Hallo dames, Ik ben opzoek naar dames die in hun huis rolluiken en/of kunststof kozijnen met dubbel beglazing hebben laten plaatsen. Nou weet ik dat de prijzen verschillen door de grote van de raam. Echter kunnen we dat nog niet zeggen omdat we nog op de sleutel moeten wachten. Wij hebben een bouwdepot erbij gepakt en nu moeten we eigenlijk zo nauwkeurig mogelijk vertellen wat de kosten hiervan zijn. Dat weten we dus niet. Alleen boven moet dubbelbeglazing met kunststof kozijnen, relatief kleine raampjes van 1 bij 1 , 1,5 bij 1,5 en 2 bij 2 ( gok ik ) Ook zouden we graag op die ramen rolluiken willen, en beneden ook, beneden zullen de 2 ramen denk ik 3 bij 2,5 zijn gok ik. Wat is dit moeilijk zeg! Het komt zich niet op 100 euro aan maar zo goed kunnen we geen indicatie geven. Voor de rolluiken plus beglazing hebben we in gedachte om een bedrag van 9000 euro voor vast te leggen. Als het 2000 meer zou zijn zullen we dit wel uit eigen tas kunnen betalen maar ik heb geen flauw idee. Heeft iemand misschien meer ervaring?
We hebben hier overal kunststof kozijnen en rolluiken, ik kan je niet vertellen wat een normale prijs is, de vorige bewoners hebben het laten zetten. Ik zal wel voor elektrisch bedienbare rolluiken gaan als het mogelijk is... Hier waren ze met de hand bedienbaar door zo'n rol aan de binnenkant, dat was altijd een onhandig, vies en lelijk stuk plastic naast het kozijn. Vorig jaar hebben we verbouwd en nu zitten er in alle rolluiken een motortje en netjes een bedieningsknop aan de binnenkant. Dat ziet er echt zoveel mooier uit! En bij zulke zaken altijd meerdere offertes opvragen, en er is vaak nog ruimte om iets af te dingen.
Poeh....moet even goed nadenken. Wij hebben de hele bovenverdieping voorzien van kunststof kozijnen met dubbele beglazing (4 jaar geleden), en sinds dit jaar hebben we boven ook elektrische rolluiken (met somfy afstandsbediening). Voor de rolluiken waren we iets van 2000,- kwijt. Voor de kozijnen volgens mij 4500,-, en dat is inclusief een groot kozijn beneden (voorzijde, aan de achterkant hebben we een houten schuifpui). Ik denk dat je het dus zeker moet kunnen redden met jullie bouwbudget! En idd, kijk goed rond en vraag meerdere offertes aan. Ik verbaasde me echt over de grote prijsverschillen tussen de offertes.
Wij hebben het laten doen en ik denk dat het wel mogelijk is. Maar beter is gewoon offertes op te vragen. Je kan ook vragen om het op te meten voor je zelf de sleutel hebt Kwa rolluiken. In nl is het standaard om de rolluiken op de muur te plaatsen. Je kan alleen tijdens de bouw de bakken laten inbouwen. Als je een nl bedrijf hebt die gebruik maakt van duitse kozijnen kan je ze laten 'in'bouwen. Of duits bedrijf uiteraard. Dan heb je geen bak op de muur. Wij hebben dat laatste laten doen en hebben een meer standen kozijn. Normaal heb je dicht, open naar binnen (hele raam) of kiep stand. In die laatste stand kunnen wij de ramen in elke willekeurige stand vast zetten. Erg fijn om als ventilatie stand te gebruiken.
wij hadden bij een groot bedrijf in kunststof kozijnen (die wat geregeld adverteren dat ze het glas voor 1 euro doen) een offerte laten maken. Zou om 7 ramen gaan en de voor- en achterdeur. Was tijdens een actieperiode en zou op 11.000 euro uitkomen. De grootste ramen zijn 175 breed en 150 hoog. Dan heb je een beetje een idee. Wij vonden het belachelijk duur!!! Hebben dat dus ook niet gedaan, hebben nu eerst het slechtste raam aangepakt en daar een nieuw hardhouten kozijn in met HR ++ glas, draai/kiep etc etc. Dat kostte ons inclusief renoveren van de dakkapel rond de 2000. Rolluiken (handmatig) voor de gehele voorgevel rond de 1000. Wij sparen nu verder en dan mag degene die nu het kozijn gemaakt heeft terug komen. Maar die kozijnen zijn gelukkig niet zo schrikbarend slecht, dus daar hebben we tijd voor.
De voor- en achterdeur maken het zo duur denk ik... Wij hebben onlangs ook onze voordeur laten vervangen door een kunststof deur. Netjes en fijn in gebruik, maar niets bijzonders hoor. Kostte 2500,-.
Hier voor boven 3 ramen (waarvan 2 draai/kiep, allemaal ca. 1 x 1,20) en beneden een groot raam (ik meen iets van 2 x 2,60) was het ca. 2900 euro voor kunststof kozijnen met HR++. Voor de ramen boven 2 luiken (1 grote voor 2 ramen, 1 kleine voor 1 raam) 500 euro met elektrische bediening gewoon van een merk. Nu hadden wij eerder aan de achterkant van ons huis al eens e.e.a. laten zetten. Toen hadden we 3 offertes die variëerden van ca. 6500 tot bijna 12.000. Het is dus zeker de moeite daarvoor wel rond te shoppen. Is het trouwens niet zo dat je met zo'n bouwdepot een bedrag afspreekt en daarna gebruikt wat je nodig hebt? Ik bedoel dat je meer opgeeft dan wat je nodig hebt en uiteindelijk dan minder gebruikt? Ik neem aan dat je pas rente gaat betalen op het moment dat je deze daadwerkelijk gaat gebruiken? Misschien willen ze gewoon een raming maken van wat er ongeveer nodig zal zijn, maar ze hebben vast wel meer aan de hand gehad dat mensen dat nog niet konden zeggen i.v.m. nieuwbouw.
Wij hebben ook rolluiken en zijn nu bezig met nieuwe kozijnen... Wij hebben beneden elektrische en boven op 1 slaapkamer ook... de andere hebben we handmatig voor als er brand uit mocht breken en het stroom eraf is! Dit is ook met een accu te doen dat ze alsnog open zouden gaan maar voor mijn eigen gevoel wilde ik er sowieso 1 handmatig hebben mocht die accu het op dat moment toch niet doen! En wij hebben gekeken hoe onze vluchtroute is en daar waar we naar buiten gaan hebben we hem handmatig gedaan.
Hier ook kunststof kozijnen en een rolluik Volgens mij is ons rolluik een kleine 4 meter en kostte 700 Euro geloof ik.
Rolluiken vielen ons ook reuze mee. Wij hebben er 1 van 3.70 meter breed, 1 van 2,5 meter breed en 2 rolluiken van ongeveer 1,5 meter breed. Bij elkaar was het 1200,- ongeveer. Voor 4 rolluiken vind ik dat reuze meevallen. Kunstofkozijnen hebben we ook laten plaatsen, maar dat was via via en die man had het gewoon voor inkoopprijs verkocht en geplaatst.