Ei gemist bij IUI 5 :(

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mpo, Sep 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    Bleh, ik heb een beetje een baaldag vandaag :(:(...

Sinds vorige week zaterdag spuit ik Menopur. Afgelopen vrijdag moest ik naar de fert.poli voor de eerste follikelmeting. Die donderdag ervoor had ik ontzettende last van mijn linker eierstok, zo'n zeurende pijn wat echt in de weg zat. Dus ik meld dat vrijdag aan de gyn (man) maar die zei dat het veel en veel te vroeg was voor een eisprong (cd 9), dus dat kon echt niet. Op de follikelmeting was ook niks van nog echte waarde te zien. Ik moest na het weekend (dinsdag) maar weer eens terugkomen.

Met wat aandringen kon ik maandagochtend (vandaag) terecht voor de 2e follikelmeting. Wederom niks te zien. Gelukkig had ik nu mijn vaste vrouwelijke arts en die nam mijn verhaal wel serieus (over de pijn in mijn buik). Zij zag dus ook dat er al vocht rondom mijn linker eierstok zat, de eisprong was dus al geweest :(. Voor de zekerheid heb ik nog bloed geprikt voor de progesteronwaarde, die uitslag krijg ik nog vanmiddag.

Ik heb er behoorlijk de balen van....de gyn die vrijdag de echo deed, had dat vocht rond die eierstok ook moeten zien om zo te zien dat de eisprong al geweest was. Naar alle waarschijnlijkheid is ie donderdagavond gesprongen omdat toen de pijn in mijn zij ook een stuk minder werd.

We hebben woensdagavond en zaterdagochtend seks gehad, maar het voelt echt als een verloren ronde :(....

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    He jammer meid, dat is inderdaad balen. Jammer dat het ziekenhuis zo laks reageerde toen je aangaf dat je zeurende pijn had in je eierstok.
    Op zich hebben jullie wel op de goede dagen geklust dus het zou wel erg leuk zijn als blijkt dat je misschien toch zwanger bent deze maand.
    Succes :)

3. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    @Vanilia ja dat hoop ik nu stiekem ook ;). Zou wel heel leuk zijn als het dan alsnog gelukt is.
    Eén voordeel: korte cyclus = snel door naar de volgende ronde!

4. Aby

Aby Lid

Feb 7, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rot streek.. De artsen snappen soms niet dat deze behandelingen serieuzezaken zijn en dan wordt je als vrouw die je lichaamtoch vaak het beste kent ook niet serieus genomen:( jammerdit. Ik hoop dat het klussen geholpen heeft.. Sterkte A

5. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Oeiii ik weet hoe dit voelt.. heb ik ook gehad.. mag ik vragen bij welk ziekenhuis? Volgende maand weer.. zo moet je denken maar ik weet dan duurt het wachten zo lang.

6. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    Gelukkig nam mijn vaste vrouwelijke fertiliteitsarts me wel serieus en zij was ook niet te spreken over haar collega die vrijdag de echo deed. Dus er zal daar nog wel wat over gezegd worden ;).

Ze vertelde later over de telefoon, toen ze de uitslag doorgaf van het bloedprikken op progesteron, dat ze nog één ronde IUI wil proberen en dat we dan op een andere behandelmethode over gaan ...

Dus één eisprong gemist betekent automatisch dat je die ronde écht gewoon kwijt bent?? Daar ga ik het nog wel over hebben als ik er weer heen ga, want dat vind ik ook een beetje raar.

7. Flo72

Flo72 Bekend lid

Apr 9, 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij telt een IUI pas als je werkelijk behandeld bent. Sterkte ermee!!

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Zoals Flo zegt telt een behandeling pas als je echt de IUI behandeling hebt gekregen wat nu dus niet zo is. Zeker even goed overleggen hierover. En helaas heb ik hetzelfde ook meegemaakt en weet ook maar al te goed hoe het voelt. 2 x achter elkaar en vervolgens hadden ze ook nog kerstsluiting waardoor ik 3 cyclussen 'stil stond'. Super frustrerend inderdaad. Hopelijk krijg je duidelijkheid over de IUI en het vervolg. Succes :)

Share This Page