Volgende week vliegen wij voor 15 dagen naar Egypte met ons kids van 4 en 1 jaar. Hoe zat het ook alweer met de kleine meid van 1 jaar, kan ik in het vliegtuig gewoon een flesje opwarmen? Mag ik dan wel een flesje water meenemen en poeder? Zijn er makkelijk potjes voeding te verkrijgen (we gaan op een all inclusive resort dus denk het eigenlijk niet) Als ze daar gewoon de maaltijden mee eet en ze heeft haar hepatitus inenting gehad, heeft ze toch geen extra kans op diarree enz. en al die enge verhalen die je soms hoort over ziek worden? Zouden we 2 buggy's mee mogen nemen, ook voor die van 4? Want als we daar een eind gaan lopen kan hij dat nog niet zo goed volhouden. Nou tips en ideeen zijn welkom!
In Egypte kun je bijna niets van baby voeding krijgen, ook luiers is lastig. Dat zou ik iig allemaal meenemen. Meeeten kan maar pas heel erg goed op met fruit en salade. Ik zou er denk ik toch voor kiezen om te zorgen dat ik voor iedere dag een potje heb. Poeder mag mee in het vliegtuig, water niet. Maar water kun je kopen in het vliegtuig en laten opwarmen. 2 buggy's? Ja denk het wel hoor, zou niet weten waarom niet. Fijne vakantie!
wij vertrekken a.s donderdag naar Egypte. Je mag je poeder gewoon meenemen het vliegtuig in. Water kan je niet opwarmen in het vliegtuig dus je moet om gekookt water vragen en dat mengen met koud water. Potjes en luiers nemen wij ruim mee ik laat haar niets van daar eten. Zij kan ook nog niet worden geent. Volgens mij kan je niet zomaar twee buggies meenemen. Volgens mij hangt daar een leeftijd aan. Je zou anders even contact op moeten nemen met de luchtvaartmaatschappij. Wanneer ga jij precies weg en waar naar toe?
Bedankt voor de reacties, wij gaan ook a.s. donderdag weg Sam, naar Hurghada. Waar gaan jullie naar toe? Het probleem is dat mijn dochter geen potjes eet... dat vind ze echt niet lekker en hooguit 2 hapjes en dan slaat ze het weg. Dus eigenlijk weet ik al dat als ik potjes meeneem ze ze toch niet eet...ze is dol op vers fruit, een banaan die ik prak, een kiwi, een stuk appel. Maar waarom is dat fruit van daar dan niet goed? Of heeft dat met het wassen te maken? Luiers, doekjes en de poeder van de flesvoeding gaat sowieso mee.
Dan zitten we in het zelfde vliegtuig. Wij gaan ook naar hurgarda. 13:10 uur gaan we de lucht in. Fruit kunnen ze weinig aan verpesten. Desnoods zelf even wassen in flessenwater en klaar. welk hotel ga je?
Hey, wij vliegen vanuit brussel. Dus niet hetzelfde vliegtuig, had anders wel even toevallig geweest Wij komen om 13.10 aan. Wij zitten in albatros palace. En jullie?
Wij weten het nog niet want wij hebben een bingo reis geboekt dus dat horen wij daar pas. Het is in ieder geval een 5 sterren hotel. Dus ben benieuwd. Alvast een hele fijne vakantie!
Dat is helemaal spannend dat je het nog niet weet! Wie weet komen jullie wel bij ons op het resort Jullie ook heel veel plezier in ieder geval!
Hoi, Ik wil jullie voorpret niet bederven, maar wil even een tip geven over het eten. Wees voorzichtig met het eten daar, vooral met zo'n kleintje. Was het fruit bijv. met water uit de fles. Ik zou toch ook proberen om potjes mee te nemen, want vertrouw het eten in een resort nooit erg, omdat het zo massaal is allemaal en ze het daar niet zo nauw nemen met de hygiene. Het eten smaakte bij ons trouwens prima hoor, maar waar ik al bang voor was gebeurde ook helaas en zaten 6 van de 8 dagen op de wc. En mocht je kind of jullie ziek worden, ga dáár naar een apotheek. Want de medicijnen uit NL zijn niet opgewassen tegen de egyptische bacterie en het schijnt (wij kwamen daar te laat achter helaas) dat de medicijnen daar vrijwel meteen helpen en je er binnen no time vanaf bent. Ik zeg met nadruk dat wij helaas de pineut waren, niet iedereen wordt ziek natuurlijk. Alvast een fijne vakantie!
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik vind het zo moeilijk, want ze heeft nooit echt potjes gelust. Dus ik kan ze meenemen maar eigenlijk heb ik daar niks aan. Ik word nu wel een beetje bang voor diarree enzo, zul je weer zien dat als wij daar net zitten ons dat overkomt We zijn 2 jaar geleden naar Turkije geweest met ons zoontje die toen nog net geen 2 was en toen ging wel alles goed (en die at gewoon alles mee) Maar wel bedankt voor de tip van de apotheek, met die medicijnen is het dan ook weer snel over? En die zijn er ook voor de kleintjes? (mijn dochter is 15 maanden)