Inleiding of keizersnede?

Discussion in 'De bevalling' started by Cream86, Mar 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Omdat ik nu over tijd loop wil de verloskundige bij de volgende controle gaan bespreken wat de mogelijkheden etc zijn als ik wel door zou lopen tot 42 weken. Hoop het natuurlijk niet, maar zo koppig als die kleine nu al is, zou het me niks verbazen :p

Ik weet dat ze met 41 weken eerst gaan proberen te strippen als ik dat wil. Nu vind ik dat prima, dus dat scheelt weer. Helpt dat niet dan zou ik naar het ziekenhuis moeten voor controle vertelde ze.

Maar wat ik mij nu dus afvroeg is of je met 42 weken altijd ingeleid wordt met wee-opwekkers of dat het ook kan zijn dat het een keizersnede wordt? Ik vermoed dat het afhangt van of alles past, hoe de baby het doet, hoe ik het doe etc etc. Ik heb sinds het begin van de zwangerschap zo'n ontzettend sterk gevoel dat ik hier zou bevallen dmv een keizersnede en zie ontzettend op tegen de inleiding. Iemand hier ervaring mee?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Een keizersnee doen ze nooit zomaar, dat doen ze alleen als er direct gevaar bestaat voor het welzijn van de moeder of het kind.
    Onze dochter is met een keizersnee geboren en wij allebei hadden dat liever heel anders gezien, maar het kon niet anders. Als je de kans hebt om natuurlijk te bevallen dan zou ik daar absoluut voor gaan. Een keizersnee is een flinke operatie met lang herstel en emotioneel is het ook vaker geen dan wel een prettige ervaring.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Nee hoor, ze beginnen eerst gewoon met inleiden en geen keizersnee. Als ze met 42 wk beginnen met inleiden en het duurt 2 dagen (zolang de baby het nog goed doet), kan het dus goed zijn dat je met 42+2 pas bevalt.
    Overigens mag je vanaf 41 weken ook zelf, zonder medische reden, kiezen voor inleiden (waar ik zeer grote voorstander van ben! )

4. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze beginnen echt eerst met inleiden. Ik ben ook eerst ingeleid en heb het gered tot 10 cm ontsluiting.

na een tijdje persen was ik op en de baby wilde gewoon niet natuurlijk geboren worden ( mijn bekken bleken te smal te zijn)

Daarna pas een spoedkeizersnee

Ik zou echt kiezen voor natuurlijk als het mogelijk was geweest, vond inleiden geheel niets. Maar dat is mijn mening uiteraard

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ze zijn hier bij de verloskundige geloof ik geen voorstander van eerder inleiden al. Ik zie daar zelf echt ontzettend tegenop ook. Keizersnede zie ik ook niet zitten hoor, maar is gewoon zo'n vaag voorgevoel wat ik niet uit mijn hoofd lijk te krijgen.
    Gewoon maar hopen dat ze er voor 41 weken uit is :)

6. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

Jan 26, 2011
    1,609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal ook nooit meer doorlopen tot 42 weken! Daarvoor maak k me te veel zorgen omdat ze zoveel bewogen heeft en steeds van stuit naar normaal naar stuit naar normaal en pas sinds een paar dagen echt goed schijnt te liggen.

Maar als jij je goed genoeg voelt en de beeb doet t goed kan het wel. Maar ook ik ben er geen voorstander van!

Succes en kaat heel duidelijk weten wat JIJ wil! ze kunnen wel eggen geen voorstander van met 41 weken inleiden maar pas met 42; als jij hier niet gerust op ben kaat dat dan heel duidelijk merken!

Succes meis!

7. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Waarom geen voorstander? Omdat zij anders geld mislopen denk ik altijd maar... ik ken veel te veel negatieve verhalen van langer afwachten. Niet in de laatste plaats mijn eigen zoon, die een hele slechte start had door overtijd te lopen. Bah, nee voor mij nooit meer de 41 wk voorbij. Mijn dochter die met 38 wk geboren is, was er vele malen beter aan toe.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Waarom zouden ze een keizersnede doen?? Ik heb er twee gehad (spoed en gepland) maar snap nooit dat mensen maar zo makkelijk denken over een ks? Alsof je dan geen pijn hebt omdat je geen weeen hebt ;)..... (Bij mijn eerste bevalling had ik die trouwens wel.10 cm ontsluiting, persweeen en toen toch spoedks).

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    De verloskundige vertelde zo dwingend dat je echt niet langer dan 42 weken zwanger mag zijn en dat het er dan echt uit moet. Zoals eerder gezegd kan het met een inleiding ook nog even duren en is er geen garantie dat het direct op die dag komt. Enige waarbij mij dat wel zeker lijkt is een keizersnede, vandaar de vraag denk ik. Dat in combinatie met toch veel verhalen dat als je langer door loopt de kans op een spoedkeizersnede veel groter wordt en dat lijkt me helemaal niks. Als ze in me gaan snijden, dan liever dat ik er van te voren vanaf weet en me erop in kan stellen. Nu kan het bij een bevalling voor die tijd ook gebeuren dat het een spoedkeizersnede wordt, maar toch...

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Je kan toch ook voor week 42 worden ingeleid, bedenk echt wat je zelf ook wil en fijn voelt hoor!
    Vriendin is laatst ook ingeleid op 41+5 en dezelfde dag nog bevallen, zij vond het allemaal reuze meevallen.
    Maar helaas hoor je ook weleens anders ja!

Mijn tweede kwam er niet uit, groot (4850 gram) en was een sterrenkijker.
    Na 8 cm uiteindelijk toch een keizersnede, maar ik vond het prima.
    Heb geen last van nare gevoelens ofzo gehad.
    Alleen van de wond haha!

Sterkte!

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

Feb 15, 2013
    877
    0
    0
    Keizersnede doen ze idd niet zomaar. Alleen als het niet meer goed gaat met moeder en/of kind. Hier met 41 weken bevallen met een ks, maar met 40+5 ingeleid. Na twee dagen een krappe drie cm waarna de artsen me vliezen hebben gebroken. Na 12 uur weeen had ik een krappe 5 cm ontsluiting, waarna overgegaan is tot keizersnede.

Een evt volgende zwangerschap hoeft bij mij niet per definitie uit te draaien op een ks, maar ik zou er wel voor mogen kiezen. Moch ik over tijd lopen dan kies ik denk ik voor een ks. Inleiden is me héél slecht bevallen...

Succes en geef idd duidelijk aan wat je wensen zijn, dat is erg belangrijk! :)

Share This Page