Geen contractverlenging....wat nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by kikkertje0, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikkertje0

Dec 12, 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een dilemma....mijn hoofd draait overuren. En mijn hart en verstand zijn het niet met elkaar eens :(

Wij zijn inmiddels 9 maanden bezig met onze kinderwens, tot nu toe nog zonder positief resultaat. Nu heb ik vorige week te horen gekregen dat mijn contract (op een kdv) niet verlengd wordt i.v.m. bedrijfseconomische redenen. Ik heb 3 jaar gewerkt, daarvoor bijbaantjes gehad. Dus ik heb wel een beetje recht op ww, maar veel is het niet.

Mijn vriend en ik zitten dus erg in twijfel....moeten we even stoppen met onze wens of toch de gok wagen? Hopelijk krijgen jullie mijn hoofd wat rustiger..

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Vervelende situatie. Ik kan niet in jullie financiën kijken natuurlijk.
    Ik raak naar alle waarschijnlijkheid ook mijn salaris kwijt in oktober en helaas geen recht op ww. Breed zullen we het niet hebben maar wij hebben wel gekeken naar belastingen en zo. Krijgen iets meer zorgtoeslag enz. Kinderen gaan dan niet meer naar het kdv en dat scheelt weer 400 per maand. Dus uiteindelijk zullen we niet heel veel inleveren. Ik hoop dat dat jullie iets helpt.

3. miepjemiep

miepjemiep Actief lid

Jun 21, 2012
    145
    0
    0
    Bij mij is afgelopen maand m'n contract ook niet verlengt. Ik kan weer op nieuw gaan beginnen met alles. Natuurlijk ging er ook die zorg door me heen. Wij gaan gewoon voor een kindje. Met minder komt het er ook wel en uiteindelijk zien we dan alles wel weer.

Ik denk dat het dingen zijn die je als stel samen bewust moet bespreken. Voor ons is het ook best een grote zorg, maar alles komt uiteindelijk wel goed. Gelukkig kun je voor weinig geld ook leuke dingen halen en doen. Mits je daar zelf geen genoegen mee neemt.

Voor je gevoel moet je voor jezelf de juiste keuze maken.

4. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    tja bij ons was het mijn man die zijn baan verloor door een faillisement. Wij hebben toch onze wens niet aan de kant geschoven en was daarna meteen zwanger. Nu ben ik bijna 24 weken zwanger en heeft mijn man gelukkig weer een nieuwe baan. Tja ik kan ook niet in jullie financieen kijken maar je kunt bijv ook veel op marktplaats vinden dus op zich hoeft het allemaal geen duizende euro's te kosten. Mijn vriendin heeft trouwens gewoon een nieuwe baan gevonden toen ze zwanger was dus het kan wel hoor!!

5. kikkertje0

Dec 12, 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben gelukkig al heel veel in huis (volledige kinderkamer, wandelwagen, maxicosi). Dat konden we allemaal overnemen van mijn schoonzus die wilde er vanaf. Wij staat zeker open voor 2de hands dingen. Dat is geen probleem....

Ik ben gewoon heel erg bang dat ik geen baan zal krijgen als ik zwanger ben (als dat snel mag lukken...). We kunnen helaas niet rondkomen van alleen mijn vriend zijn loon (nog niet, hij is nog lerende binnen zijn bedrijf en verhoogd elk jaar met stappen).

Vorig weekend zijn we even een weekendje weggeweest, flink gepraat. Maar bij ons beiden is de wens erg groot, maar de 'angst' is er ook wel...dus hart of hoofd....

Ik ga in ieder geval zodadelijk al sollicitaties eruit doen, wacht niet tot oktober (dan stopt mijn contract).....ook daar ben ik wel beetje van slag van. Had het er erg naar mijn zin, kreeg continu te horen hoe blij ze met me waren, maar helaas....het gaat slecht in de kinderopvang.

HART-hoofd-HART-hoofd-HART-hoofd....HART...hoofd.....pfff.....

6. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)

Er is niemand die je verplicht om te zeggen dat je zwanger bent hé :D De eerste drie maanden kan je dat perfect verzwijgen... Ik ga het ook zo moeten doen (onderwijs) als het bingo zou zijn voor ze me aannemen

7. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,146
    0
    0
    NULL
    Hoi!
    Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jou.
    Het kdv waar ik werkte ging failliet en ik kwam dus op straat te staan. Met mijn 12dienstjaren krijg ik nu 12maanden ww.
    Wij zijn inmiddels 3,5jaar bezig voor een kindje... In de kinderopvang krijg ik nu echt geen werk, je kent het:(
    Nu kan ik een baan krijgen via het uitzendbureau. Ik heb hier een topic over geopend bij zwanger en werk. Via mijn profiel kun je daar eens kijken,mischien heb je er wat aan....

Ook bij ons zegt het hoofd en mn hart wat anders..pfff lastig!!!

8. Jomy

Jomy Niet meer actief

Dit is een situatie waar ik ook bang voor ga zijn :( Ik werk dus ook in de kinderopvang en heb wel een vast contract maar via een nieuwsbrief hebben we te horen gekregen dat er een reorganisatie gaat komen... En dan mogen ze dus wel gewoon mensen lozen (als ze kunnen tonen dat het financieel slecht gaat).

Ik ben sinds maart gestopt met de pil, maar als ik zonder werk kom te zitten denk ik dat we ook maar gewoon doorgaan met onze kinderwens. Ik zit zowiezo al te denken om in een andere branche te gaan werken want zoals het ernaar uitziet wordt het niet beter in de kinderopvang de laatste jaren :( Een van de redenen dat ik er nu nog werk is dat ik voor nu nog vastigheid heb.

Heb je wel evt diploma's voor andere branches? Voor de zorg ofzo? Daar is genoeg werk in volgens mij... Dan kan je toch wat breder kijken als je in de kinderopvang niks kunt vinden.

Succes iig! En ook met het zwanger worden ;)

9. kikkertje0

Dec 12, 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja...de kinderopvang is een ramp op moment! Ik heb ook de pabo gedaan....Haha! Maar ook daar is niks te vinden. Vriendinnen van mij vallen inmiddels alweer 3 jaar in zonder zicht op een vaste aanstelling.
    Heb gisteren gesolliciteerd op wat bedrijven waar gehandicapten kinderen op worden gevangen om ook maar een nieuwe uitdaging aan te gaan. Hopelijk krijg ik bericht.
    Verder vind ik het lastig, wat vind ik leuk, wat is handig. Heb ook gekeken naar gastouderschap, maar of dat dat het nou is.......

Jij ook succes met zwanger worden! Wat is de wens dan toch groot hè!

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    tja ik werd ontslagen na 4 jaar toen me verlof bijna inging dan heb je geen keuze meer!

eerlijk gezegd zou ik de wens niet laten liggen.. ook als je een kindje hebt kan er vanalles gebeuren. Je bent de komende 18 jaar nooit gegarandeerd van een perfect leven waar alles lukt!

Misschien heb je tegen die tijd al wel een nieuwe baan..

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Allereerst, wat enorm balen!!!
    Ik heb dit vorig jaar mee gemaakt, toen ik nog niet bezig was met m'n kinderwens. Heb flink in moeten leveren, en had het heel krap. Mijn man wilde toen wel beginnen, ik heb bewust nee gezegd. Nu weet ik dat in september een beter salaris tegemoet zie komen, en kan het wel met een gerust hart. Of ik m'n wens zou stoppen weet ik niet.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @TS hier rommelt het ook. In december ging het bedrijf waar vriend werkte failliet. Wij zijn toen niet gestopt. Nu na 2x 3mnd wordt zijn contract niet verlengd. Bouwvak is een rottijd om te solliciteren en ik hoop dat het in september weer op gang komt. Ook nu gaan we niet stoppen. Wij zijn inmiddels 17 mnd bezig en ik wordt er ook niet jonger op.

13. Nonma

Nonma Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,659
    116
    63
    Female
    Marketing
    Amsterdam
    Hier is er ook wat onzekerheid. bij mijn man op zijn werk is het heel onrustig, het gaat niet goed met het bedrijf en ik ben wel bang dat dit nog voor einde jaar op de fles gaat... Gelukkig werkt hij er al 12 jaar, dus heeft ie wel aardig recht op WW, maar het is geen ideale situatie. en doordat hij er al 12 jaar werkt en nooit iets anders heeft gedaan zal het in deze tijd heel lastig zijn om iets anders te beginnen...

Toch zouden ook wij onze wens hier niet voor opzij zetten, ML is 35 en ik word bijna 30, en het gaat ook allemaal niet vanzelf, dus we blijven het gewoon proberen. Zoals mijn moeder altijd zegt: Het komt toch wel groot... dan maar misschien met wat minder luxe... Ik heb gelukkig nog wel een goede vaste baan...

14. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

Jun 28, 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff hier rommelt het ook. Sterker nog; ik krijg morgen te horen of ik nog een jaar mag blijven of dat mijn contract niet verlengd wordt... spannend! Ik word ook de hele tijd heen en weer geslingerd tussen 'ik wil zo graag' en 'is het wel verstandig'.
    Toen ik vorige maand hoorde dat het misschien niet verlengd zou kunnen worden hebben we bewust de keuze gemaakt toch door te gaan, maar nu ik zo dichtbij het definitieve antwoord ben rommelt het weer in mijn lijf en hoofd.

Stiekem hoop ik dat de eerste keuze definitief en onomkeerbaar is; ik zit nu op dag 40 van mijn cyclus en nog geen menstruatie te zien.:$ Vrijdag weer testen (afgelopen zondag was t negatief).

Hopen op het beste (zowel werktechnisch als babytechnisch ;))

15. kikkertje0

Dec 12, 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend allemaal zeg! Je hoort het veel op moment dat mensen banen verliezen en daarnaast dat er weinig vacatures zijn. Echt zo balen!!

Echt sterkte allemaal en hopelijk worden al onze wensen vervuld wat we ook kiezen! Stiekem denk ik dat we er gewoon voor gaan. Ik wil niet meer aan de pil, zoveel last van het ontpillen gehad!

16. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

Jun 28, 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, uitstel van executie: ik mag mijn baan in ieder geval nog een half jaar houden! Hopelijk trekt het werk in die tijd weer aan en kan ik daarna nog langer blijven. De tijd zal het leren.

Nu de druk van de ketel is, ben ik ook weer in de "we zien het allemaal wel" modus belandt en gaan we lekker door voor een kindje :)

17. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Wat fijn dat je nog even kan blijven!

18. moon81

moon81 Actief lid

Apr 22, 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Nog even een tip ook met je bijbaantjes kun je recht op ww opgebouwd hebben. Je moet alleen meer dan 10 uur per maand (?) gewerkt hebben.

Mijn derde jaarcontract werd ook niet verlengd. Ik was zwanger en blijf altijd het gevoel hebben dat dit meegespeeld heeft. Maar ik heb altijd redelijk veel gewerkt om studies etc te betalen dus had tot mijn verbazing recht op 13 maanden ww!
    Ik had trouwens 2 contracten. En werk nu nog 18 uur per week in een functie waar ik wel een vast contract heb. Ik heb de luxe dat wij het ws wel redden nu met ons gezamenlijke inkomen zonder ww. Maar had liever gezien dat manlief ook een dagje (of meer) met z'n zoon had gehad. Ach ja dat is ook een luxe probleem ;)

Succes met alles!

19. kikkertje0

Dec 12, 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super dat je nog even kan blijven!! Half jaar is toch weer half jaar! Fijn

Een vriendin van mij zei dat inderdaad ook gisteren...als dat zo is dan heb ik recht op..13 maanden!! Maar ik vind de site van uwv niet zo heel erg duidelijk. Ierland toevallig tip waar het allemaal wel duidelijker op staat?

Share This Page