Ei gevoeld, temp niet omhoog Deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tinkerbel80, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Truus, echt vreemd hoor dat je niet naar het revalidatiecentrum kunt gaan om je genoemde reden. Belachelijk gewoon, ze willen toch ook dat je beter wordt? Krijg jij huishoudelijk hulp vergoedt? Mijn fysio vertelde mij dat je tegenwoordig dit zelf moet betalen.

Pff, heb ik weer... Ik ben vanavond met Zoë in mijn armen van de trap gevallen :(. Uitgegleden over een legoblokje en zo naar beneden gevallen. Zoë heeft er gelukkig niets aan over gehouden, maar ik ben helemaal bont en blauw. Ik ben op mijn billen en rug zo van de trap gestuiterd. Mijn hele rug en billen zitten onder de rode schrammen en alles doet me pijn van spierpijn denk ik. Ik ben zo geschrokken! :( En ook stom, ik had mijn telefoon in mijn achterzak van mijn spijkerbroek zitten en die is nu helemaal kapot :(. Wat een kl#te avond. Morgen moet ik toch naar de huisarts, laat ik gelijk naar die plekken op mijn rug kijken.

Zoë heeft trouwens geen last gehad van de prikjes :)

Tinkerel en Lauris, alles goed met jullie?

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jerina, ja ik vind het ook belachelijk. Snap ook gewoon niet dat ze het niet kunnen/willen regelen, moet toch een oplossing voor te vinden zijn?

Mijn huisarts had trouwens ook nog de intelligente opmerking; ja je moet het ook allemaal wel zijn tijd geven :$ Hallo? Ik ben 8.5 maand geleden bevallen :( Dan mag het toch onderhand allemaal wel beter gaan worden? Ja nee en toen kwam de volgende briljante opmerking; Ja maar als ik je nu ter plekke beter kon maken zou ik dat natuurlijk doen. Yeah right, doei! ;) Volgens mij zou je al kunnen beginnen met het feit om te zorgen dat ik WEL naar het revalidatiecentrum kan.

Bij de huishoudelijke hulp zit een eigen bijdrage, en het hangt dan van je inkomen af hoeveel je zelf bij moet betalen. Maar ja, wij piesen altijd naast de boot dus het zal hier dan wel de volle mep worden aangezien ons inkomen boven de max. is. Dus even kijken op hoeveel dat dat dan uitkomt want dan is het misschien goedkoper om 'zwart' een hulp te nemen.

Jeetje zeg, wat schrikken dat je van de trap bent gevallen, en ook nog met Zoë in je armen! Gelukkig is ze er zonder kleerscheuren vanaf gekomen maar dat van jou is wel minder zeg! Wat zei de huisarts ervan? En heb je een verwijzing gekregen voor een foto?

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

@Jerina, Ben je inmiddels weer blauw vrij? Wat zal je geschrokken zijn!

@Truus, Is het gelukt met het aanvragen van een huishoudelijke hulp?

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tinkerbel, nee is niet gelukt, is afgewezen. Reden daarvoor was dat ik een gezonde man heb en dat die dat dan maar moet doen. Dat hij meer dan 40 uur per week werkt, daarnaast nog studeert en gelijk de hele zorg van Sem op zich moet nemen als ie thuis is doet er niet toe. Daar hebben ze geen boodschap aan. Ook niet aan het feit dat ik een doktersverklaring heb dus ik vind het nogal vreemd allemaal.

Maar goed, heb nu 'zwart' een hulp kunnen vinden dus dan moet het maar zo. Ze kan helaas maar een keer in de twee weken maar ja dat is dan even niet anders, het scheelt in ieder geval weer wat.

Hoe gaat het met jou en met T en D? En hoe staat het met de verhuizing ervoor?

5. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Truus, wat belachelijk dat je geen huish. hulp krijgt! Fijn dat je nu in ieder geval wel nu iemand hebt gevonden die het zwart wil doen, ook al is t maar 1 x per 2 weken.

De huisarts vond dat de blauwe plekken er niet zorgwekkend uitzagen. Hij maakte zich geen zorgen. Het gaat gelukkig al een heel stuk beter, alleen nog een grote blauwe/rode/paarse plek op mijn bil :(.

De huisarts heeft me doorverwezen naar een orthopeed. 22 december moet ik daar naar toe en dan worden er ook rontgenfoto's gemaakt.

Tinkerbel, zie hier boven, nog niet helemaal blauw vrij maar gaat gelukkig al een stuk beter.Hoe gaat met jou?

Laurise, hoe gaat t meid?

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Joehoe meiden, wakker worden! :D Laurise, waar hang je uit meid?

Jerina, heb je nog last van je val? Gelukkig dat de ha het er verder niet verontrustend uit zag zien. Wat goed dat je een verwijzing hebt gekregen en dat er dan ook foto's gemaakt worden. Weet je ook waarom je naar een orthopeed bent gestuurd? Is dat net zoiets als een revalidatiearts?

-

Na heel wat telefoontjes van de HA naar mij, de revalidatiearts en mijn psychiater heb ik besloten de revalidatiearts nog een kans te geven en er 9 december weer terug naar toe te gaan voor controle. Mijn psychiater heeft mijn HA heel duidelijk uitgelegd hoe slecht het met mij gaat en dat de medicijnen niet aanslaan en hun hebben samen besloten dat ik er weer medicijnen bij ga krijgen en waarschijnlijk ook meer gesprekken. Vervolgens heeft de HA de revalidatiearts goed uitgelegd met wat voor patient ze te maken heeft en hierop heeft de revalidatiearts aangegeven dat ze het verkeerd met mij heeft aangepakt en dat ze nu ook begrijpt waarom ik zo reageerde en niet meer naar haar toe wou. Hoop dat jullie het kunnen volgen, haha :p

Maar goed, ben benieuwd. Verder een brief binnengekregen van het UWV dat ik een WIAuitkering aan moet gaan vragen. Oftewel, ze gaan kijken of ze mij kunnen (gedeeltelijk) afkeuren. Pff kwam rauw op mijn dak en heb er behoorlijk stress van. Ik hoop dat ze eigenlijk iets kunnen betekennen ipv afkeuren maar goed, afwachten maar..

Nou ja, weer geen leuk nieuws van mij, wou dat ik eens wat leuks kon schrijven, altijd maar hetzelfde gezeur van mijn kant..

7. Tinkerbel80

@Truus, Je zeurt niet hoor! Fijn dat je een hulp hebt gevonden al is het maar voor 1 keer in de 2 weken. Kan ze toch even het zware werk voor je doen. Snap het soms ook niet hoor dat ze de 1 wel helpen en andere niet met huishoudelijke hulp. Jij hebt gewoon echt je rust nodig.
    Sjees nog meer medicijnen :( Hopelijk is die revalidatiearts nu wakker geworden. Sterkte meid. Vind het echt vreselijk voor je.

@Jerina, Hopelijk kan de orthopeet wat voor je betekenen.

Hier alles goed. T vind zijn broertje nog steeds geweldig. Kijkt erg uit naar de verhuizing ook en dat hij zijn oude bedje mag gaan afstaan aan zijn kleine broertje. Dan krijgt hij zijn grote jongens bed wat hij heel leuk vindt. We verhuizen over 3 weken! :D D groeit als kool. Het is een kleine kletskous en een lachebekkie :) Zo schattig als je hem 's morgens uit bed haalt en hij begroet je met een grote lach. Goed begin van de dag!

8. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Truus, wat fijn dat de revalidatie arts heeft toegegeven dat ze het verkeerd met je heeft aangepakt. Dan kun je nu weer 'opnieuw' beginnen bij haar en nu hopen dat ze het wel op de juiste manier met jou aanpakt en dat het gaat helpen.

Pff, nu al een aanvraag voor een WIA uitkering? Dat is toch pas als je 2 jaar ziek bent? Dat ben jij toch nog niet? Daar ben ik ook zo bang voor dat ik dat uiteindelijk ook moet aanvragen.

Enne, je zeurt helemaal niet hoor! Echt niet, lekker hier van je af praten helpt en wij 'luisteren' wel naar je :).

Tinkerbel, wat fijn te lezen dat het zo goed gaat tussen T en D. Bijna verhuizen, leuk! :) Heerlijk he, zo'n begin van de dag.

Ik heb geen last meer van mijn val, gelukkig. De blauwe plek is nu ook al bijna weer verdwenen. Ik heb wel nog steeds veel pijn van bekken. Ik moet dit weekend ongesteld worden en vorige maand had ik pas 2 dagen van te voren meer pijn en nu weer zoals normaal een week van te voren, helaas...

Een orthopeed is houdt zich bezig met de stand van het lichaam, de pezen, spieren en aandoeningen zoals reuma. Hij is ook een chirurg. Hij kan in ieder geval bepalen aan de hand van de foto's die gemaakt worden of ik bi heb of niet. Ik vertelde dit van de week aan mijn fysio en zij zei dat ik er rekening mee moet houden dat de orthopeed niets zal vinden. De bi die ik had tijdens zwangerschap en na de bevalling is er volgens haar niet echt meer. Ze vermoedt dat ik nog zo veel pijn heb doordat ik zo erg hypermobiel ben. En omdat het bekken het bovenste gedeelte van het lichaam de hele tijd moet dragen blijf ik vooral daar veel pijn houden. Ik dacht eerst, huh.. ik heb toch nog bi, maar als ik erover nadenk klopt het op zich wel. Ik zak niet meer door mijn benen als ik op 1 been sta en dat heb je wel als je bi hebt.

Ik ben volgens haar zo ontzettend mobiel in mijn hele lichaam dat dat de pijnklachten veroorzaakt. Waarschijnlijk zal de orthopeed dus niets kunnen vinden en zal ik dan doorverwezen worden naar een reumatoloog. Die kan in ieder geval door middel van testen aan kunnen tonen dat ik hypermobiel ben. En dan.. tja dan zal ik er mee moeten leren leven, met de pijn en met dat vaak moe ben, met dat ik niet meer 40 uur kan werken etc. Dat vind ik wel heel moeilijk. Misschien dat we ook geen 2e kindje meer kunnen krijgen, omdat ik dan weer helemaal terug bij af ben of nog erger. En ik weet niet of ik dat er wel voor over heb, Zoë en het 2e kindje hebben dan ook niets aan een mama die niets kan.

Maar goed, eerst maar alle onderzoeken afwachten en dan maar verder kijken.

Nou bij mij ook geen leuk nieuws..

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tinkerbel, wat fijn dat het bij jullie goed gaat en dat T nog steeds zo gek is op zijn kleine broertje :) Wow, over drie weken al verhuizen, tja dan zitten we ook al weer in December natuurlijk. Is ook snel gegaan zeg, haha. Leuk dat T zo uitkijkt naar zijn grote bed, hopelijk worden valpartijtjes hem bespaard.

Jerina, gelukkig dat je geen last meer hebt van de val en dat de blauwe plekken ook bijna verdwenen zijn. Wat shit van je ongesteldheid, hier ook altijd enorm last van. Dacht afgelopen maand, ik slik hem door maar ondanks dat had ik nog ontzettend veel pijn, vind het maar vreemd.

Nu je dat zo zegt over die Orthopeed, die heeft mijn foto's toen ook bekeken. Die heeft het toen terug gekoppeld aan de HA en die heeft mij toen doorverwezen naar de Revalidatiearts. Maar shit zeg, geen leuk vooruitzicht! Dat wil je niet horen, dat je er maar mee moet leren leven. Jij (en ik ook) hebt de pech dat je ook nog hypermobiel bent, en dat doet de BI natuurlijk helemaal geen goed.

En wat jou fysio zegt klopt wel inderdaad nu ik er zo over nadenk. De BI is wel een beetje anders geworden. Op een been staan lukt nog steeds niet erg goed, of een been optillen als je ligt maar met veel pijn en moeite lukt het nu bij mij wel een klein beetje.

10. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    He meiden, hoe gaat het ermee? Allemaal leuk Sinterklaasweekend gehad, of vieren jullie het vanavond nog?

Wij hebben het vrijdag met schoonouders en zaterdag met mijn ouders en zus+man en kinderen gevierd. Zoë snapt er nog niets van, maar was wel leuk :).

Nu op naar vrijdag, haar eerste verjaardag :$:D. Pff gek idee dat ik een jaar geleden bijna aan t bevallen was. Toen zat ik nog in mijn laatste werkweek, echt heel gek hoor.. Wij vieren haar verjaardag zaterdag, heb er wel zin in. We hebben een taart besteld waarop een foto van Woezel en Pip komt te staan. :)

Laurise, hoe gaat t? Al iets gehoord van je man? Met Laurise ook alles goed?

Tinkerbel, bijna verhuizen, spannend!

Truus, hoe gaat t? Ben je al bij de revalidatie arts weer geweest?

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jerina, wow Zoë vrijdag al weer een jaar! Jeetje zeg, het gaat echt snel :D Wat leuk een Woezel en Pip taart!

Hier ook wel een geslaagde sinterklaas gehad ondanks dat Sem er natuurlijk nog niet veel van snapt. Hij vond het open maken leuk en de cadeautjes ook dus daar gaat het om :)

Ik moet vrijdag naar de revalidatiearts, dus afwachten nog even. Al denk ik dat ik er niet veel wijzer van zal worden. Heb trouwens wel ineens sinds een week zo'n pijn aan mijn stuitje (denk ik:(), kan niet eens meer zitten, en opstaan is helemaal killing. Hoop dat ze daar wat zinnigs over kan zeggen want dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met de BI.

12. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Truus, hoe is het bij de revalidatie arts gegaan?

13. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Lieve meiden (die dit topic nog lezen :)),

Volgens mij is dit topic niet echt actief meer. Wel heel erg jammer. Ik heb in overleg met Truus, omdat zij nog het meest actief is, besloten om dit topic te laten sluiten.

We 'spreken' elkaar vast nog wel in andere topics. En bedankt voor jullie gezellige geklep de afgelopen maanden :).

Liefs, Jerina

14. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Dit topic mag gesloten worden.

15. Laurise

Laurise Niet meer actief

O neeeee, onze groep nu echt uit elkaar :(

16. Tinkerbel80

Jammer meiden, het gaat jullie goed! Bedankt voor de gezelligheid de laatste maanden.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek gesloten.
    Elmo

Deel Deze Pagina