ehh ovulatietesten.....hoe zat dat nou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Silly43, 26 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Even een vraagje over de ovulatietesten.

Als de test maar 1 streep heeft is tie negatief.
    Als de tweede streep wel te zien is maar niet net zo donker is als de eerste is de test ook negatief toch?

Maar omdat er eerst niks was te zien en nu wel betekent dat dan wel dat er het een en ander aan zit te komen, ook al kan het dan nog een paar dagen duren voordat er een dikke streep komt?
    Of is negatief gewoon negatief en betekent dat niks?

Had namelijk eerst 3 dagen geen tweede streepje maar sinds vandaag een lichte tweede streep

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    ik heb het zelfde als jou gehad, ik had op 19 augustus mijn eisprong volgens de berekeningen dus ik ben op 15 augustus begonnen met testen ik had steeds maar 1 streepje tot 19 augustus toen kreeg ik twee streepjes en de ene lichter 20 augustus hetzelfde en tot afgelopen donderdag 24 augustus weer 1 streepje dus ik weet het ook niet vind he tbij mij oook al zo raar.:S nu maar hopen dat het me eisprong was en dat we nu eindelijk zwanger mogen zijn nog 6 daagjes wachten met testen.
    ik hoop voor je dat het bij jou ook niet lang meer hoeft te duren.

groetjes lil momo

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
  4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je vandaag een 2e lichte streep had zul je denk ik morgen of overmorgen duidelijk positief testen, tenzij je de lh piek gemist hebt omdat deze 's nachts was, maar dan verschild de kleur niet zo heel veel, als de 2e streep gewoon goed zichtbaar is kun je ervan uitgaan dat je positief getest hebt...als je ook nog eens wat meer helder slijm hebt, weet je het helemaal zeker..

sommige missen de lh piek en hebben geen overduidelijke donkere 2e streep maar dat kan komen dus omdat je veel later test na je lh piek, bijvoorbeeld je lh piek is 2 uur snachts en jij test later pas om ik noem maar wat 5-6 uur smiddags kan het zo zijn dat je dus helemaal geen 2e donkerder streepje hebt maar wel een heel mooie duidelijker iets minder donker dan de controle...

succes meid...je kunt trouwens ook afwegen om 2x per dg te testen zeg om 10 uur 's ochtends en 6-7 uur 'savonds.. :)

5. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Smoekie, dat is misschien ook wel handig ja, gewoon maar even twee keer testen voor de zekerheid

6. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik ben deze maand ook voor het eerst met ovulatietesten begonnen. Afgelopen donderdag had ik een heeeeel vaag tweede streepje, vrijdag had ik heel duidelijk twee streepjes en gisteren was het tweede streepje zelfs donkerder dan de teststreep. :p

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben en dat je de volgende dag wel twee strepen hebt. Het LH hormoon bouwt zich op tot een piek van 1 of 2 dagen en dan heb je je eisprong binnen 24 tot 48 uur.

Hopelijk is het zo duidelijk voor je.

Veel liefs
    Nataly

7. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Ja duidelijk is het wel, aleen ben ik ook aan het tempen en nu was vanmorgen mijn temp 0,3 omhoog gegaan. Maar misschien dat hij nog wel zakt en daarna weer omhoog gaat. Weet het ook niet.

Deel Deze Pagina