Ik ben nu toch serieus aan t overwegen om nog even op vakantie te gaan, de eerste week van januari, 2e helft van de kerstvakantie dus. Het ziet er naar uit dat het dan Egypte gaat worden, iemand van jullie daar wel eens geweest begin januari? Wt kan ik verwachten qua weer? Ik geloof dat t zo rond de 20graden zou zijn, maar cijfertjes zeggen me nooit zoveel . Is dat korte broeken weer? Badpak? En voor 's avonds een vestje mee ofzo? Of zit ik dan heel verkeerd te denken?
Paar jaar terug geweest eind december (tot 23 dec.), toen was het aangenaam weer, maar het windje was toch wel wat frisjes. Wel lekker in de zon kunnen liggen etc., maar zwemmen in zee en vervolgens er weer uitkomen was echt gewoon bibberen haha. Maar gewoon in bikini of korte broek was het lekker hoor Zelf ga ik liever hartje zomer heen: heerlijk! Ik houd van die warmte
Wij zijn er ooit in de 3e week van februari geweest. Overdag was het toen aangenaam (zo'n 24 graden) maar 's avonds en 's ochtends nog best wel fris. Denk dat dat in januari helemaal wel het geval is, plus dat het dan overdag ook nog wat minder warm is. Je zult er niet een lekkere warme zonvakantie hebben maar als je daar niet persé op uit bent is het wel prima. Alhoewel ik denk ik dan voor een andere bestemming zou kiezen want veel meer dan in zee zwemmen kun je daar natuurlijk ook niet....
Ik was niet van plan iets te gaan bezichtigen, het gaat me puur om een weekje relaxen en zo weinig mogelijk inspannen Ik ben alleenstaand mama van een kleuter en evt gaat oma mee. Het is dus wel de bedoeling om gewoon in t buitenzwembad te zwemmen en rond te hangen enzo, is t daar te koud voor? @Fransa, wat voor bestemming zou jij kiezen dan?
Wij gaan dit jaar weer naar Sharm, al voor de vierde keer en altijd laatste week december en eerste week januari. Schitterend weer ALTIJD! Bevalt ons erg goed met kleine kids. Niet bloedjeheet maar wel bikini weer en goed smeren en 's avonds inderdaad vestje mee.
Is zeker niet te koud om lekker buiten rond te hangen, evt. te zwemmen etc. hoor! Wij hadden het in ieder geval heerlijk en kwamen mooi bruin gekleurd terug van onze 8 dagen Hurghada.. En ooh wat was het toen koud bij terugkomst met sneeuw! Je kan altijd nog verder.. Bijv. richting Dominicaanse Republiek etc.?
Wat is leuker, Sharm of Hurghada? Ik hoorde van iemand dat het in Hurghada meer waait en in Sharm altijd warmer is? Ik vind wel meer aanbiedingen voor Hurghada dan voor Sharm..en geld is toch wel een issue. Verder weg is geen optie ivm budget..helaas.
Zelf heb ik alleen ervaring met Marsa Alam (1x) en Hurghada (4x): bij beiden stond er een flinke bries haha; Marsa Alam nog ietsie erger, maar dat was midden in de zomer dus wel lekker. Sharm el Sheik ligt iets anders dus geloof best dat het daar minder waait en dus ook warmer aanvoelt. Zelf vond ik Hurghada erg leuk.. Maar moet wel eerlijk zeggen maar zo'n 2/3x de stad ingegaan te zijn. Overal bomvol winkeltjes en mensen die je hun winkel in willen krijgen en wat aan willen smeren, maar er zijn ook veel hotels die dus dichtbij het centrum liggen waardoor je gewoon lopend erheen kan. Misschien kan iemand anders je vertellen over Sharm el Sheik? (ps. krijg helemaal zin om zelf ook een vakantie te boeken! Maar hopelijk gaan wij deze zomer met twee kids 2 of misschien wel 3 weken genieten van het heerlijke weer! )
Sharm is idd warmer omdat het dichter bij de Sinai ligt. Alleen is Sharm el Sheikh over het algemeen duurder dan Hurghada. Begin januari is het overdag prima weer maar 's avonds koelt t af en is t frisjes. Dus zal zeker een vestje meenemen voor 's avonds.
Wij zijn een keer de 2 of 3e week van januari naar Hurghada geweest. Flinke en erg koele wind, elke dag, zonder fleecetrui gewoon niet te doen maar uit de wind op het strand (windscherm) kon je in bikini liggen. Maar zwemmen was er echt niet bij, niet in het zwembad (ijswater) en niet in de zee vanwege de koude wind. 's Avonds een lange broek en zomerjas of bodywarmer erover. Als Sharm warmer is, zou ik dat aanraden