uit logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humava, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

#1 Humava, 10 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2013
    Op 30 April gaat onze dochter voor het eerst een nachtje logeren bij oma. Ze is dan 5 maanden. Nu ben ik een beetje bang dat ze niet goed gaat slapen daar. Ze heeft er al vaker overdag geslapen en dat gaat dan allemaal goed. Maar ben toch een beetje bang dat ze ´s nachts door heeft dat haar vader en moeder er niet zijn en dan gaat huilen en niet meer wil slapen. Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kindje bij iemand anders laten logeren en hoe ging dat?

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Altijd spannend de eerste keer! Mijn dochter was ook 5 maanden toen ze voor het eerst bij opa en oma ging logeren. Ze is nu al 3 keer uit logeren geweest en ging eigenlijk erg goed! Ik denk niet dat je bang hoef te zijn hoor, vooral niet als ze daar overdag ook slaapt, komt echt goed! Waarschijnlijk kent ze opa en oma erg goed dus mist ze jullie helemaal niet! Mijn dochter die vind het allemaal prima en lacht naar iedereen ook in de avond of in de ochtend als ze bij het wakker worden een ander gezicht zie als pappa en mamma!

3. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Mijn ene zoontje slaapt al vanaf 1 maand bij opa en oma elke weekend en is nu al bijna 5 dus die is wel gewend. Maar mijn andere zoontje nog nooit, steeds vragen naar mama. Terwijl die opa en oma heel vaak ziet en die is nu bijna 4. Ik denk wel dat het goed zal gaan ook al omdat ze overdag daar ook slaapt..

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik zit een beetje met hetzelfde, dus ik lees mee!
    Ze is dus nog niet uit logeren geweest, maar slaapt eigenlijk overal goed. (bij oma en kdv) En sinds dat ze doorslaapt is ze ook niet meer wakker geworden. Ik ben dan toch ook bang dat ze dan midden in de nacht wakker wordt. Het zal toch een kwestie van een keer proberen zijn denk ik. En de eerste keer dat je weer een avondje wegggaat, zal je toch niet echt 'gerust' zijn, dat komt dan vast ook wel weer als het slapen goed gaat!

5. Humava

Humava Niet meer actief

Als ik het zo een beetje lees denk ik ook wel dat het goed komt. Mijn moeder past al elke woensdag op bij mij dus ze 'kennen' elkaar erg goed. Mijn dochter slaapt ook al zeker anderhalve maand door dus ik hoop dat dat ook zo zal zijn bij oma. Maar het blijft spannend.

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier al sinds 2.5mnd.
    Ik werk 2 nachten en slaapt hij bij oma

Hij slaapt minder goed doordat oma de nachtvoeding anders doet...
    Ze kletst tegen hem en doet boeren tussendoor etc...

Tja... ik heb gemeld hoe het wel kan, doet ze er niks mee pech.
    Haar nachtrust :)

Kiann doet het thuis wel gewoom hetzelfde, dus heb het opgegeven mij druk te maken erover :)

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    mijn zoontje was 9 weken toen wij een paar dagen weg gingen hij heeft 3 nachten bij mijn ouders geslapen en dat was geen probleem. En je moet maar zo denken het gaat om 1 nacht, mocht het toch niet werken (kan het me haast niet voorstellen) halen zowel opa en oma als de kleine hun gemiste slaap zo weer in ;)

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ja dat is ook zo. Mijn moeder zei ook al als ze niet slaapt dan is het maar zo. Maar ik vind het zelf dan zo vervelend. Maar ik denk idd dat het wel goed gaat komen

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oudste was 3 maanden, jongste 7 weken. Sliepen.en slapen net zo goed als thuis.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met vier maanden heeft ie voor het eerst een nachtje bij opa en oma geslapen, ging prima...hij is nu denk ik 5x uit logeren geweest, ook bij de buurtjes en bij m'n zus en overal gaat het goed.

Geef wel altijd een hele gebruiksaanwijzing mee :D

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ons zoontje is met 16 maanden nog nooit uit logeren geweest. Het is nog niet aan de orde gekomen. Nu heeft mijn moeder laatst te kennen gegeven graag eens een weekendje wil oppassen. Alleen zijn papa en mama daar nog niet aan toe :)

Ik vertrouw mijn moeder volledig hoor, maar we wonen niet in de buurt ca 200 km verder. En ik kan mijn kleine man niet missen. Wel slapen we regelmatig bij mijn moeder als we er een weekendje zijn en dit gaat prima. Hij wordt wel eens wakker, maar dit gebeurt thuis ook.

Deel Deze Pagina