Gisteren heb ik de schrik van mijn leven gehad. Elena is bijna gestikt in een stukje erwt. Ik heb me nog nooit zo bang en ellendig gevoeld en ik wist gewoon niet wat ik moest doen. Ze kon geen adem meer halen, was helemaal aan het kokhalzen, liep rood aan en de tranen rolden over haar wangen. Ik weet niet hoe, maar uiteindelijk heb ik iets gedaan waardoor ze weer ging ademen en keihard begon te krijsen. Ik heb Elena in mijn armen genomen en keihard met haar meegehuild. Ik was echt bang dat ik haar aan het verliezen was en die angst is vreselijk.. Nu denk ik er serieus over na om een EHBO cursus voor baby's of kinderen te volgen. Is er iemand met ervaring? Kan iemand mij een cursus aanraden (in Amersfoort e/o).
Bij ons wordt een dergelijke cursus aangeboden door de thuiszorg. Ga ik me ook absoluut voor inschrijven, juist voor dit soort situaties. Meid, ik kan me voorstellen dat je je helemaal wild bent geschrokken.. gelukkig is het goed afgelopen! JGoed idee om zo´n cursus te volgen hoor. Als je een paar keer hebt geoefend, weet je in zo´n situatie denk ik toch wat eerder wat te doen en dat helpt je ook om niet in paniek te raken..
jeetje wat schrikken zeg! ik heb een ehbo diploma voor volwassene en kindere en ik vind het zeker aan te raden! je leert hoe je moet handelen bij grote en kleine ongelukjes en het maakt je ook zekerder vind ik
Ik weet precies wat je hebt doorgemaakt! Voor zo'n 3 maand geleden is Vigo ook bijna gestikt. Ik heb EHBO op school gevolgt, en wat ben ik blij dat ik dat toendertijd gedaan had! Het duurde even voordat ik weer helder was, maar al snel wist ik weer wat ik moest doen in dit soort situaties. Het had ook niet veel langer moeten duren. Mijn moeder was al 112 aan het bellen Ik kan je zeker zo'n cursus aanraden! De machteloosheid die je voelt op het moment dat je niet weet wat je moet doen ik dodend! Hopelijk ben je weer een beetje van de schrik bekomen.
dat is schrikken zeg!,gelukkig is het goedgegaan. ik heb ook een ehbo cursus gevolgd voor kinderen en vond het zeer nuttig,er kwamen een paar dingen voorbij waarvan ik nog nooit had gehoord. ik zou het je zeker aanraden,want er komen allemaal situaties aan bod die kunnen voorkomen. o.a vergiftiging,brandwonden,botbreuken,reanimatie,en nog een aantal andere dingen. vond het erg leerzaam
Ik ga ook! Op het moment dat ik me wilde opgeven begon die avond al de eerste bijeenkomst dus ik moet even wachten tot een er een nieuwe begint. Misschien is dit een handige site voor je: http://www.ehboamersfoort.nl/ Wat fijn dat alles weer goed is met Elena, ik kan me voorstellen dat je je helemaal rot bent geschrokken! Dikke knuff.