Eh, w.c. bezoek.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Stomme vraag, maar sinds een paar weken, als ik de grote boodschap doe en moet drukken,
    dan heb ik het gevoel of mijn baarmoeder/vagina ook meedoet en lijkt wel korter wordt of de botjes iets opengaan. Voelt heel zwaar.
    Ben soms bang dat het al iets van de bevalling in gang zet.
    Er hangt natuurlijk ook al flink gewicht op. :rolleyes:
    Herkennen mensen dit?

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

jup, en zometeen komen daar ook nog van die leuke aambeien bij! :evil:

En daar kun je lekker niets aan doen dan ze insmeren met verkoelende gel ofzo. Ze blijven lekker hangen en worden steeds groter tot je grote wondertje eenmaal de wereld inkomt!

Ik kan niet eens relaxed in bad zitten :( zit boven op die gezelschaps-spiertjes

Maar hoe hard je ook drukt, de bevalling zet je niet zomaar op gang hoor. anders was k nou gaan persen tot ik paars zag haha ben nu 41 weken en het mag er van mij wel eens uitkomen!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Aambeien heb ik gelukkig nog geen last van, maar dat je erg goed voelt dat je vagina meedoet en je daar schrik van krijgt?
    Lijkt ook of die botjes van binnen al heel licht soort van uit elkaar gaan. :rolleyes:
    Misschien begrijpen jullie er niks van, geeft niet ;)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee hoor je perst je kind er niet zomaar uit.
    T gevoel is rot dat weet ik, ik heb bij mn meiden ook heel hard moeten drukken, t wou gewoon niet.
    En idd ik had ook flinke binnenwaartse aambeien brrr

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja ik heb zelfs mn vagina nog vastgehouden :oops: voelde een hele bobbel en dacht dat dat het hoofdje was! (tussen mn vagina en mn billen)
    Zo'n grote bobbel zat daar. Maar die kan er nooit zomaar uitkomen hoor! Echt niet!

Zodra ik van de wc afwas en gewoon op bed zat en ik zat met mn hand op dezelfde plek was de bobbel weg.

En als je echt twijfelt dan moet je het maar even met je VK overleggen, maar die zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen.

En over die aambeien, ik verklaarde mn moeder ook voor gek toen ze vertelde dat k die kreeg, maar ergens in week 35 kreeg ik ze toch :oops: en ze worden alleen maar erger! Heb nu sperti verkoelende gel en dan heb k er gelukkig amper tot geen last van maar het is echt vreselijk als k ergens naakt zit. (bad ofzo) ik zit echt OP die dingen :(

6. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    ik zou niet al te hard drukken, als je moeite hebt met je toiletgang zou ik toch even naar de huisarts gaan. Ik had er ook moeite mee met onze 1e kindje en dat werd eigenlijk alleen maar erger.
    Totdat ik van de huisarts eigenlijk een lijstje kreeg met tips en van wat ik wel even niet moet eten en wel. Ook kan hij je een middel geven wat de stoelgang soepeler maakt.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat je voelt dat je de boel "uit elkaar drukt" dat kan trouwens wel kloppen: je bekken is aan ´t verweken zodat het straks bij de geboorte wat meer speling heeft.
    Als je daar kracht/druk op zet voel je dat het allemaal wat instabieler is dan wanneer je niet zwanger bent.

Verder sluit ik me bij Valentijn aan, ga op zoek naar manieren om je ontlasting wat soepeler te laten gaan, dat scheelt heel veel!

8. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ha, ik had dat vandaag nog, vreselijk irritant.
    Ik heb gelijk mijn vriend uitgestuurd om een bak pruimen te kopen, dan kan ik iets makkelijker naar de wc.

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

Lauw/warm water drinken helpt ook. kost je geen drol. je gaat er niet van aan de diaree maar je ontlasting word wel heel zacht.

pruimen heb k ook wel gebruikt maar daarvan ging ik aan de race kak... niets voor mij om met mn bolle buik naar de wc te moeten rennen hahaha

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ja dit bedoelde ik precies.

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nou ja, dat is dus normaal ;)

Ik heb het ook met me omdraaien in bed, bij een bocht rijden met de auto, iets tillen, etc.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Leuke woordspeling :)

13. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik ben aan de staaltabletten omdat mijn HB te laag is. hierdoor kan ik ook niet makkelijk een grote boodschap doen. Heb ik nu wat op gevonden, 2 glazen lauw warm water drinken smorgens. ik kon vanmorgen zomaaruhhh poepen!

Deel Deze Pagina