Mijn zoontje van 6,5 mnd krijgt momenteel vijf flessen van totaal 200cc ( drinkt ze overigens niet altijd op ) en we zijn opbouwend begonnen met groente en fruit. 07.00 fles 11.00-12.00 fruit & fles 15.00 fles 18.00 groente & fles 21.00-22.00 fles Hoeveel gram groente en fruit ( halve of hele appel/banaan bijv )heeft hij nodig? Ik maak mixstaaf btw alles. Hij heeft best wel last van obstipatie momenteel. Ik weet het even niet meer. Zou ik een fles moeten vervangen door sap? Ik twijfel omdat ik niet weet of hij genoeg fruit/groente binnen krijg. Kortom tips zijn welkom!
waarom doe je niet. 7 uur fles 10 uur fruit 12 uur fles (straks boterham) 15 uur koekje en sap 17.30 groente (+ toetje) 19.30 uur fles
Ik gaf met 6 maanden de hoeveelheid van ca een 6 maanden potje, dus 200 gram. Ik maakte het wel zelf en in een potje zit ook veel water. Maar 1-2 stuks fruit/ 200 gram groenten is voldoende. Meestal zie je dat er dan vanzelf wel een fles af valt dan. Ik gaf met 6 maanden toen de groenten goed gingen ook wat aardappel/ pasta of rijst erbij. Zo hoeft er bij de maaltijd geen fles meer. Ik gaf de laatste fles wel rond ca 19:30 uur.
@sweetlake, wij zitten nog altijd op 5 flessen en zijn vanaf 6 mnd pas begonnen met bijvoeden. Van vijf naar drie flessen is een doel maar ik zoek een goede overgang. Over dat koekje bijvoorbeeld. In mijn geval zou ik dan met een rijstewafel beginnen, maar wanneer geef je out of the blue zoiets. Tot nu toe heeft ie nl alleen maar moes gegeten dus ik zie dat kauwen niet echt voor me. @druif, oke 200 gram groente. Ohkee daar kan ik wat mee. En met twee stuks bedoel je dan één appel en één banaan of twee partjes van ieder. Ik geef hem vandaag een fles minder en sap bij zijn groente. Haha lekker zooitje in ons schema..
Wat Druif ook zegt: 200 gr groente en 200 gr fruit. Wanneer hij op dat niveau zit zouden er vanzelf 1 of 2 flesjes af moeten vallen. Bij Timo ging het overigens niet vanzelf: hij is zo gulzig dat hij alles eet en drinkt wat ik hem aanbied, ik was daarom ook bang dat hij niet voldoende zou hebben aan 3 flesjes + groenten en fruit, maar ik heb gewoon op een gegeven moment het flesje van 15.00 h vervangen door 1 stuk fruit + halve liga en die van 10.00 h door 1 stuk fruit waardoor zijn schema er sinds hij 7 maanden is als volgt is: 7.00 h papflesje (200 ml opvolgmelk + fijne granen groeiontbijt) 10.00 h fruit 12.00 h 1 boterham + flesje 200 ml 15.00 h fruit + 1/2 liga 17.00 h groenten / aardappel / fles (o.i.d.) 19.00 h flesjes 200 ml Succes! Nadia
ben niet echt een ster in zulke dingen. Geef bv namelijk maar wil uiteindelijk ook wel op zo iets uitkomen. HAHAAH