Ehbt

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Steef1985, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Hallo dames,

Hier een broekie als het om tempen gaat....

Zouden jullie mij alle regeltjes, tips en trucs kunnen uitleggen mbt het tempen???
    Ik begrijp dat je het op een standaard tijdstip moet doen, dus het beste is dan om een tijdstip van een werkdag aan te houden...maar moet het perse rectaal of mag het ook in je oor??? En als je het in je oor doet, tel je er dan een halve graad bij???

Hoe zit het met de grafiekjes....welke zijn het handigste om bij te houden???

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik hou de temp bij via fertility friend. Het is wel in het engels maar vrij simpek in te vullen.

je moet elke ochtend vanaf cd 1 tempen. Dit doe je op hetzelfde tijdstip (ook op vrije dagen dus desnoods ff wekker zetten).
    Ook mag je nog niet zijn opgestaan, dus thermometer op het nachtkastke en direct meten na ontwaken.
    een oor thermometer is absoluut niet betrouwbaar aangezien schommelingen van tienden van groot belang zijn.
    je moet dus eigenlijk echt rectaal gaan meten.

voor je eisprong zal je temp laag zijn.
    bij dus ong. 36.4 en na je ei zal je temp gaan stijgen met minimaal 0,2-0,3 graden (bij mij naar 36,6 en hoger tot ong. 36,9)
    Als je temp dan minimaal 3 dagen achter elkaar zo hoog blijft heb je je eisprong vaak op de laatste lage temp dag gehad. (Dus dag voor de eerste verhoging).
    Op de dag dat je ongi gaat worden (gemiddeld op dag 14) zal je temp weer zakken nar de waarden die je voor je eisprong had.
    Blijft je temp 16 dagen hoog en je ongi weg dan is de kans groot dat je zwanger bent

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Als je op mijn banner klikt kan je mijn temp kaart van deze cyclus en vorige cyclus zien.
    Fertility friend heeft een rood kruis gezet op de dag dat mijn eisprong was volgens mijn temp

4. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Ok, thnx voor de duidelijke uitleg!!! Kga eens kijken of ik FF ook een beetje begrijp....en dan kan ik volgende cyclus beginnen....

Deel Deze Pagina