inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy11, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik heb vanmiddag een afspraak met de inbakerverloskundige, maar had begrepen dat ik daar doeken moest kopen twv 25 euro. vind dit belachelijk, aangezien ik thuis zo´n 9000 doeken heb. dus mijn vraag aan jullie: hoe groot moeten die zijn?
    kan ik even gaan meten welke geschikt zijn..

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook de nodige uitleg gehad. Kreeg voor een aantal weken de 2 doeken mee; gratis! Moesten natuurlijk toch eerst uitproberen, en ervaren of het voor ons zoontje wel of niet zou gaan werken.
    Hierna moest/kon ik wel de doeken kopen voor 30 euro. Let wel; dit waren niet zomaar doeken maar speciaal bedoelt voor in te bakeren!
    Wij vonden de traditionele manier van inbakeren best pittig en hebben daarom toen gekozen voor de Pacco-doek. Eenmalig een investering maar o zo fijn en praktisch!

3. adi

adi Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje ingebakerd in twee hydrofiele luiers. Ik heb het trouwens gewoon zelf bedacht, zonder hulp van het CB, die zullen wel een wat formelere manier van inbakeren hebben.

Maar het is ook afhankelijk van de grootte van je baby, v.a. ongeveer 6 kilo zal het niet meer gaan met hydrofiele luiers en heb je de 'echte' inbakerdoeken nodig.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je mag om veiligheidsredenen niet zomaar elke doek gebruiken. ik heb voor het inbakeren trouwen puckazakjes gebruikt en dat ging super!

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ze vertelden mij op het cb dat de echte inbakerdoeken niet verplicht zijn, maar dat je ook gewone doeken kon gebruiken, als ze maar van katoen waren en luchtdoorlatend.
    ben alleen vergeten te vragen hoe groot ze moeten zijn..

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat weet ik niet. kun je niet ff bellen dan? ik was zelf tegen het strakke inbakeren daarom heb ik uiteindelijk voor de puckazakjes gekozen dus heb geen verstand van de maten.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    De inbakerdoeken die jij bedoelt van 25 euro rekken ook nog mee dus dat is wel fijner.
    Ik heb mijn dochter ook in die doeken ingebakerd en als ze in de was lagen dan gewoon een katoenen doek (was dan te groot voor hydroluier) maar rekte niet mee en vond het zo'n onding maar misschien ook omdat ik gewent was haar in te bakeren in die doeken, koste mij trouwens maar 30 sec tijd, je krijgt daar echt een handigheid in.
    De wijkverpleegkundige hier heeft die doeken toen voor mij gekocht zodat ik nog 5 euro korting erop kreeg, kan die vrouw dat dan ook niet voor jou doen?

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier hetzelfde. Wilde ook niet echt inbakeren en heb Puckababy gebruikt (Piep en Mini). Vond het ideaal!

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

pacco-doeken, pucka zakjes, gaat een hele nieuwe wereld voor me open.. ;)

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    echt meid ga een kijken op de puckababy site. dat is ook een vorm van inbakeren maar veel minder heftig. inbakeren kan altijd nog. je kan ze op marktplaats met legio tweedehands kopen ook.

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ben aan het kijken op die site, maar kan niet vinden wat de prijs is van zo´n puckababy?
    ziet er nl allemaal wel interessant uit..

12. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Misschien een tip; als je niet teveel geld wilt/kunt uitgeven, dan kun je eens neuzen op marktplaats!
    Puckababy's en Pacco-doeken worden daar ook 2ehands aangeboden. Goed neuzen en er zijn genoeg 'nette' en onderhouden doeken te vinden hoor. Alles kan in de was, is ook wel zo prettig. ;)

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    de kleintjes zijn 39.95. je kan ze daar bestellen of in een babywinkel kopen scheelt niks in prijs.

op marktplaats worden er ook veel aangeboden.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    #14 Anakin, 17 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
  15. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    In t begin hebben we Jaeda ingebakerd in haar lakentje voor in de wieg. Dus met 1 laken. Hoe in te bakeren hadden we geleerd van de verpleegkundigen in t ziekenhuis.

Nu ligt ze ingebakerd in een Pacco (toch wat makkelijker). Deze hebben we te leen van een vriendin.
    Daarnaast hebben we een snug&Tug voor 2e doek.

Mijn zoontje heeft altijd in de Puckababy geslapen.
    Als we gaan afbouwen zullen we wrs met dochterlief ook de puckababy gebruiken

16. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wat ik heb gedaan, een slaapzakje van de hema (maat 56/62) en daarvan de mouwtjes dichtgenaaid.
    Sinds de nacht dat ik hiermee ben begonnen slaapt Hayden door en inmiddels word hij zelfs niet meer wakker voor de 5e fles! (hij is nu 8 weken, hij sliep door vanaf week 5)
    succes!

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat vonden wij dus ook. Dus hebben ook de puckababy zakken gebruikt.

Toenvallig vorige wek mee gestopt omdat hij er te groot voor werdt. Eerst een paar dgn overdag zonder en daarna snachts. Ging super goed, de eerste 2 nachten een beetje moeite met inslapen maar verder geen probleem. Maar dat even terzijde.

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb 2 puckababy zakken. Die van 0-3 mnd en van 3-6 mnd. Ze kostte beide geloof ik 60,- per stuk.

Ik gebruik ze niet meer, dus als je ze over wil nemen kan dat (graag zelfs) Ze zijn nog in perfecte staat. Als je interesse hebt moet je maar even pb'en.

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb het even opgezocht. De 0-3 mnd was 34.95 en die 3-6mnd was 49.95.

20. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Ik heb gewoon een grote hydrofiel luier gebruikt en zo vast gevouwen (dus zonder veiligheidsspelden of tape). dit vanaf de geboorte tot ongv 2-3 mnd toen sliep hij door. werkt prima

Deel Deze Pagina