ik gebruik de sensitest ovutesten (sensitive) voor het eerst. na hoeveel minuten of seconden kun je al zien of de test positief is, duurt het even voordat het test streepje donker wordt? of moet je dat gelijk al zien en denken van, ja! dit is 'm. weet nog niet hoe een positieve ovu test er in het echt uit ziet. dus wil even weten waar ik eigenlijk op moet letten. mijn testen van de afgelopen dagen hadden nog een lichter streepje dan de controlelijn, dus die waren nog niet positief. dus mijn vraag.. moet je er lang op wachten voor dat de streep echt donker en positief wordt?
hoelang staat er in je gebruiksaanwijzing dat je moet wachten ...? als het streepje aan het eind van ....minuten donkerder is dan het andere streepje is hij gewoon positief. ik test nu al een jaar en ik zie het al als ik hem in de urine stop en de twee streepjes tegelijk op komen .... maar heeft even bij mij geduurt voor dat ik dit door had dus denk dat je gewoon het gevoel nog moet vinden ... maar geloof mijn elke maand word het makkelijker te herkennen
Het wordt idd elke ronde makkelijker om het te herkennen. Ik doe zelf het testje, leg hem plat neer, en kijk dan hoe hij langzaam steeds donkerder wordt. Meestal duurt dat wel een paar minuutjes. Toen ik net begon met testjes plakte ik ze in, om ook de andere rondes met elkaar te kunnen vergelijken. Je kan dan ook leren inschatten wanneer ongeveer je piek eraan gaat komen. (hoewel hij soms wel van de ene op de andere dag ineens knalt!) (maar dat vroeg je niet natuurlijk) Veel succes!
mijn ervaringen met die sensitest ovutesten zijn echt slecht.. toen ik zwanger werd van mijn dochter dacht ik dat mijn ovutest nega was, ik kwam de volgende dag er achter dat ie posi was van de dag ervoor duurde ontzettend lang voor het testlijntje donker werd. Bij sensitest duurt het bij mij lang voor ik het testlijntje zie, terwijl bij matcare zie ik 'm heel snel al komen.