Eh... Kat naar buiten, en nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja alleen beetje jammer dat mijn kind straks in de kattenstront zit te graaien in mijn eigen tuin omdat anderen hun katten perse in de vrije wereld willen laten rond lopen;)
    En dan hopen dat de handjes niet in de mond verdwijnen en ze godsgruwelijk ziek worden

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat is inderdaad jammer. En ik denk niet dat de eigenaar van de kat wil dat dat gebeurd, maar helaas gebeurd het wel.
    Je kan een deksel op de zandbak doen.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik heb het niet alleen over de zandbak he..;)

En als iemands kind doodziek word door de stront van jouw kat, zeg je dan ook tsjaa jammer...?

Ik ga toch ook niet in jouw tuin zitten poepen omdat ik zon buitenmens ben

Als de eigenaar van een kat niet wil dat de kat in iemands tuin poept dan zorgt die eigenar er maar voor dat die kat op eigen terrein blijft...

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Onze kat s ook altijd buiten en we hebben geen kattenbak dus zal ongetwijfeld ook in de tuinen gebeuren :p

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En de kat aangelijnd achter in de tuin geen optie?

Ik vind het ook vreselijk als andere katten in onze tuin poepen.
    Wij hebben onze kat aangeleerd om niet verder dan de tuin te gaan. Anders had ie ook niet naar buiten gemogen ik wil namelijk niet dat een ander overlast heeft mijn huisdieren.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Het is vrij simpel op te lossen volgens mij. Wij deden dit vroeger altijd en het heeft ook altijd gewerkt.
    Je buurvrouw moet koffiedrab door de tuinaarde heen scheppen. Daar hebben de planten helemaal geen last van, maar katten vinden het vies. De geur staat ze niet aan en de substantie voelt vervelend in hun vacht.

Als ze geen ouderwets koffieapparaat meer hebben en dus ook geen koffiedrab, dan schijnt het ook prima te kunnen met versgemalen koffie, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik vind het gezeur. Onze katten lopen buiten en zullen er ook poepen. Andermans katten zijn ook buiten en poepen ook in onze tuin. Het is niet anders. Met tuinhandschoenen aan maak ik de tuin eens in de zoveel tijd schoon en schep de poep weg. Hup, in de container en klaar. Als je goed je handen wast, en dit geldt ook voor kinderen die buitengespeeld hebben, is er weinig aan de hand. En stroomdraad? Belachelijk.

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind het te gek voor woorden dat de buren hun tuin moeten aanpassen omdat jouw kat erin poept.

Als mijn zoon een bal trapt tegen jouw raam, moet jij dan tralies voor het raam plaatsen of moet ik ervoor zorgen dat t niet meer gebeurt?

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Eens ik vind dat je je verantwoordelijkheid voor je beesten moet nemen. Mijn kat loopt ook buiten maar komt binnen zijn behoefte doen dat hebben we hem aan geleerd. Ik zou ook niet willen dat iemand last heeft van mijn kat. Anders komt er echt stroomdraad

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ben zo blij dat ik een hond heb, jaagt alle katten uit onze tuin. Behalve binnen houden of in je tuin houden, zou ik niet weten wat je nog kunt doen. Haar adviseren de katten niet aan te halen en ze weg te jagen.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wat een vreemde reacties zie ik voorbij komen.
    No way dat ik kosten ga maken voor de kat van een ander.
    Ze kunnen zorgen dat ze bij ons uit de tuin blijven, anders word het een ritje dierenasiel waar ze mogen betalen om hem weer op te halen.
    Ik moet de hondenpoep van mijn hond ook overal opruimen, tussen de drollen van andere honden.

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Gezeur? Leuk joh.. Zo'n tuin waarin je iedere dag, wat je ook doet je eerst stront moet scheppen(minstens 5 drollen) voor je fatsoenlijk in de tuin kunt zitten ZONDER die vreselijke stank..;) Echt.. Je moet hier eens komen in de zomer, het stinkt echt als de nete.. En je blijft scheppen.. Iedere dag!

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit!
    het is mijn tuin ! Van mij! Daar hoeft geen hond of kat in te schijten.
    Hier heeft een tijdje een marter gescheten, die heeft toch een lekkere hoge toon in zijn kop gekregen en een jaar erna eentje een elektronische schok. Marter afschrikker in de motorkap van de auto :). Mijn tuin, niet van martefs en al zeker niet van andermans huisdier!

Vorig jaar was zoontje uitgegleden in hondenstront. Vriend riep nog pas op maar toen lag hij er al in. De hele buurt heeft het hier geweten. Papier opgehangen en een stokje in een drol met zakjes :)

Ik wil niet andermans huisdier zijn stront zien. Ik gooi de luiers ook niet leeg op straat.
    ik vind het hetzelfde als die vrouw wat een drol heeft gelegd in de albert heijn.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Succes met het vangen van een vreemde kat ;)

Mijn kat loopt ook buiten, snachts en toevallig weet ik waar de schijt en dat is gelukkig niet bij iemand in de tuin. Maar of die dat echt nooit hebt gedaan weet ik natuurlijk niet.
    Overigens weten alleen de mensen van onze verdieping dat het onze kat is. De rest van de buurt weet niet waar die thuis hoort.

Het is heel vervelend dat je kat in de tuin van de buurvrouw poept maar binnen houden is geen optie als je kat eenmaal buiten is geweest.
    Misschien afspreken dat je 1x per dag even de kattenstront weghaalt?

15. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Lekker kromme gedachtengang... Omdat de kat van een ander het ook in mijn tuin doet mag die van ons het ook doen in de tuin van een ander...;) Hoe hou je iets in stand....??
    Ik heb een hekel aan schijtende katten in mijn tuin. Gelukkig hebben we een grote Rottweiler waar elke buurkat bang voor is.
    Trouwens... vorige week zag ik dat een hond van een ander tegen ons hek piestte. Als ik die van ons ga uit laten morgen zal ik hem ook even laten piesen tegen het hek van de buren, want bij ons wordt het ook gedaan.:$

16. mol81

mol81 Niet meer actief

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Maar als je buren komen klagen, ruim je het dan ook voor hen op mag ik hopen?

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En waarom is een schrik/stroomdraadje nou in godsnaam weer zielig?? Dieren hebben vaak niet eens een daadwerkelijke schok nodig om op afstand van zo'n draadje te blijven, hun zintuigen zijn zo scherp dat ze op afstand al aanvoelen om er niet tegenaan te lopen. Wordt bij zo mogelijk alle dieren gebruikt om ze binnen een gebied te houden, maar voor een kat is het ineens zielig?

19. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Er zijn ook apparaatjes te krijgen, die reageren op beweging.
    Wanneer ze beweging detecteren, geven ze een mega hoge piep, die voor de kat erg naar is om te horen en dan weer uit de tuin verdwijnt. Schaf zoiets voor je buren aan...

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Oplossingen genoeg dus waarmee je de buurvrouw tegemoet kunt komen.

Deel Deze Pagina