Huidige cyclus heel anders qua temperatuur dan m'n normale cyclus, wie weet waarom:)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Muurbloempje1, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje1

16 jan 2017
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 Muurbloempje1, 16 jan 2017
    Laatst bewerkt: 16 jan 2017
    Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag wat meer inzicht in mijn huidige cyclus willen krijgen. Ik heb verschillende klachten, welke misschien op een zwangerschap kunnen wijzen?

Normaal snap ik mijn temperatuurkaart goed (ovulatie rond dag 13 of 14, cyclus altijd 28 dagen lang etc), alleen snap ik helemaal niks van mijn huidige cyclus qua temperatuur. Is heel anders dan normaal. Zijn hier misschien mensen die er meer vanaf weten en mij kunnen uitleggen waarom mijn huidige cyclus zo anders is?

Weet niet of ik de bestanden goed heb bijgevoegd. Als het goed is zit mijn vorige cyclus erbij (zo ziet hij er al maanden uit ongeveer) en mijn huidige.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen! :)

Screenshot_2017-01-16-15-46-13_1.jpg
    Screenshot_2017-01-16-15-39-59_1_1.jpg

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je rectaal, dagelijks op dezelfde tijd direct na het wakker worden en nog voor je opstaat?

Jouw basaal is vrij laag en ligt zo rond de 36.2-36.3 en na ei tussen 36.4 en 36.7.

Als ik dan kijk naar je huidige kaartje dan denk ik een ei op dag 15.
    Je gele lichaamsdip op 2 dpo (dag 17) en vandaag dus op 12 dpo.

Maar je kaartje heeft veel ups en downs dus vandaar dat ik benieuwd ben naar je tempmethode.

3. Muurbloempje1

16 jan 2017
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb een half jaar geleden een ladycomp aangeschaft, daar temperatuur ik mee. Wel elke ochtend op dezelfde tijd. :)
    Verdiep me er al een tijdje in en ik dacht m'n cyclus te snappen. Maar na deze cyclus snap ik er niks meer van haha. Bedankt dat je ernaar kijkt! :)

4. Muurbloempje1

16 jan 2017
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vergeten erbij te zetten, ik temperatuur sochtends voor het opstaan in bed. Als ik snachts bijv naar het toilet ga, slaap ik daarna minimaal nog 2 a 3 uur zodat m'n basale lichaamstemperatuur klopt als ik sochtends meet

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Minimaal 2-3 uur slaap na het opstaan is niet betrouwbaar helaas.
    Ik zou al die tempen dus op sleep deprived zetten zodat ze een open bolletje worden.

En een ladycomp meet toch oraal (via de mond??)

6. Muurbloempje1

16 jan 2017
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoe hoor ik het te doen als ik snachts naar 't toilet moet gaan? Hoe kan ik het zo betrouwbaar mogelijk maken?

Ook heb ik een kleine week na de eisprong een dag of 3 gigantische hoofdpijn gehad, heb ik 7 dpo kramp aan de rechterkant van m'n onderbuik gehad, zit ik onder de puisten (gezicht, nek, schouders) en heb ik (beetje genant) rond de 10 dpo toen ik met m'n vriend seks probeerde te hebben gemerkt dat mijn baarmoeder gigantisch laag zat. Dit was gelukkig een paar dagen later weer over, maar vond ik erg vreemd omdat dit nog nooit gebeurd was.

Al deze dingen heb ik nog nooit eerder gehad of gevoeld. Nu heb ik echter sinds 10 dpo nergens meer last van. Dit in combinatie met m'n temperatuurkaart, kan dit op een zwangerschap duiden of kan dat niet aangezien m'n temperatuur weer gedaald is? (ook al is hij deze cyclus al vaker gedaald)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Aangezien je temp weer zakt ben ik niet enthousiast op een zwtest.

Helaas als je in de nacht je bed uit moet, is de betrouwbaarheid weg.
    Wat je kan doen is de temp van die ochtend op sleepdeprived zetten en er een notitie bij maken.
    Het bolletje wordt dan open en zo is makkijker te zien hoe de tempwaarde zou zijn geweest als je niet naar de wc had gemoeten.

Maar nogmaals de vraag omtrent het tempen.
    Gebruik je de ladycomp oraal (onder de tong?) Of gebruik je die rectaal/billen (als dat uberhaupt kan).

8. Muurbloempje1

16 jan 2017
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Met de ladycomp meet je inderdaad oraal, tegen de tongriem aan. Toch vind ik het nog raar dat de temperatuurcyclus (ook al is rectaal waarschijnlijk betrouwbaarder) afgelopen maanden goed met elkaar te vergelijken was en deze dan zo anders is. Ik heb bijv nog nooit zo'n dip in het tweede gedeelte gehad en nog nooit de 37,0 aangetikt.. :(

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dan heb je de vorige cycli ws de nachten hetzelfde geslapen (mond open of dicht) en dus geluk gehad.
    Waarschijnlijk heb je nu afwijkende slaapgewoontes gehad waardoor de metingen niet betroywbaar meer zijn.

Ik wil je toch adviseren om eens een cyclus volledig rectaal te meten.
    Ik weet zeker dat je kaartje dan veel stabieler en betrouwbaarder is en ook je eisprong goed zal herkennen.

10. Muurbloempje1

16 jan 2017
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oké, bedankt voor je advies! Dacht dat de ladycomp redelijk betrouwbaar was qua temperatuurmetingen, maar realiseer me nu dat 't toch betrouwbaarder kan. Bedankt voor echt advies :)

Deel Deze Pagina