Hallo, Ik vraag me af of er wel een ei bij mij komt... Ik kan elke maand duidelijk dat vruchtbare slijm ontdekken, maar voel hier geen pijntjes bij. Met ovulatietesten (afgelopen 2 maanden geprobeerd) geen duidelijke positieve test gehad. Ik zit nu op mijn 15e dag van de cylus dus ik probeer nog wel door te testen. Vorige maand was ik misschien te vroeg begonnen met testen (had maar 5 testjes), zou het zijn dat mijn ei laat komt? Ik heb trouwens een regelmatige cyclus van 27/28 dagen, ben al 1,5 jaar van de pil af en gebruik sinds afgelopen december geen anticonceptie meer. Temperaturen wil ik liever niet, ik heb wisselende werkroosters dus zou niet elke dag de zelfde tijd kunnen tempen, en... ik wil ook niet aan mijn vriend laten merken dat ik er (te) veel mee bezig ben, hihi... Graag jullie reactie, Groetjes, Ansj.
Hoi,hoi, ik heb tot vorige maand ook nog nooit mijn eisprong gevoeld en heb wel duidelijke positieve testen. nu heb ik begrepen dat een positieve test nog niet wil zeggen dat je ook echt een eisprong hebt omdat het alleen de piek aangeeft. Volgens onze huisarts kan je, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, er vrijwel vanuit gaan dat je een eisprong hebt. maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet. wat ik wel weet is dat ze pas gaan kijken of je een eisprong hebt als je hele onregelmatige cyclussen hebt of als je een jaar bezig bent. je zou natuurlijk altijd even je huisarts kunnen bellen voor informatie..misschien dat hij/zij je iets kan vertellen over waar je het aan kunt herkennen
Ik dacht ook dat ik geen eisprong had, en begon me een beetje zorgen te maken, maar uiteindelijk had ik op dag 20 een positieve test. Ik denk dat je misschien toch even door moet testen?