Hoi allemaal, Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor de zomervakantie. We willen graag gaan kamperen in Frankrijk maar nu ben ik aan het twijfelen wat voor accomodatie ik moet boeken. Voorgaande jaren boekte we altijd een tent van vacansoleil. Maar dit jaar gaat onze kleine meid mee, (als we gaan 8,5 maand) en nu vraag ik me af of dit wel zo handig is. Kunnen we beter een stacaravan huren? Lang geleden ben ik wel eens in zo'n caravan geweest maar vond ze altijd zo benauwd en het enige voordeel is dat je in een caravan eigen sanitair en water hebt. (maakt mij niet zoveel uit) Maar nu met ons meisje weet ik het niet zo zeker... Iemand ervaringen met een gehuurde tent en een baby van 8 maanden? Groetjes, Suzanneke
geen ervaring met een gehuurde tent maar wel een eigen tent Onze dochter was 5 maanden toen we met tent gingen kamperen in Zuid Frankrijk. Ging helemaal goed (zag er wel erg tegen op). Als jullie een tent huren met alles erop en eraan, heerlijk toch! Je zou een eigen campingbedje mee kunnen nemen, ik wilde zelf zo'n klein kind niet op de 'grond' laten slapen. Heb wel getwijfeld om een deryan tentje aan te schaffen. Maar toch gekozen voor campingbedje, en dat ging super. Kinderstoel mee, kinderwagen, wat speelgoed en we hebben een heerlijke vakantie gehad! Ik zou zeggen ga ervoor. Wij hadden ook geen eigen sanitair, maar dat was wel in het sanitairgebouw. En daar zijn voor kleintjes ook speciale badjes/douches etc.
Hier ook altijd gekampeerd met onze eigen tent. Ook toen de meiden nog klein waren. De eerste keer met de oudste was ze 3 1/2 maand. Ik zocht wel altijd op campings met goede reviews over het sanitair en ik wilde perse kinder/babysanitair. Als je dat op de camping hebt, vind ik het goed te doen.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een tent. Vooral met kleine kinderen. In de tenten van Vacansoleil heb je in ieder geval plek voor een campingbedje. Dat is meestal niet in een stacaravan. Zoals hierboven al gezegd,als er baby en kindersanitair aanwezig is is het goed te doen. Beter dan het sanitair in een stacaravan dat is niet zo handig met kleine kinderen.
wij waren met onze vouwwagen toen onze jongste 8 maanden was in frankrijk, dat ging prima. ik zou als ik jou was voor een tent gaan.
Ach, voor zo'n kleintje heb je toch niet echt sanitair nodig. Je zou eventueel zelf een (oplblaasbaar) babybadje kunnen meenemen. Ik zou alleem wel een lekker groot en dik speelkleed meenemen. Want zo'n tentzeil is toch meer op de koude grond natuurlijk, als het weer tegenzit. Dat is juist een voordeel van een stacaravan natuurlijk: dat je echt van de grond afzit!
Tja, ik vind een stacaravan al erg kamperen, dus ik zou niet voor een tent kiezen. Wij hebben afgelopen zomer voor het eerst in een stacaravan gezeten en gaan dit jaar terug! Moet wel zeggen dat het een 3 slaapkamer caravan was met airco, grote (half overdekte) veranda etc. Ik weet het, glamping....
Zoek idd een camping uit met speciaal baby- en kindersanitair, die hebben vaak van die ingebouwde babybadjes, ideaal! Dan zou ik, alleen al voor de ruimte, voor een huurtent gaan.
onze meid was 8mnd toen we in een stacaravan gingen. ideaal. vorig jaar een tent gehuurd (was ze 2,5) ze kon slecht slapen door alle geluiden van de camping en ik vond dat er weinig ruimte was in de tenten van vacansoleil. ook dat gedoe in de washokken met zon kleintje vond ik niks. de stacarvan heeft dus onze voorkeur. wel op de camping maar wel je eigen spul iets meer comfort en ik vond het prettiger met een kindje.