Hallo dames, Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening. Ik en mijn vriend kennen elkaar iets meer dan 2 jaar. Ik hou erg veel van hem en hij van mij. Het leek ons allebij erg bijzonder om samen een kindje te krijgen en we hadden ook allebij het gevoel er klaar voor te zijn. En nu is het zo ver, ik ben zwanger!! Ik ben echt heel blij en gelukkig, alleen tussen mij en mijn vriend gaat het de laatste tijd erg slecht. We hebben veel ruzie, en het lukt ons niet helemaal om eruit te komen. Mijn grote angst is dus dat zodra ik hem vertel dat ik zwanger ben hij terug krabbelt en zal zeggen dat dit niet het juiste moment is om een kindje te krijgen. Er is absoluut geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dit kleine wondertje weg te laten halen! Ik ben zo blij dat het gelukt is, en ik hoop dat alles goed gaat zodat ik over 8 maanden mijn kleine kan bewonderen! Misschien denk ik wel erg pessimistisch maar stel dat hij ervoor kiest om bij me weg te gaan, is het dan niet egoistisch van mij om ons kindje op de wereld te laten komen terwijl ik wist dat papa en mama niet meer samen zouden komen? Ik weet dat ik het alleen kan, en dat ik er alles aan zou doen om te zorgen dat mijn kleine niks tekort komt! En ik weet ook dat mocht het echt stuk lopen tussen mij en mijn vriend hij er wel voor ons kindje zou zijn. Maar ondanks dat vraag ik me af of het niet egoistisch is tegenover de kleine dat hij/zij straks op zal groeien in een huishouden zonder een papa die er 24/7 is. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. xxx
Hai jezebel, Ik vind niet dat je egoistisch bent om je kindje te laten komen terwijl je wist dat papa en mama niet meer samen zouden zijn. Ik ben ook niet meer samen met papa, en wist dat dit zover zou kunnen komen op moment dat ik ervoor koos dit kleine mannetje te houden. Je zegt zelf al dat je weet dat je het zelf kan, dus hoe dan ook gaat je kindje een goed en mooi leven te gemoed. Ik zou zeggen, vertel het de papa, misschien, dat weet ik niet ken hem niet, is zijn reactie anders dan jij verwacht... en komen jullie er samen sterker uit. Ik denk dat het het vechten waard is. Blijkbaar waren jullie er allebei klaar voor om een kindje te gaan krijgen samen. En houden jullie van elkaar. Succes meid, en gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!
Je moet het hem zeker vertellen; het verbergen gaat immers niet. Als hij er dan voor kiest om weg te gaan, is HIJ egosistisch en niet jij! Ik vind het juist een ONegoistische daad om je kindje te houden! Sterkte!
Ik vind je ook zeker niet egoïstisch als je het kindje wilt houden hoor maar idd zoals al gezegd is moet je het hem wel vertellen
nee ik vind het ook niet egoïstisch. Inderdaad, als hij bij jou weg zou gaan zou hij degeen zijn die egoïstisch is. Jij zou het dan wel redden met je kindje, er zijn genoeg moeders die het alleen doen en natuurlijk is het geen ideale situatie voor het kindje om zonder vader op te groeien maar het gebeurt tegenwoordig steeds vaker dus waarom zou het dan van jou egoïstisch zijn? Heb je het hem al verteld?
Ja ik heb het hem verteld, en de afgelopen dagen zijn erg heftig geweest. Hij reageerde nog erger dan ik had verwacht. Hij wil dit kindje dus echt niet, en ik wil het echt niet weg laten halen, dus het gaat hard tegen hard. Volgens hem kan je een kindje niet laten komen als het door 1 van de ouders ongewenst is, maar het weg laten halen ookal wil een van de ouders het niet kan wel volgens hem . Erg scheve redenering als je het mij vraagt. Het gaat in ieder geval niet gebeuren ik wil het houden en ik wil er voor de volle honderd procent voor gaan, met of zonder hem! Ookal ben ik nog jong, ik weet dat ik het kan, en ik ga het bewijzen ook. Ik ben wel verdrietig dat hij er zo over denkt, hij denkt totaal niet na over het feit dat het ook ZIJN kind is... Maarja, we zullen zien hoe het loopt. Mijn besluit staat in ieder geval voor 100% vast! xxx
Goed gedaan meid! Blijf bij jezelf, bij jou standpunt. En idd het is een scheve beredenering! Werkt 2 kanten op, en bij hem dus alleen zijn kant op! Hoop voor je dat hij nog bij draait. En zo niet heel veel sterkte en succes met het alleen doen. Ik weet uit ervaring hoe zwaar het is, maar als ik het kan, kan jij het ook! Als je je ei kwijt moet, ben er voor je om te praten.. (weet ook uit ervaring dat mensen het niet altijd fijn vinden je geklets aan te horen) Dus praat gerust!
Oei meis, wat een drama allemaal zeg ! Ik vind het wel heel dapper van je dat je baas bent gebleven over je eigen buik. RESPECT!! Ik hoop voor je dat alles helemaal goed gaat komen..misschien als hij het kindje strax eenmaal ziet dat hij dan wel bij gaat draaien ? Heel veel sterkte en succes !!
Dankjewel voor jullie lieve reactie's! Sja, wel heftig deze dagen! Ik ben echt wel heel verdrietig dat hij er zo op tegen is en hij probeert op alle mogelijke manier om mij over te halen om het toch weg te laten halen. Als we elkaar zien, bellen of smsen gaat het serieus alleen maar over 1 ding . Ik heb dus ook maar gezegd dat het beter is om elkaar een tijdje niet te zien en te spreken, omdat ik gewoon even rust wil. Hij vond het goed, als ik het daarna maar liet weg halen !! Ik wordt er helemaal gek van, en helemaal omdat degene van wie ik toch zoveel hou zich zo als een monster gedraagt de laatste tijd. En dan te bedenken dat dit nog maar het begin is...want ja als ik straks de rest van de familie en vrienden moet inlichten dan ben ik het jonge zwangere meisje zonder vriend wat dus veel commentaar zal opleveren. Maar ja mijn besluit staat nog steeds vast, alleen erg jammer dat het zo moet lopen... xxx
Bij je eigen besluit blijven. Ik ben ook in de steek gelaten toen ik zwanger was na een relatie van 4 jaar, heb het de hele zwangerschap alleen moeten doen en ik weet uit ervaring dat het best alleen kan. Na de bevalling is ie overigens bijgedraaid wat ik nooit had verwacht. Hij is een lieve vader die alles voor zijn zoon overheeft.
Wat fijn dat de vader van je zoon is bij gedraaid! Zijn jullie na de bevalling ook weer bij elkaar gekomen of dat niet? xxx
Jeetje lastig zeg!! Erg knap dat je er voor hebt gekozen dit kindje te laten komen. Als dat jouw gevoel is moet je dit zeker vast houden! Je schreef dat jullie samen gekozen hebben voor en er allebei klaar voor te zijn, hoe komt het dan dat hij er nu zo negatief over denkt? Ik zie dat je de eerste ronde al zwanger bent geraakt dus veel tijd tussen de beslissing en nu zit er niet en dat verbaasd me gezien zijn reaktie nu. Ik zie dat je bijna voor een echo mag. Soannend hoor. Geniet van je kindje op het beeldscherm en wie weet draait hij wat bij als hij dat ook heeft gezien als hij mee gaat of op de foto di eje krijgt. succes!
Het gaat de laatste tijd erg slecht tussen ons, dus vandaar dat hij opeens helemaal is omgeslagen! En ja, morgen ga ik zeker genieten! Ik ga gezellig met mijn moeder, hij wilde absoluut niet mee want dat zou volgens hem betekenen dat hij het accepteert en dat doet hij niet Dus vandaar dat hij ook niet mee gaat. Maar ik zal er zeker niet minder om genieten dus dat komt vast wel goed!