Ik ben nieuw en zou jullie graag om advies willen vragen. Ik heb pcos en ben vorig jaar aan de hormonen geweest. Lukte allemaal niet en was erg pittig dus een half jaar geleden ben ik gestopt. In die tijd 3 keer ongesteld geweest. Begin november had ik mijn laatste menstruatie en dacht er verder niet echt over na aangezien we bewust even niets probeerden en pas in 2016 terug willen naar de kliniek. Nu voelde ik de 24ste dat ik dacht te ovuleren en heb ik toch maar een test gedaan. Was vol positief en een dag later ook. Voelde letterlijk m'n ei springen want de derde dag was de pijn weg en m'n test negatief. Echter op 5 dpo weer heel erg buikpijn en op 6 en 7 dpo had ik met afvegen wat bruin verlies. Ik heb het al een week koud maar ook sinds 6 dpo last van wat verkoudheid dus daar kan het ook aanliggen. Had wel meteen na ovulatie pijnlijke borsten, erg moe maar dit kan ook aan de griep liggen...ik weet het niet zo goed aangezien ik geen normale cyclus heb. Nu heb ik vrijdag op 9dpo zo'n digitale vroeg test gedaan maar deze was negatief. Hebben jullie tips over wanneer ik welke test het beste kan doen? En wanneer ik er van uit kan gaan dat de ovulatie en/of bevruchting is mislukt. Aangezien ik niet perse ongesteld hoef te worden in m'n geval.
Met pcos is het doen van ovulatietesten niet betrouwbaar. Deze kunnen vaker vals positief aangeven in je cyclus en daardoor volgt er dus geen eisprong. Aangezien je nu op 11 dpo zit zou je morgen weer kunnen testen. Maar stel dat je ongi deze week niet komt (en ook geen posi test) dan kan je er echt vanuit gaan dat er toch geen eisprong heeft plaatsgevonden helaas. Met pcos kan je beter temperaturen zodat je daaraan kan zien of je een eisprong hebt gehad, maar helaas heeft dat nu geen nut omdat je al ver in je cyclus zit. Succes.
Mijn temperatuur heb ik gemeten en die ging tijdens die twee dagen omhoog en blijft nu hoger dan normaal vandaar dat ik hoopte dat het een ovulatie is geweest. Normaliter heb ik ook geen bruin verlies. Zeker niet tussendoor. Is dat normaal?
Je tempt dus elke dag zelfde tijd, rectaal en voor het opstaan? Dit heb je dagelijks gedaan vanaf je laatste menstruatie? Mag ik je kaartje eens zien.
Hier ook iemand met pcos en altijd met ovulatie testen gewerkt 7 rondes lang en altijd mijn eisrong gevonden. Ik zal een test doen 14 dagen na je vermoedens slaat hij dan negatief uit laat het op zn beloop. Ik weet dat dat heel moeilijk is, omdat je met pcos minder snel duidelijkheid hebt. Laatate ronde hier totaal niet bezig geweest met zwanger zijn (collega was zwanger dus even op beloop laten) en bleek zwanger te zijn. Ook pas achter gekomen met 5,5 week.
Nee niet rectaal. En heb geen kaartje, gebruik een app. Normaal is m'n temperatuur 36,9 en nu zit ik telkens rond de 37,3 maar zoals ik al aangaf kan dit ook grieperigheid zijn.... Was er eigenlijk even helemaal niet mee bezig maar door eisprong gevoel en toen opeens positieve testen en temperatuur en ook nog eens bruinverlies wat ik nooit heb ben ik gaan denken. Ik test gewoon over drie dagen nog eens en dan moet ik het wel kunnen zien toch? Of kun je ook nog later dan dat pas positief testen? Welke testen raad je aan?
@flowertje- gefeliciteerd!! Ik was er nu dus ook totaal niet mee bezig ook vanwege de feestdagen. Maar heb nu allemaal afwijkende dingen. Voornamelijk die kramp met bruinverlies heb ik nooit. Heb jij niets gevoeld of gehad in die 5,5 week?
Hier ook eentje met pcos, en deze ronde een positieve ovu test in handen! Bij mijn eerste nooit gehad, die bleven altijd Omo wit.. Ik zou inderdaad ook ongeveer 14 dagen na je verwachte ovulatie/eisprong testen..
Nee Niks gemerkt van eisprong of innesteling, had alleen op de dag van testen dat ik langs een straat reed ooievaarsstraat en toen dacht ik he ben nog steeds niet ongesteld gelijk vriend langs kruitvat laten rijden! Test gedaan ergens midden op de dag en gelijk een tweede duidelijke streep. Nee alle keren geen innestelingsbloeding gehad. Twee x is uitgelopen op een miskraam.
Tot nu toe niet gemerkt.. Vandaag was de ovu test positief, dus ga nu het wachtbankje op.. Wel de hele week doorzichtige afscheiding.. De 18e heb ik een afspraak bij de Gyn, zou daar weer heen gaan omdat ik met onze eerste daar ook heb gelopen.. Ga dus twee dagen ervoor testen (rond die is tijd zou dan mijn nod moeten zijn, nooit een normaal cyclus gehad hoor, dit zou dan de eerste zijn), als die positief is, zeg ik mijn afspraak af.
Aangezien je niet rectaal temperatuurt, kan je nu niet van je tempen uitgaan. Je tempt wel elke ochtend voor het opstaan op dezelfde tijd?? Omdat je zegt dat hij sinds de dagen vd posi testen hoog is klopt dat niet qua eisprong want je temp stijgt pas na een eisprong en een eisprong komt pas 1-2 dagen na een posi test. Je temp had dus pas 3 dagen na je ovu test moeten gaan stijgen wanneer het een ei betreft. Ik zou gaan testen met de kv 2v5 of de nieuwe predictor early (knalroze doosje).
@rogijuli dankjewel dan zal het toch de griep zijn geweest. Ik ga gewoon over drie dagen nog een keer testen @suuuus ik ga voor je duimen!
mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? ik ben namelijk bij 2 fertiliteitsartsen geweest en die raden mij juist aan om met ovulatie testen te werken, zolang ik nog niet aan de hormonen wil... en dat terwijl ik PCOS heb en niet zoon beetje ook niet en ik neem aan dat zij wel weten of die wel of niet betrouwbaar zijn..
Omdat je met pco meer lh in je lichaam hebt door de vele eiblaasjes (trosjes) en je dus sneller posi ovu's krijgt maar helaas geen eisprong als gevolg. Meerdere meiden hebben dit ondervonden door erbij te gaan tempen. De test liet een lh piek zien maar de temp gaf geen eisprong aan in de dagen daarna. En dat meermaals in 1 cyclus. En feit blijft dat een posi ovu geen garantie geeft op een eisprong (ook niet zonder pcos). Dit is ook door meerdere fert.artsen in mijn zhuis beaamd.
@sumer 93 dat is wel zo. Toen ik vorig jaar aan de hormonen zat onder toezicht zeiden ze ook dat het zonde is om ovulatietesten te kopen in mijn geval. Soms was deze wel 7 dagen positief maar sprong er niets. Nu twijfel ik echter omdat ik echt wat voelde en dat maar twee dagen en nu allerlei gekke dingetjes heb. Je wil is echter sterk dus misschien beeld ik het me in....
oh das vreemd, mis heeft dat te maken met de hormoon behandeling? bij mij is die elke keer 2 dagen positief.. wel heel onregelmatig. dus moet wel vaak lang testen. Ik ga dan volgende keer wel even vragen in het ziekenhuis, want ben wel benieuwd dan of wel of geen zin heeft.