Ik zit vandaag op cd 6. Sinds vanmorgen heb ik veel last van witte afscheiding, het loopt er gewoon uit! Kan het zijn dat mijn eisprong er nu al aan komt?? Normaal heb ik die pas op cd 12/13.
Witte afscheiding is nog geen teken van eisprong. Pas als het doorzichtig/waterig wordt komt je eisprong eraan, en vlak voor of tijdens je eisprong (verschilt per persoon) is het als rauw eiwit (doorzichtig en rekbaar). Ik denk dus niet dat je je eisprong nu al krijgt, maar misschien wel over enkele dagen. Als je hem meestal op dag 12/13 hebt kan dat ook wel. Maar bij mij is het deze volgorde: - ongi - weinig afscheiding - meer afscheiding wit van kleur - waterig en doorzichtig - rekbaar doorzichtig -
Goedemorgen! Ik wilde precies hetzelfde onderwerp plaatsen! Ik heb normaal altijd mijn eisprong rond dag 14, nu zat ik gister op dag 12 en had ik een dikke streep op de ovulatietest, dus druk aan de klus. Nu inderdaad lichte buikpijn. Kan het zijn dat mijn eisprong ineens eerder is? Of kan dat ook te maken hebben met het HSG van vorige week?
Kan goed lijkt me, zoveel verschillen dag 12 en dag 14 niet! Als je gisteren een dikke streep op je ovutest hebt heb je vandaag wellicht je eisprong, dus op dag 13. Dat verschilt maar 1 dag met dag 14, lijkt me alleszins mogelijk. Bij mij wisselt het tot dusverre tussen dag 12 en dag 16 - en alles daartussen in.
Ok, thnx. Ik herken dit helemaal niet al zo vroeg, al die afscheiding, vandaar mijn vraag . Vrijdagochtend moet ik naar de fertiliteitspoli voor een follikelmeting, ben bang dat mijn eisprong in het weekend is (vanwege de afscheiding), en dan insemineren zij niet .
Hmm dat zou wel echt balen zijn... Dan zou je daardoor dus deze ronde volledig missen? In mijn ervaring wisselt de afscheiding nog wel eens flink per ronde. Ik hoop voor je dat je je ovu dan hebt op vrijdag of juist na het weekend...
Ja, dan zou ik het missen. Tenzij ze dan een hormoon in me spuiten om het dan toch vrijdag al te kunnen doen. We gaan het zien. Ik denk dat ik maar wel vast ga starten met ovulatietesten dan, just in case .
Zou goed balen zijn. Via de natuurlijk weg = 0% kans? Anders kun je in ieder geval dat nog proberen mocht het toch van het weekend zijn...
We zijn al twee keer 'spontaan' zwanger geworden, en we zijn 'onbegrepen verminderd vruchtbaar', zoals ze dat noemen, dus tja. 0% kans wil ik niet zeggen .
Altijd beter een kans, al is het een kleine, dan geen enkele kans... . Ik lees je voorgeschiedenis in je handtekening, ik hoop zo voor je dat het snel raak (en blijvend raak) mag zijn!
Lief van je, dankjewel . Ik hoop het ook , wil zo graag in 2013 nog zwanger worden. Jij hebt ook een vmk gehad zie ik nu... Heb je het een beetje kunnen verwerken?
Ja hoor, had al vanaf 4 weken geen goed gevoel, dus toen het tegen de 5 weken ook misging voelde dat wel logisch eigenlijk. Baal er vooral soms nog zo van in praktische overwegingen; het kwam echt helemaal perfect uit qua werk (tijdelijk contract) en leeftijd dochter, en duizend andere kleine onzinnige dingetjes, maar ja, die weeg je toch mee he . Soms denk ik wel; ohh als het was blijven zitten was ik nu bijna 12 weken geweest, had ik echo's gehad, had ik het mensen kunnen gaan vertellen... Ja, jammer, helaas, niet dus . Maar goed, life goes on, en ik heb gelukkig een schatje van een dochter, dus ik mag sowieso niet klagen. Ik hoop dat je wens vervuld wordt en dat je in 2013 nog zwanger mag raken!!!!!
Ja...dat gevoel van 'als...' dat heb ik ook nog best vaak hoor. Vooral door die bbz in 2011. Ik was tegelijk zwanger met mijn schoonzusje en zij is wel bevallen van hun kleine man. Als die om ons heen dartelt bekruipt me het gevoel nog wel eens dat wij dat ook hadden kunnen hebben. Maar idd, life goes on... Ik ga donderdag voor het eerst starten met een coachingstraject mbt het zwanger worden. Ik wil meer rust in mijn lijf en hopelijk gaat dat op deze manier lukken!
Hahaha nou vanavond weer klussen vind ik helemaal niet erg!! En mijn partner ook niet.. Maar er gaan ook zoveel praatjes dat het elke dag niet goed is voor het zaad... pff....
Pfff, dat lijkt me erg moeilijk ja, tegelijk zwanger, en jij met lege handen nu. Ik hoop dat die coaching je goed doet. Uiteindelijk is er meer in het leven dan zwanger worden, en het is zonde om jaren ongelukkig te zijn terwijl er wel andere mooie dingen gebeuren. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk...
Ja, maar je eisprong is waarschijnlijk of nu, of bijna. Dan kun je wel weer een dag wachten tot het zaad optimaal is, maar dan ben je wellicht al voorbij je eisprong. En daarna kun je nog zo'n toppie zaad hebben, maar als het eitje gevlogen is heb je toch geen kans meer . Dus vandaar lijkt mij; baat het niet dan schaad het niet. En sowieso, als jullie wel allebei zin hebben... Dat maakt toch ook uit? Het moet ook wel een beetje leuk blijven .
Een eisprong op cyclusdag 6 kan eigenlijk niet. Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Als je eisprong voor dag 8 komt, is een eicel nog niet rijp en dus onbruikbaar. Je slijmverlies duidt nu ook nog niet op een eisprong, dan is het niet wit maar doorzichtig.