Hoi meiden, Ik heb helaas last van een flink griepje en merk dat ik ook steeds meer begin te hoesten. Omdat dit ten koste van mijn nachtrust gaat en omdat ik het zo zielig vind voor mn meisje als mn buik steeds zo schudt, wil ik graag wat hoestdrank nemen. Weet iemand hier welke hoestdranken er geen kwaad kunnen bij zwangerschap? Ik ben niet zo van de homeopathie, dus liever geen homeopathische dranken/ pillen. Ik zal het zeker ook even bij mn apotheek vragen, maar helaas zijn ze daar dus wel van de homeopathie en weet ik zeker dat ze met zo'n homeopathisch spulletje aan komen zetten en ze reageren altijd een beetje beledigd wanneer ik uitleg waarom ik dat liever niet neem . Het is dan handig als ik wat namen weet van andere producten, zodat zij voor mij kunnen nagaan of ik die ook mag nemen. Alvast bedankt!
Op de flessen bij het Kruidvat staat dat het niet tijdens zwangerschap en borstvoeding mag... ik ben speciaal voor mijn kriebelhoestje bij de apotheek geweest, dacht "dan hoef ik bij de drogist ook niet alle bijsluiters eerst te lezen". Daar kreeg ik een grote fles Noscapine of zoiets mee, van het apothekersmerk. Maar zag dit vanmorgen ook bij het KV in het schap staan. De Isla-tabletjes mogen ook, die heb ik met cassis-smaak.
Bedankt voor jullie reacties. Die noscapine komt me bekend voor, volgens mij heb ik die wel eens eerder gehad, mooi dat die ook tijdens de zwangerschap mag. En goed om te weten dat er meerdere opties zijn. Nu heb ik tenminste wat namen om te noemen
Ik werd ook helemaal dol van die bijsluiters, want zelfs op alle flessen tijmsiroop die ik in handen gehad heb stond dat het niet gebruikt mocht worden. Ik heb uiteindelijk Castanea (Pflüger) meegenomen, dat is op kruidenbasis. Het werkte voor mij verbazingwekkend goed. Het mag voor zwangeren en ook voor kleine kinderen. Er zit wel alcohol in maar dat is te verwaarlozen in een theelepeltje en zit bovendien in vrijwel elke hoestdrank. Dit staat op de website: Indicaties: Angina Bronchitis met overmatige slijmproductie Heesheid Hoest, alle soorten van Hoest, kink Hoest, prikkel Hoest, vastzittende met slijmvorming Keelpijn