Hai meiden, Ik had er nog 1 liggen... dus dacht... nou op is op. Voorheen waren de test strepen donkerder dan de controle strepen, maar nu is het ineens andersom. Het lijkt een beetje op een test rond de 5 weken en ik ben 7. Kan me heugen dat ik met mijn dochter ook een lichtere test had ineens rond 6 weken, maar zoek toch wat geruststelling! Wie o wie komt ditbekend voor? liefs
Ik heb gelezen dat je na een paar weken het hcg gaat afbouwen waardoor de testen weer lichter worden... Weet het helaas nog niet uit ervaring, maar hopelijk klopt het dus en stelt het je gerust
vorige zwangerschap had ik dit ook helaas bij mijn bleek het dat ik een miskraam kreeg , maar toen heb ik onderzoek gedaan en er zijn een aantal redens waarom het nog meer zou kunnen - je urine is minder geconcentreert - je gebruikt twee verschillende testen ( bij jouw niet het geval) - het hcg is zo hoog dat de test dit niet meer goed kan meten - of het is een teken dat het toch niet goed zit en het uiteindelijk een miskraam word ! de piek van het hcg licht rond de 7 en 12 weken dus wat mijn voorgangster zegt klopt niet hellemaal rond 12 weken neemt het hcg heel langzaam af ! kortom er zijn een hele hoop reden waar een test lichter kan worden !
Had er net nog een paar gehaald en heb de test gedaan met de urine van net en nu is hij weer donkerder. Dus het zal wel aan de concentratie hebben gelegen. Het viel me al op dat ik om 22 uur savonds donkerder test dan de ochtend... maf he
nou gelukkig dus niks aan de hand...ik schrok al een beetje want hcg neemt idd na 12weken wat af...vandaar dat veel mensen dan minder misselijk worden...
Kan me voorstellen dat je bent geschrokken! Heel herkenbaar, mijn test werd ook lichter rond jouw termijn.. Gelukkig was er niks aan de hand. Het zal inderdaad aan de concentratie hebben gelegen. Geniet van je zwangerschap!
dat is niet zo gek dan is in de ochtend de concentratie zo hoog dat je het niet goed kan meten ..... en in de avond heb je meer gedronken en dan is het hcg meer verdunt en dan blijkbaar wel te meten
Ik had ook een lichtere test met 7 weken. 1 dag nadat ik een kloppend hartje had gezien. Ik maakte me er toen al geen zorgen om, had vaker gelezen dat de hcgconcentratie zo hoog is dat testen dan gewoon niet meer accuraat zijn. Afgelopen donderdag hebben we een echt volop bewegend kindje in mijn buik gezien.
Dank je! wat heerlijk voor je dat je een springend mini mensje hebt gezien. Gefelliciteerd meid, je eerste zorgen kan je laten gaan... ik kan niet wachten tot ik 5 wk verder ben. Voel me vooral de avond beroerd en dooooooodmoe. Dacht dat het wel meeviel met de moeheid maar het wordt steeds erger! haha gelukkg maar eigenlijk alleen jammer dat je MOET werken...
Dochter2009, komt bekend voor. net de laatste test gedaan die ik had liggen, schrok me kapot dat die lichter was dan de vorige. Maar voel me nog super zwanger (misselijk, puistjes, snel moe), dus ik ga ervan uit dat de echo donderdag goed zit. Heb jij al een goede echo gehad?
hoihoi, ja ik heb inmiddels een echo gehad. Mooi hartje. Kan hem zelf ook al horen met mijn eigen ding. Erg leuk! Zit goed hoor!! hihi maar wat kan je onzeker worden gemaakt ineens!