Hallo meiden, Ik moet het gewoon kwijt,voel me steeds meer alleen de laatste tijd....het volgende,al sinds ik mijn vriend verteld heb dat ik zwanger ben reageert hij lauw.Hij wilde het eerst niet geloven dus zijn eerste reactie was sowieso negatief.Hij zegt wel dat hij zich nu verheugd op de kleine maar ik geloof het nog steeds niet en waarom, simpel,hij houdt absoluut nergens rekening mee,vergeet gewoon dat ik zwanger ben en dus niet zoveel meer kan nu.Hij verwijt me dat ik nog geen normale,full-time baan gevonden heb terwijl we pas sinds november hier wonen en ik heb het echt wel geprobeerd,heb meer als 15 sollicitatie's gedaan maar he,zichtbaar zwanger dus het lukt niet. We slapen apart vanwege zijn gesnurk,hij heeft hier een zuurstofmasker voor zodat hij normaal slapen kan maar weigert dit te gebruiken.Op het moment slaapt hij in de babykamer op een luchtmatras maar hij verwacht dat als de kleine er is dat ik daar op slaap...lekker vooruitzicht...zo zijn er nog veel meer dingen,alles draait om hem maar als ik wat nodig heb of wil moet ik het zelf maar uitzoeken...ondertussen wel een grote mond als het hem niet zint..Langzaam aan ben ik een beetje klaar met hem ,zit er ook steeds meer aan te denken om na de bevalling terug te gaan naar nederland. Sorry,lang verhaal geworden en dit is nog maar het begin...pfff...
Wat vervelend voor je. Klinkt niet echt alsof lekker loopt. Kunnen jullie er wel samen over praten of gaat dit ook niet? Wil je veel succes wensen. Heb helaas verder ook geen tips...
Ik zou er eens goed over praten, wat je dwars zot en wat je graag anders wilt zien. Persoonlijk zou ik dit niet accepteren en daar echt over gaan praten. Dit kam natuurlijk niet zo..
Een goede vriend van mij heeft zo'n zuurstofmasker, sindsdien is hij veel minder tot niet meer bitcherig. Waarom wil je vriend er niet mee slapen? Want ik denk dat zijn ongeïnteresseerde negatieve instelling daar vandaan komt. Wel balen, wil je uitkijken naar je mooie kleine wonder, zit je met dit soort gedrag opgescheept. Succes met de laatste loodjes.
Ik zou toch eens een goed gesprek met hem aan gaan. En dan vooral over het gebruik van zijn zuurstof. Ik heb de laatste 3 maanden vrijwillig op een uitklapbed gelegen doordat mijn man zo snurkte en "stonk". Pas met mijn bevalling heb ik weer in mijn eigen bed gelegen .
Ik heb vaker dit soort topics voorbij zien komen, waarbij het in de meeste gevallen er op neerkwam, dat de aanstaande vader moeite had met het vooruitzicht op een baby en dat uitte zich op die manier. Praten is de enige oplossing, desnoods met iemand erbij. Succes!
Als ik jou was zou ik een heel goed gesprek aangaan voor je bevallen bent. Toen ik net bevallen was kon ik bijv echt niet op een luchtmatras liggen. Maar misschien slaapt hij wel maar rust hij totaal niet uit omdat hij dat zuurstofmasker niet gebruikt.
Goedemorgen , Helaas heeft praten weinig zin omdat hij er zich weinig van aantrekt,voorbeeld is autorijden,ik wil dat niet meer omdat het de laatste 2 weken rommelt bij me waardoor ik me niet echt kan concentreren maar dat vergeet hij gewoon...ik moet dus iedere keer weer vragen of hij wil rijden. Als ik nou zeker wist dat het aan zijn burn out lag maar dat betwijfel ik ..ik sta er voor mijn gevoel echt alleen voor in mijn zwangerschap,hij praat ook echt alleen maar over zichzelf,waar we ook zijn.Op het moment dat ik of een ander iets wil zeggen komt hij er tussen en gaat weer verder over zichzelf. Toen ik 3 dagen in het ziekenhuis lag omdat het mis dreigde te gaan met de kleine wilde hij niet eens op bezoek komen,pas toen ik hem opbelde en vroeg of hij wilde komen..was nog zijn eerste vraag,waarom dan?hij is toen zeker een kwartier geweest...
ts: mijn mening??? spullen pakken en weer terug komen! moet je zien hoe hij je nu behandeld laat staan dadelijk als de baby er is...
Ik zou op dit moment ook het liefste terug gaan,ik wil alleen niet nog een keer verhuizen tijdens de zwangerschap.Vorig jaar ben ik al verhuisd van nl naar Zwitserland om vervolgens naar Duitsland te verhuizen... Mijn vriend is op het moment wel in therapie vanwege zijn burn out,dat maakt hem ook niet echt gezellig omdat alles weer boven komt wat hij weggestopt had. Ik heb iig geregeld dat de kleine niet zijn achternaam krijgt en vooralsnog heeft hij de kleine ook nog niet erkend dus komt zijn naam ook niet op de geboorte akte..niet helemaal mijn keus maar op het moment niet slecht.
Mijn hemel, ik zou echt nu terug gaan naar nl, heb je mensen waar je bij terecht kunt? Nu de baby nog niet geboren is is dat echt een stuk makkelijker!
Wat een vreselijke kerel! Ik zou alle hulptroepen inschakelen en het liefst vandaag nog. Wat vreselijk dat je zo je zwangerschap heb moeten beleven.
@knutselkitty,masker wil hij niet omdat het hem irriteert.... @charlie,nu teruggaan naar nl gaat niet,teveel stress en omdat ik compleet uitgeschreven ben ook heel veel administratie op het moment.Een zorgverzekering kan ik bv pas weer afsluiten in nl als ik ingeschreven sta in de gba.Dat zijn van die dingen die me nu teveel tijd en stress kosten,ik wil niet onverzekerd bevallen bv...
Ik had me mijn zwangerschap ook wel anders voorgsteld....ik had goede hoop op af en toe massage of spontaan hand op mijn buik of een knuffel oid...helemaal niets...alleen af en toe zijn hand op mijn buik als ik er om vroeg... straks maar proberen of het me lukt om zijn zoon niet te laten logeren hier vannacht...die heeft toch echt zijn eigen huis maar hij is erg graag hier...ondanks dat ik al aangegeven heb dag het me een beetje teveel is.
Ik zou echt teruggaan naar Nederland. Zeer waarschijnlijk heb je tijdens de bevalling en de kraamweek ook weinig/niets aan zo'n vent. Kun je niet bij familie terecht?
Wegwezen is het eerste dat in mij opkomt! Kan je je niet (tijdelijk) inschrijven bij je ouders of andere familie/vrienden? Heb je in Duitsland ook een zorgverzekeringsstelsel zoals in Nederland? En heb je niet een clausule voor zorg in het buitenland oid? Hoe is je band met je familie? Bespreek het in ieder geval met iemand die je vertrouwd, sterkte..
Ah, hij heeft een burnout! Dat had je er meteen we even bij mogen vertellen... Heeft hij hier hulp voor? Zonder hulp kom je niet (goed) uit een burnout. Zo nee, dan zou ik echt eisen dat hij hulp gaat zoeken. En zo ja, dan zou ik eisen om een keer een sessie mee te gaan. Ik heb ook een burnout gehad (ben nog niet 100% de oude, maar wel voldoende hersteld om goed te kunnen functioneren, thuis en op het werk) en mijn therapeut stelde zelf voor om mijn partner mee te nemen.
Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen wegwezen...het gaat niet alleen over hun tweeën , maar er is ook een kindje bij betrokken. Lieve Ts, hij een burn out, jij zwanger, jullie zijn beiden niet jezelf op het moment. Mijn vriend was ook totaal niet 'aanwezig' tijdens mijn eerste zwangerschap, ook geen aandacht, niet mee geweest naar echo's, altijd maar over zichzelf praten etc..ook toen onze kleine was geboren kreeg ik totaal niet de aandacht die ik verwacht had en tot op de dag van vandaag neem ik hem nog heel veel kwalijk en ik kan er nog een naar gevoel van krijgen als ik eraan denk...MAAR....ik heb het volgehouden en ook al heeft het lang geduurd en is het echt niet een leuke periode geweest hebben we nu nog een kindje en mijn vriend is heel erg veranderd. Hij is aanwezig voor de kinderen, geeft mij genoeg aandacht en help ook mee in het huishouden. Voordat je een keuze maakt moet je goed nadenken over wat je wil, voor jou, voor jullie en voor jullie kindje. Wel wil ik je waarschuwen dat als je beslist te blijven het echt niet altijd makkelijk zal zijn. Nu, na jaren, heb ik nog steeds dingen die ik hem kwalijk neem en als hij ook maar even in zijn oude gedrag terugvalt komen alle herinneringen weer boven en word ik niet alleen boos voor wat hij op dat moment doet, maar ook weer om wat hij in het verleden heeft gedaan. Je moet zelf beslissen wat je wil, maar wacht er nog wel even mee, zoals ik al schreef, jullie zijn niet jullie zelf op het moment, jij zit vol met gierende hormonen, hij een burn out en daarnaast is hij waarschijnlijk 'bang' om vader te worden. Een vrouw heeft 9 maanden de tijd om mamma te worden, de vader wordt pas echt pappa als de kleine geboren is en vaak weten ze niet goed wat ze ermee aan moeten. Ik wil je wel waarschuwen dat als je doorgaat het heel waarschijnlijk is dat je de eerste periode er alleen voor staat, hij verandert denk ik niet van de een op de andere dag en het zal niet het sprookje zijn van pappa en mamma op de roze wolk met hun kleintje. Het is waarschijnlijk mamma en kindje samen en pappa doet wat hij wil (ik heb het hier NIET over vreemdgaan hoor!) Voorbeeld: nadat ik was bevallen en ik mocht na 2 dagen naar huis met de kleine vroeg mijn vriend toen we thuis kwamen 'wat eten we vanavond?'...en toen ging hij weg met een vriend en kwam tegen etenstijd weer thuis...Ja, ik heb 2 dagen na mijn bevalling al staan te koken....ik stond eigenlijk zo versteld ervan dat ik niet eens boos ben geworden..maar ik heb er wel heel veel van geleerd en het zal me niet nog eens gebeuren. Je kunt de dingen beter nu proberen uit te praten want ik ben pas begonnen na een jaar of 2 en dan komt er zoveel boosheid dat je eigenlijk niet eens goed weet waar te beginnen. Meid, wat je ook beslist, heel veel sterkte ermee. Mocht je het niet volhouden kun je altijd proberen eerst met hem te praten of het misschien een goed idee is dat je tijdelijk terug naar Nederland gaat om daar te bevallen en wat rust voor jullie te creëren. Ik woon in Italie en ik weet dus hoe het is om te bevallen en je alleen te voelen....maar het was 'me and my baby against the world!' en alle liefde die ik had voor mijn zoontje heeft mij erdoor gesleept.
Als je daadwerkelijk bij hem weg wil gaan en terug naar Nederland, doe dat dan voor de bevalling. Anders kan je vriend aangifte doen van ontvoering naar het buitenland. Ik had 2 reportages van zulke gevallen op 'Punkt 12' (duits tv-programma) gezien.