik, verder is het niet zo dat ik helemaal alles antibacterieel moet hebben hoor, we hebben gewoon huisdieren en ik heb geen smetvrees, alleen die handen wassen is zo'n gewoonte geworden.

en ja, nu knap ik dus uit mijn vel, mijn handen dan. er zitten diepe scheuren op mijn knokkels en zit nu te typen met witte handen van de sudocreme, ik weet niet meer hoor, wat ik er op moet smeren...

alle tips zijn welkom!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Herstellende uiercreme doet op mijn handjes alstijd wonderen! Ik heb zelf ook zeer droge handen en als ik dit er even flink opsmeer kan ik er weer even tegen :)

3. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,765
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Purol misschien?
    Ik ben zelf kok en moest een x 100 ananassen snijden,nou,dat heb ik geweten!M'n handen waren zo schraal,ze gingen spontaan bloeden!Purol werkte heel verzachtend.

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Glycerona, zit in een blauw potje met witte en roze letters geloof ik. Mijn vader heeft dit chronisch en gebruikt dat altijd. Gewoon bij de DA enzo verkrijgbaar...

Zo niet. Ahava is echt het beste, maar denk niet dat je dat ergens kan kopen behalve misschien op internet. Mijn familie reist veel en namen ze altijd uit Israel mee. Ruikt ook nog eens superlekker...

5. sim

sim Niet meer actief

100! zo zeg, jij kon vast even geen ananas meer zien :)

die uiercreme heb ik maar helaas werkt het niet bij mij,

die purol bedoel je dan die glazige zalf?

6. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    atrix werkt super, tip van mn opa, die had ook altijd scheurtjes etc.
    is zo''n licht/mintgroene pot.

7. Em77

Em77 Actief lid

Het beste kun je er ureumcreme of zalf opsmeren. (of als je goedkoper wilt: er gewoon overheen plassen, deden ze vroeger ook).

8. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    smeer geen purol of vasaline want dat verzorgd niet
    je moet iets voedens hebben,
    ik heb hand eczeem dus kan zeer weining aan mijn handen verdragen maar bethapen help bij mij ook goed.
    sudocrem kan werken maar ook verkeerd uitpakken, want het droogd in en je handen zijn al uitgedroogd!

9. greetje82

greetje82 Bekend lid

Jul 11, 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Purol werkt bij mij ook prima! Ben ook kok......dus altijd last van droge handen.

10. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    als ik hele droge handen heb dan smeer ik ze 's avonds voor het naar bed gaan in met vasseline of vette handcreme of sudocreme en dan katoene handschoentjes aan en lekker slapen!

bij mij werkt het

Suc6

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Kijk aub uit met Purol.

Dat kan hele erge reacties oproepen. Zowel mijn huisarts als een dermatoloog heeft foto's laten zien van mensen die er te vaak mee gesmeerd hebben, en dat zag er niet prettig uit.

Het beste is denk ik toch een verzorgende handcreme bij een goede drogist. Het liefst eentje zonder parfum.

12. sim

sim Niet meer actief

ik heb ook het idee dat sudo nu uitdroogd, wat smeer jij dan op je handen?

13. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    betaphen, of lanette creme
    iets wat voed, want dat doe vasaline ook niet.
    en gebruik ipv water en zeep om je handen te gebruiken hand desinfectsance ofzo daar zitten tenminste nog verzorgende bestanddelen in volgens mijn dermatoloog (ik bebruik het ook veel nu met die kleine meid)
    water verergerd bij mij het eczeem maar is niet de oorzaak en de oorzaak zijn ze na 5 jaar in erasum te lopen nog niet achter) heb heeeeeel veel gesmeerd maar niks hielp.
    parfanac hiep wel iets gewoon te koop bij de drogist.

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Dit is een goede tip, ik doe dit ook weleens in de winter, het helpt, want 's nachts was je je handen tenminste niet.
    Hoe vaak sta je overdag niet, na het insmeren ineens tóch weer met je handen onder de kraan?

edit; en ik gebruik de zeepvrije wasgel van zwitsal, daar kan ik ook mijn gezicht mee wassen zonder dat het daarna trekkerig aanvoelt.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lanette zalf of creme, verkrijgbaar bij de apotheek (witte tube) werk prima.

16. sporty78

sporty78 Actief lid

Jan 15, 2007
    195
    0
    0
    mijn man gebruikt dr. Swaab glyca creme, stinkt wel maar helpt goed ook tegen kloven

17. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Goh herkenbaar zeg... Als mijn man een flesje voor Joey gaat maken roep ik hem stevast toe 'WEL JE HANDEN WASSEN!' :(
    Ik was mijn handen ook ongelovelijk veel, en ook ik heb mijn handen helemaal droog en stuk, vooral mijn knokkels. Ik smeer me helemaal een ongeluk, maar het is nog steeds niet over.

Je hebt in mij dus een lotgenoot ;)

18. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Kon vanmiddag op het werk niet op de naam komen maar nu heb ik de tube in me handen.... :D

handcreme van het merk ZARQA werkt ook prima ik heb het bij de tuinen vandaan maar de apotheek heeft het ook het is op natuurlijke basis met mineralen uit de dode zee

kijk andesr ff op google op zarqa

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb dat dus ook en ben alle zeep gaan uitproberen waar ik het niet zo erg mee krijg,ik krijg ook vaak jeuk van zeep en van dettol heb ik daar helemaal geen last van dus dat is de beste zeep.
    Alleen hij is wel erg prijzig maar dat heb ik er wel voor over.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik heb bepanthen in huis liggen voor tepelkloven en toen de handcreme niet meer werkte ben ik eens die bepanthen op gaan smeren.
    Nou.. echt super! Kan het je 100% aanraden, m'n huid was op sommige plekken al gewoon kapot aan het gaan en nu is het helemaal over.

Share This Page