Pinksterweekend dagje Texel

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tumtummetje, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Wat zouden jullie doen? Dagje texel zondag of maandag?
    Het zal behoorlijk druk zijn denk ik.

    Voordelen zondag. Nog geen mondkapje noodzakelijk en rustiger waarschijnlijk. We blijven dan in de auto zitten

    Voordelen maandag. Horeca gedeeltelijk opej en we zouden ook iets kunnen ondernemen. Wel mondkapjes verplicht en ik ben bang voor gigantische drukte gezien het weer

    En iemand nog tips voor het eiland zelf ?

    Xx
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #2 Damay77, 29 mei 2020
    Laatst bewerkt: 29 mei 2020
    Ik zou het persoonlijk niet op gaan zoeken . Smalle straatjes en met mooi weer hartstikke druk en helemaal op die dagen. Veel mensen gaan toch nu alsnog op vakantie met Pinksteren .
    En dan 1.5 meter afstand houden? Niet te doen denk ik.
    Lijkt me i.i.g. niet ontspannend rondlopen. ALS je dan toch gaat dan zou ik naar het strand gaan of zo. Desnoods fietsen huren.

    En mondkapjes zijn op de boot sowieso niet nodig. Mensen die met de auto komen moeten in de auto blijven. Dan hoef je geen kapje op. Alleen als je uit de auto gaat voor bijv toilet. Of wanneer je op het rangeerterrein uit de auto stapt.

    Ecomare is leuk voor kinderen. Vanaf 1 juni open. Vuurtoren maar denk dat die nog dicht is.
    Ijsboerderij met speeltuin. Kan je ook kijken hoe de koeien automatisch gemolken worden.
    Er is nog een museum met spullen die aangespoeld zijn op het strand. Juttersmuseum of zo.

    Maar weet niet wat er wel of niet open is. Zal wel druk zijn.
     
  3. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Klopt. We willen inderdaad de drukte niet opzoeken. Ons idee was lekker naar het strand. Picknickkleed mee en wandelen. Eventueel fiets en huren maar we hebben ons hondje mee.
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou het niet doen, teveel nadelen in deze periode
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Oh toevoeging: op veel plekken bij dorpjes , stranden enz is het betaald parkeren.
    Dus opletten want paar uurtjes kan aardig oplopen. Dan kan je beter online een Texel vignet kopen. Voor een dag. Of langer als je van plan bent om vaker te gaan
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Ik zou niet gaan, omdat het voor mij niet goed voelt om een dagje weg te gaan naar een toeristische plek (maar dat is dus heel persoonlijk).

    Misschien nog iets om over na te denken: zijn er wel sanitaire mogelijkheden? Zeker zondag, als de horeca nog dicht zit, vraag ik me dat af...
     
  7. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.601
    3.849
    113
    Gewoon uit nieuwsgierigheid, want je moet zelf weten wat je doet, maar waarom naar Texel voor het strand als je al denkt dat het druk wordt?
    Is het dan niet handiger om ergens aan de Noordzeekust te gaan. Daar zijn genoeg mooie stranden die rustig zijn en dan hoef je verder niet na te denken over mondkapjes etc
     
  8. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Wat een goede tips. Ben helemaal sanitair vergeten :o::roflmao:. Een dag niet plassen lijkt mij heel lastig :D

    We bedenken wel wat anders :thumup:
     

Deel Deze Pagina