Help me aub:( bv niet op gang!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mappel, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Mijn kleine meisje is nu 9 dagen. Ze hapt ontzettend goed aan de borst! Alleen lijkt het wel of ik geen voeding heb :(:(
    wat ik al gedaan heb:
    -borstboedingsthee en olie
    -fenergriek capsules en gezegende distelthee
    -borstmassage
    -ieder uur aanleggen
    -kolven

en nu als laatste redmiddel domperidon. Ik ben er stuk van!
    ik kolf steeds maar 10cc totaal met elektrische dubbele kolf, al sinds haar geboorte!
    Ik heb haar zojuist 70cc moeten bijvoeden en dat doet zoveel pijn:(, want dan drinkt ze dus niet meer dan 20cc waarschijnlijk.
    Lactatiedeskundige is geweest en die zegt dat ik nu.alles gedaan heb, dus met andere woorden, het is niet anders en wordt het waarschijnlijk ook niet.

Heeft iemand nog DE gouden tip???? ik ben zo verdrietig!

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    he gatver wat naar! maar ze groeit ook niet goed dan? want dat kolven zegt echt niks over de hoeveelheid die je meisje drinkt!

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Welke kolf heb je? De medela symphony? Die is zeer geschikt om de bv. op gang te brengen. En gebruik je al sytocinon? Dat wekt een tsr op.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Krijg je wel een tsr als je kolft?

5. mappel

mappel Niet meer actief

Nee ze valt alleen maar af, zit na 9 dagen nog steeds onder de 10%. ik heb medela kolf inderdaad. Ik weet niet of ik tsr krijg, voel niks, maar melk loopt er wel uit als ik op mijn tepel druk

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Poeh, ik kan me voorstellen dat dit vervelend is! Je hebt al heel veel gedaan. Als het aanleggen echt zeker weten goed gaat dan ligt het daar niet aan. Inderdaad, weet je heel zeker dat ze niets krijgt? Groeit ze? Drinkt ze echt (maw slikt ze), of sabbelt ze? Bekijk de eerst paar van deze filmpjes eens Video's Nederlands om een idee te krijgen.

Wat ik mis in jouw verhaal, is rust. Nu is het heel moeilijk om rust te nemen als je iets zooo graag wilt. Maar je hebt nu alles gedaan en je kunt alleen maar rust nemen en loslaten. Samen met de kleine een dagje knuffelen/bankhangen/bedliggen, veel aanleggen, direct na het voeden nog 10 minuutjes nakolven. Laat je bedienen, ga niet lopen poetsen, geen bezoek, en probeer te ontspannen. Eventueel zet je er een filmpje bij op.

Helaas is het mogelijk dat je bij de 2% van de vrouwen hoort bij wie het niet lukt. Het kan. En dan is dat heel jammer, maar dan is het niet anders. Ik hoop dat het anders verloopt :)

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dan heb je wel melk! Dat is heel hoopvol! Voelen je borsten harder voor een voeding en zachter na een voeding?

Wat bedoel je met 10% Dat ze 10% van haar geboortegewicht kwijt is?

8. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Heb in dezelfde situatie gezeten en met veel geduld en werk is het goedgekomen. Tip: aanleggen, aanleggen, aanleggen. De nachtvoedingen zijn belangrijk en zorg ervoor dat je kindje geen voeding mist! Tussendoor kolven om de productie verder te verhogen, als je daar puf voor hebt. En verder rusten. Dit is het enige wat je nu zou moeten doen. Kan iemand je helpen bij de huishoudelijke taken of bv het badderen van je kindje?
    Ik geloof erin dat je verlof bedoeld is om je voeding op gang te brengen en te geven, en om te herstellen. Dus laat je verder lekker verzorgen (als dat kan)!
    Succes!

Ps. Zie m'n handtekening, het is waar!

9. mappel

mappel Niet meer actief

Ik pak zoveel mogelijk rust. Je hoort haar ook drinken aan mijn tepel, alleen zemoet 2/3x halen en dan slikken. Rust? Ik doe mijn best! heb haar veel in de draagdoek en ik slaap ook veel tussendoor. nachtvoeding geef ik ook. Ik vind het heerlijk als ze aan mijn borst ligt, tijdens het voeden ben ik heel rustig. daarbuiten om wel, alleen die zorgen 'komt het nog wel goed?'

10. mappel

mappel Niet meer actief

10% onder geboorte gewicht inderdaad

11. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Stress en zorgen kunnen er ook voor zorgen dat je bv niet op gang komt. Ik heb nooit geen kolf oid gezien in de eerste week, alleen maar telkens die kleine aanleggen en de kraamverzorgster zei gewoon tegen mij dat het prima ging al zag en voelde ik niks.. Maar juist doordat ik erop vertrouwde dat het goed ging, kwam het prima op gang. Niks geen geloer op een kolf of er een druppel uit kwam.. Ik kolf nu ook maar merk echt dat als ik teveel op cc's ga letten, er veeeeel minder uitkomt..

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Kiraa heeft gelijk. Kolven heeft zijn plaats in de wereld van borstvoeding en kan zeker nuttig zijn, maar het gevaar is dat je je blind staart op de cc's. Sommige mensen kolven trouwens van nature slecht en toch heeft hun kindje genoeg!

Ik keek TV of internette met mijn telefoon tijdens het kolven (doe het zelden meer). Dat leidt lekker af.

Blijft de vraag van die 10%. Valt je kindje nog af of blijft het gewicht stabiel. Wordt er altijd met dezelfde weegschaal gemeten?

13. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Zeer herkenbaar! Ik ben na een week begonnen met bijvoeden en heb haar toen zelfs een week van de borst afgehad. Maar door te blijven kolven om de twee a 3 uur is het toch weer goed gekomen en heb ik haar bijna 3 maanden fulltime kunnen borstvoeden. Daarna moest ik weer gaan bijvoeden en kolven.

Frustrerende was dat toen ik besloten had om te stoppen met bv, de kolf opbrengst bijna 2x zo hoog werd. Ik denk dat dat toch met stress te maken had. Ik moest bv geven. Ik kan je wel adviseren om het los te laten en maar te zien hoe het gaat, om zo minder gestresst te zijn, maar ik weet dat dat niet kan.

In ieder geval een dikke knuffel, want ik weet hoe moeilijk het is!

14. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    en toch geloof ik dat je borstvoeding goed opgang is. anders hoor je haar niet zo slikken en komt er melk als je op je tepels drukt.
    misschien kun je handkolven proberen om te kijken of je meer gekolft krijgt.
    en ik las op fb dat je ook infuusgehad hebt, daardoor zal haar gewicht misschien echt hoger zijn dan ze eigenlijk was.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Een hart onder de riem: hier hetzelfde gehad met jongste dochter. Die zat 11 dagen na de geboorte nog onder haar geboorte gewicht. Zij is met een KS geboren, en de verpleegkundige (oude rot in het vak) vertelde mij dat ze het heel veel zien, kindjes die een hoger geboorte gewicht hebben dan ze daadwerkelijk wegen. Dit ivm met het (al eerder genoemde) infuus.

Wat deden wij: om de 2,5 uur aanleggen. Dus niet op haar verzoek maar volgens mijn verzoek. Als ze eerder wou drinken, prima natuurlijk. Veel bij elkaar, huid op huid.
    Na de voeding even nakolven. Geen urenlange sessies maar 10 minuutjes. (wel met de Symphony).
    En met fingerfeeding nageven. Kolf je niet genoeg? Geen punt. Dan maar wat kv.

Rond dag 13 begon mevrouwtje aan te komen. Ik was toen ook begonnen met het voeden met een tepelhoedje. Dat moest wel want anders kon ze niet goed aanhappen. (vlakke tepels).
    En langzaam maar zeker begon ze steeds beter te drinken. Het in slaap vallen aan de borst werd minder, en ze begon steeds krachtiger te drinken.
    Na ongeveer 3 weken was ze volledig aan de borst.

Voor nu: geen paniek!
    Je doet heel veel, maar soms kan je ook te veel doen.
    Je hebt al een LK laten komen die je tips heeft gegeven. Nu is het een kwestie van tijd. Het komt wel goed hoor!
    Probeer het een beetje los te laten (moeilijk ik weet het). En ook te genieten van je kleintje. Het gaat wel lukken hoor, maar soms heeft het gewoon wat tijd nodig, om diverse redenen.

En je productie daar is volgens mij echt niets mis mee! Je dochter moet het "hoe drink ik effectief" gevoel gewoon nog wat onder de knie krijgen :) Ik heb bij beide dochters een periode kolven en voeden gecombineerd, en neem van mij aan, met wat geduld vertrouwen en rust komt het goed!

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw

17. mappel

mappel Niet meer actief

Vandaag is ze 100 gram gegroeid:):) maar.... ze heeft heel erg veel bijvoeding gehad. Ze is voor en na de voeding gewogen, 30cc....
    maar wegen zegt ook niks natuurlijk

18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ze is in iniedergeval gegroeid,zo krijgt ze ook meer kracht om goed te drinken!blijf haar lekker veel aanleggen en zet hem op.het gaat strakjes vast steeds makkelijker en kunnen jullie beide blijven genieten van de borstvoeding!

19. mappel

mappel Niet meer actief

Ik heb er al iets meer vertrouwen in:)

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Heb je toevallig als de neusspray bij de HA gehaald?
    Dat is wel echt ook een aanrader!
    Als je TSR goed komt is dat wellicht ook een stimulans voor haar om wat door te drinken. Ik zou die gewoon gaan gebruiken.:)

En ja die weegschaal...het wegen voor en na de voedingen...
    Ik snapte er soms niets van moet ik eerlijk zeggen.
    Toen ze wel al goed dronk (en ik dat stomme ding maar niet terug durfde te brengen) had ik ook momenten dat ze dan maar (volgens de weegschaal) 30 cc had gedronken...vaag!:(

Rustig zo door gaan, genieten van je kindje.

Deel Deze Pagina