Ehbo/reanimatie

Discussion in 'De lounge' started by Zonnebloem92, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Yep, ik heb ehbo en reanimatie gehad via werk. Nu als gastouder moet ik ook elk jaar.
    Ik vind het zeker een aanrader!

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ik heb (kinder)EHBO en BHV via mijn werk. Werk in de kinderopvang en kinder ehbo is verplicht bij ons, voor alle werknemers.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,268
    417
    83
    Ik heb het in groep 8 op de basisschool gehad en tijdens mijn opleiding tot doktersassistente. Inmiddels heb ik ook de EAD erbij. Die was nog zeer zeldzaam toen ik op de opleiding zat. 4 jaar geleden heb ik samen met mijn collega voor de praktijk een jonge vrouw gereanimeerd. Achteraf bleek ze drugs gebruikt te hebben waardoor ze iedere keer een hartstilstand kreeg. Of ze nog leeft weet ik niet. Ik vind het ook wel een fijn idee dat ik weet wat ik moet doen als er wat gebeurt!

4. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

Jan 27, 2014
    1,226
    0
    36
    Ik heb kinder EHBO en BHV. Ik werk in de kinderopvang en heb hierdoor ieder jaar een herhalingscursus. Ook al is het verplicht, ik vind het erg handig om te hebben.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb het kort geleden gedaan, omdat ik als gastouder ga starten binnenkort. Ik vond het wel een nuttige cursus en veel ziektekostenverzekeraars vergoeden ook een cursus kinder-EHBO, dus ik zou het zeker doen :)

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik ben vrijwilliger bij het Rode Kruis geworden en kreeg via hun mijn cursus ehbo met aed. Daarnaast leer ik ook zuurstof geven en heb ik om de week les over relevante dingen.

Mijn jongste is toen met zijn hoofd op een punt van een auto gevallen en had een gat tot op zijn schedel. Ik raakte in paniek en naderhand vond ik dat ik dat niet mocht, omdat ze van mij afhankelijk zijn. Dus in de eerste instantie een ehbo cursus gezocht, maar toen kwam ik het Rode kruis tegen. Ik help nu als hulpverlener op festivals, feesten, evenementen etc.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb kinder EHBO willen doen, gewoon voor het geval dat

maar ik vond het te duur.

8. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb ehbo en reanimatie vanwege het werk. Mijn man heeft het gehaald omdat hij dat een prettig idee vond vanwege de kinderen.

9. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Ik heb BHV, EHBO(ook met aed) kinder EHBO.
    Ik heb mijn vader gereanimeerd toen hij een hartstilstand kreeg. Hij leeft nog.

Als je het voor jezelf een fijn idee vindt om te weten hoe te handelen, raad ik het zeker aan. Met een kanttekening erbij dat veel mensen een spontane blackout krijgen bij echte noodsituaties of situaties waarbij men emotioneel betrokken is. (familie bijv.)

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Te duur? Hallo!!;)

Ik heb mijn kinder EHBO en kan grote mensen reanimeren...

Toen mijn dochter dreigde te stikken, wist ik wat te doen. Terwijl de rest van de familie stond te stuiteren van de stress... heel belangrijk in ieder geval als je kinderen hebt.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ik heb ook BHV, dus EHBO, reanimatie en AED.
    En heb samen met mijn man ook kinderEHBO behaald.

De rekening van de kinderEHBO kregen we gedeeltelijk vergoed door onze zorgverzekering toen der tijd. (3 jaar geleden)

12. Nenanena

Nenanena Actief lid

Jun 5, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb EHBO omdat ik vind dat ik op deze manier iets bij kan dragen voor de medemens.
    Ik heb ook kinder EHBO en volwassen en kinderreanimatie.

In de vakantie stond ik op het punt een kindje van 7 te gaan reanimeren nadat we hem uit het zwembad hadden gehaald, hij dreef en was blauw/grijs. Vlak voor ik borstcompressie wilde doen, kwam hij al spugend en kokhalzen/stikkend bij. Maar wat ben ik dan blij dat ik weet wat ik moet doen, want ik was de enigste (met zijn moeder) die überhaupt wat deed, terwijl we in een groot Portugees hotel complex zaten

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ik zit er de laatste tijd ook aan te denken. Mijn vriend heeft vorig jaar last van mijn hart gehad, werd veroorzaakt door stress.. maar vind het wel een eng idee dat als er iets zou gebeuren ik niet kan helpen.

Iemand een idee wat zo'n ehbo cursus kost?
    Ik heb het wel in groep 8 gehad,maar ik zou echt niet meer weten wat te doen.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb even snel op internet gesnuffeld en kwam hier in de buurt een ehbo cursus tegen voor 189,-

15. misa

misa Niet meer actief

Via een gastouderbureau kan het vaak ook. En misschien zelfs wel via het kdv als je er navraag over doet.

16. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Dankjewel. Ik zal hier eens op internet in de buurt gaan kijken. Wel duur zeg, maar als je iemands leven kan redden dan is natuurlijk niets te duur.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja ik heb ook EHBO cursus gehad, wat verplicht vanuit mijn opleiding.
    Was niet ontzettend intensief vond ik, maar heb er wel veel aan gehad.

18. Nenanena

Nenanena Actief lid

Jun 5, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk ook even wat je van je zorgverzekering terug krijgt. Ik krijg jaarlijks een bepaalt bedrag.

Daarnaast heeft voor mij een EHBO vereniging het lesgeld betaald. Die verzorgen bij ons ook jaarlijks de opfriscursus. Ik betaal dan 30 euro en krijg 15 euro terug van de zorgverzekering. Het enigste wat je er voor moet doen bij ons is: naar de herhalingslessen en 3 keer per jaar een EHBO dienst draaien bij een evenement.

19. Astre

Astre Niet meer actief

Ik doe jaarlijks een kinder EHBO-cursus. Mijn verzekeraar vergoed het grotendeels. Ik moet ongeveer 10 euro zelf betalen.

Ik doe het omdat ik het prettig vind om wat te kunnen doen als er iets is met mijn kinderen en ik moet op hulp wachten.

20. Astre

Astre Niet meer actief

Share This Page