Gehaald op de middelbare school. Gelukkig nooit nodig gehad! Maar ik zou er ook niet meer op durven vertrouwen... stabiele zijligging en eerst water, de rest komt later.. dat gaat nog lukken. Maar met name de gifstoffen waarbij je wel moet braken en wanneer juist niet... dat moet ik eerst googelen
Niet alleen EHBO maar ben ook bezig burgerhulpverlener te worden Als 112 gebeld is en een ambulance onderweg is (duurt soms 15 min) dan kan ik bericht krijgen als ik in de buurt ben om alvast te beginnen met reanimeren omdat de eerste 6 minuten cruciaal zijn
Echt blij mee, we hebben als professionals heel veel aan de 'lekenreanimatie' (zoals de meneer van de ambulance het noemde). Nu kan ik allebei zijn!
Het rode kruis zoekt vrijwilligers voor evenementen. Via heb kan he dan je ehbo halen en op leuke evenementen vrijwilliger zijn. https://www.rodekruis.nl/ehbo/hulpverlener-op-evenementen/?gclid=CjwKCAjwmqHPBRBQEiwAOvbR88cITiwAuZopXe1gizNOnSTRDfdr0P_xJG3V4RjV86bOnCRUAmX2yRoCNkUQAvD_BwE
ik heb meerdere (inmiddels ongeldige) EHBO diploma's. Ik heb ook Lotus gedaan (wonden smincken voor trainingsdoeleinden) Is al heel lang geleden. Toch alleen dit jaar al mijn man 2x gered van een verstikking (in een karbonade en een tomaat). Mijn kennis is niet meer actueel, maar ik weet nog steeds hoe ik moet beademen, verbinden etc.
Ehbo op de basisschool gehad en vorig jaar ehbovoor kinderen gedaan. Gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.