Ik zit in dubio... Ik heb mijn laptop sinds 2010 en hij begint te verslijten. Logisch op zich. Nu is het zo dat ik hem eigenlijk alleen gebruik om op te typen in Word (ik schrijf thrillers/ verhalen). Internetten, social media etc doe ik allemaal op mijn telefoon. Ook die is versleten en wordt binnenkort vervangen. Nu twijfel ik of het wel de moeite is om alleen voor het typen een nieuwe laptop te kopen. Mijn vriend adviseerde me om een gewone typemachine te kopen, maar ik vraag me af of dat praktisch is in het gebruik. Ik heb zelf op een ouderwetse typemachine leren typen vroeger die je aan het einde van iedere regel terug moest duwen en met van die hamertjestoetsen Ik ben een beetje op internet aan het speuren of er ook moderne versies van dit apparaat zijn, maar veel wijzer wordt ik er niet van. Er zijn zoveel van dit soort apparaten en ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Nu zie ik hier links en rechts wel eens topics over mensen die ook schrijven. Ik vraag me af wat jullie hiervoor gebruiken. Een hele computer neemt heel veel ruimte in en die ruimte heb ik niet in huis. Printen doe ik op het werk, omdat onze printer mijn laptop niet herkent, hoe we hem ook instellen. Dus voor de printer hoef ik het niet te laten. Ik mail de getypte bestanden naar mijn eigen hotmail en open/print ze op het werk. Wie heeft tips?
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je zelf wil. Ik zou er niet aan moeten denken, een typemachine. Vanwege fouten die je moeilijk kan corrigeren en omdat het vervelend typt. Ik kan me voorstellen dat je met schrijven soms ook hele zinnen schrapt of paragrafen over doet. Dat lijkt me dus niet handig. Daarnaast zou ik persoonlijk niet zonder goeie laptop kunnen voor internetshoppen, belastingzaken, internetbankieren, administratie etc. Maar dat zijn mijn voorkeuren.
Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zie de toegevoegde waarde van een typemachine niet eigenlijk. Dan kun je net zo goed gewoon pen en papier gebruiken. Dat is overigens wat mijn man (ook schrijver) doet. Hij schrijft het eerst in een boekje en later schrijft hij het over op de computer. Ik zou voor een lekker goedkope laptop gaan. Of een ipad met toetsenbord.
Misschien kan je een hele klein laptop van ongeveer 10 inch kopen. Die zijn tegenwoordig niet duur meer. Denk niet meer dan €250. Ik denk dat je beter een laptop kan kopen aangezien je schrijft. Verbeteren op een laptop is beter dan een typemachine.
Een typemachine? Bij mijn weten is dat een vreselijk ouderwets apparaat, waar je keihard op moet slaan en waar je een probleem hebt als je een fout maakt Ik dacht echt dat je een grapje maakte Volgens mij ben ik van de verkeerde generatie haha Maar nee, ik zou daar dus nooit voor kiezen. Ik schrijf ook, gewoon simpel in word. Maar onder het schrijven zit ik constant terug te scrollen, na te lezen, dingen te verwijderen, etc. Dat lijkt me allemaal erg onhandig op een typemachine. Ik zou het overzicht ook gigantisch kwijtraken denk ik... Dus koop een nieuwe laptop! En dat hoeft geen bakbeest van 1000 euro te zijn! Ik heb een simpele laptop van 300 euro, prima ding. En je kan ze echt wel goedkoper krijgen. Kijk, dan is de kwaliteit natuurlijk minder, maar als je alleen gaat typen maakt dat niet zo veel uit. Het is niet zo dat je gaat gamen op een goedkope laptop die dat niet aankan... En anders misschien tweedehands?
Wil je je verhalen niet digitaal bewaren? Dat lijkt mij een must en daarom is een laptop in mijn optiek onmisbaar.
Een kleine laptop of een i pad met toetsenbord? Een typemachine is in mijn ogen dat ding waar je hard op moet slaan om die letter op papier te krijgen. En dan trekken aan dat ding...ping! Helaas, kwam geen geld uit
Ik zou dan gaan voor een fijne tablet met toetsenbord. Een typemachine is echt niet meer van deze tijd.
Ik heb een tablet met toetsenbord; vind dat ideaal. Ik gebruik ‘m als typische tablet, en als ik de hoes open klap heb ik gewoon een prima ‘laptop’. We hebben ook een pc, maar daar zit ik vrijwel nooit meer achter omdat m’n tablet veel handzamer is, direct klaar is voor gebruik en ook zelden zeurt over updates Pc gaat echt regelmatig zomaar 15 updates installeren, 2x opnieuw opstarten etc, heel irritant. Tablet gedraagt zich heel braaf Daarnaast heb ik wat ik schrijf meteen digitaal en dat vind ik wel zo praktisch.
Er zijn ook electronische typemachines. Maar zelf zou ik tegenwoordig toch wel voor een goedkope laptop gaan. Nog niet eens een mini want dat biedt echt geen typegemak als je een heel stuk wil typen.
Zo doe ik het ook! Eerst ruwweg schrijven met pen in een schrijfblok, en dan op de laptop en "inkleuren" met details enzo.
Dat dacht ik dus ook toen mijn vriend met dit idee aan kwam zetten...wist niet eens dat ze nog bestonden. Maar hij is altijd dol op Ipads tablet enz dus ik dacht dat hij zo iets kon opnoemen dat voor zulke doeleinden bedoeld was. Maar toen kwam hij met het idee van een typemachine en probeert mij ervan te overtuigen dat dat het goedkoopst en het best is. (en hij is bijna 4 jaar jonger dan ik, voordat iedereen denkt dat ik met een 70-jarige samenwoon ) Nee, het moet wel iets zijn waarop ik tekst kan opslaan en op een usb kan overzetten. Weet niet of dat met zo'n elektronische typemachine kan.
Haha ik denk echt dat je knetter gek wordt van een typemachine. Wat als je een fout maakt? Hoe ga je die herstellen? Zo blijf je eeuwig aan het typen Ik heb gegoogled op elektrische typemachine maar niets ziet eruit alsof je er een USB in kunt stoppen dus ik zou gewoon lekker voor een laptop gaan. Zelfde principe. Een toetsenbord met papier voor je
Mijn oma had een elektronische typemachine (no pun intended ). Maar dat betekend alleen dat het naar de volgende regel gaan, elektronische gaat. Verder is het gewoon echt op papier tikken. Met een extra lint voor foutjes (soort rolletje typ-ex). En zeker geen USB aansluiting of dat er überhaupt iets digitaals opgeslagen word.