@MG, ach geduld is een schone zaak. Ook hier meldt zich een weeeachtig gevoel sinds vanochtend, doet soms wel pijn. Lekker bezig voor de babykamer zo te lezen, hier nog NIKS gedaan. @Mamaprinses, goedzo meid!
Jerina, wat een goed nieuws dat het weer beter gaat met Zoë! En super dat de borstvoeding goed gaat! MG, bekken gaan qua pijn op het moment wel goed maar fysio was minder enthousiast vanmorgen omdat ze weer aardig scheeft stonden. Hier kamertje e.d af, moet alleen nog een lamp en een plank boven de commode opgehangen worden, dat is alles! Super dat jullie bij babydump dezelfde commode konden krijgen, tot half Januari wachten is ook niks..
Iedereen bedankt voor de lieve woorden!!! @Jerina Wat fijn dat de medicijnen aanslaan en dat ze het zo goed aan de borst doet, enne 9 van de 10 kinderen die te vroeg zijn geboren liggen onder zo'n lamp hoor (ik kan het weten, werk op de kinderpoli en verwerk oa de brieven). Je borstvoeding komt dus ook goed opgang..fijn hoor. Hopelijk blijft ze mooi deze stijgende lijn houden! @Hvj Snap dat je nu wel je kindje vast wil houden, fijn dat de kleine is opgeknapt. Hoe was het bij de therapie en de vk? Nog niks aan het kamertje gedaan Hoeft er niet veel aan de gebeuren? @MG Oeiiiii bij jou gaat het ook opschieten nu..32 weken alweer. Fijn dat de babydump jullie commode had. Leuk de kinderwagen opzetten (bij ons staat hij boven al klaar ) Ligt beebje wel al goed? @Nenna Mooi temp en goed dat vruchtbare slijm... @Tinkerbel Zijn de eitjes groter geworden? Woensdag de IUI? Of was dit gisteren..sorry.. denk wel aan je hoor! @Truus Fijn dat het beter gaat met de pijn, maar minder dat je scheeft staat.. fijn dat kamertje bijna af is *nieuwe foto's*!!! @hier Oma leeft nog maar krijgt wel hulp door medicijnen om te gaan sterven.. Maar goed genoeg daarover.. kreeg gister een mail dat mijn mozesmandje gister of vandaag geleverd zou worden. En ik moest gister en vandaag werken dus baalde alweer..maaaaar jaaaa toen ik thuis was lag er een briefje dat het bij de buren is afgeleverd!!! Manlief meteen onderstel in elkaar gezet..smelt smelt wat een gaaf mandje/wiegje...en wat onwerkelijk dat straks daar ons wondertje in gaat liggen. Helemaal blij mee!! Zal even een plaatje in mijn album zetten. Nog 1 dagje werken vandaag en dan 1,5 week vrij..heeeeeerlijk!!!
@Laurise, wat leuk dat je mandje er is. Ga zo ff kijken bij je album. Nee heb idd niks gedaan, uk komt de eerste 6 maanden bij ons slapen op de kamer ivm bv en daarna mag ze bij haar zus op de kamer dus heb nog tijd zat. Hoef dan tegen die tijd alleen een ledikant te kopen en de kamer wat op te vrolijken met accesoires dus een echte meidenkamer van maken want nu is het een neutrale kamer. @Hier, vanochtend naar de vlos geweest. Met uk/bloeddruk gaat het goed, weeen/krampen van gisteren kwamen doordat uk probeert in te dalen (baby lag vanochtend gwn weer lekker met het hoofdje boven). Ik moest het rustiger aan doen, tjah makkelijker gezegd dan gedaan als je het hele huishouden+opvoeding in je uppie draaiend probeert te houden. Ook ben ik ff snel gaan shoppen, voor uk 2 boxpakjes gekocht en een setje van Hema (overslaghemd/broekje/slofjes/muts/romper), voor mezelf een zwangerschaps 3/4 legging en hemd en agenda. Was blij weer thuis te zien, het regent hier constant. C-therapie is verzet dus hoef vandaag niet meer de deur uit gelukkig.
Mamaprinses, waar ben je? Je hebt je nog niet gemeld vandaag? HvJ Oeps, nog niks gedaan? Hihi, maak je wel een apart kamertje of komt de baby op de kamer van je dochter erbij? Ah lees nu je bericht aan Laurise, heel duidelijk! En ook heel logisch. Buikmeisje komt de eerste maanden ook bij ons idd, dus wat dat betreft heb ik ook geen echte haast.. maar aangezien we wel een kamertje maken en haar daar verschonen, haar kast daar komt etc wil ik het wel netjes op tijd af hebben. Sterkte met alles meid, probeer toch je rust te nemen he! Balen trouwens dat de kleine wel wil indalen, maar dat het niet lukt. Truus Fijn dat het beter gaat met je bekken qua pijn. Maar dus wel scheef, hmm.. wat verrot zeg! Ik ben ook scheef, mijn ene been is iets langer dan mijn andere been, daardoor is mijn buik iets scheef blijkbaar (merk ik zelf niet) Wat fijn dat je kamertje zo goed als af is! Laurise Beebje ligt al een tijdje goed gelukkig en is ook aan het indalen. Vannacht erge steken gehad in mn daar beneden, vanochtend zelfs even de vk gebeld. Maar die dacht idd aan indalingspijn. Mijn zoontje lag al vrij vroeg helemaal vast (33 wk geloof ik) en ik denk dat deze beeb ook wel vroeg ingedaald zal zijn ondanks dat een 2e kindje vaak helemaal niet indaalt. Ik moet de bekleding van de Bugaboo nog even wassen eerst, maar daarna ga ik hem snel ombouwen. Krijg ineens haast, haha.. (maar ben nu dus niet thuis, dus kan nu niks doen ) Wat fijn dat je mozesmandje er is joh, leuk leuk leuk!!! En nogmaals sterkte voor je oma. Nenna Jij hebt 2 kindjes toch? Mag ik vragen hoe de 2e bevalling ging tov de eerste? Ik merk nl dat ik er meer en meer mee bezig ben. Mijn referentiekader is natuurlijk mijn eerste bevalling. Iedereen zegt dat een 2e bevalling sneller gaat (nog sneller??), maar is dit ook echt zo? En gaat het persen bij een 2e idd makkelijker?
@MG, uk 2 kunnen we gwn in de kamer van mijn dochter verschonen en haar kleren kunnen nog gerust in de kast van mijn dochter anders de commode (heeft 3 giga lades) die voor spek en bonen staat haha dus dat is geen probleem en vandaar dat ik geen haast heb. Straks gaan ze toch samen op de kamer en daar hoef ik dan alleen een extra ledikant neer te leggen en de kamer een beetje meisjes-achtig maken (oppimpen) maar dat kan tegen die tijd wel.
Mg ik ben er nog hoor!!! helaas nog niks aan de hand, wel erg rommelig sinds vanavond maar dat doet het al een paar dagen! Ik mag trouwens hopen dat de 2de sneller gaat, met J ben ik om 10.00 begonnen met 2 cm en had dat om 17.00 nog!!! Gelukkig om 21.00 10 cm maar toch.... Hvj vanwaar de .....? Hier morgen weer voor ctg en groeicho, ben erg benieuwd!!
@Mamaprinses, was een foutje (verkeerd reactie in de verkeerde topic) vandaar die ... Succes morgen in het zh. @MG, mijn bevalling begon om 22u met 1cm en ik was de volgende dag om 18u bevallen. Hoop dus dat de 2e sneller gaat.
Mamaprinses, netjes gemeld, goed zo! Hoop dat het rommelen doorzet. En anders succes in het zkh! HvJ, weet je al hoe je het wil gaan oppimpen? Lekker roze of juist wat stoerder? Of met een thema zoals bijv Dora? Onze babykamer is paars met zilver, kamer van mn zoontje is blauw (met gele eendjes). 2e bevalling, snap dat de meesten willen dat hij sneller gaat. Ik ga er ook vanuit hoor, maar ben er ook een beetje bang voor. Mijn eerste bevalling begon met breken van de vliezen, toen een uur niks, daarna mega rugweeenstorm en persen. Dit alles bij elkaar duurde 3,5 uur. Het persen duurde wel 5 kwartier, best lang dus. Iedereen zegt dus dat ik nu gelijk moet bellen bij de eerste tekenen (doe ik ook!), maar ik vraag me af hoe groot de kans eigenlijk is dat ik er nu ineens wel lang(er) over ga doen.
mmm 3.5 uur klinkt me als muziek in de oren!!! hihi ik heb een weeenstrorm (alleen buik gelukkig) gehad van 4 uur, iedere 30 sec een wee..... soms zat er niet eens 30 sec tussen! Maar in het zkh was gelukkig alles goed!!! hij weegt nu tussen de 2700 en 2900 gram Gyn zei ik ga nog niks doen hoor.... (strippen etc) ik zei: dat mag wel!!!!! haha nee zegt ze dat moet je nog niet willen. Weet je wat? kom volgende week maar terug dan heb ik ook dienst en dan zien we wel! Jerina hoe is het met jullie kleine meid?
Ik denk oud roze met bruin of lila, moet nog even kijken hoe en wat. Mooi paars met zilver! Wauw 3.5 uur dat was vlot.
Fijn dat alles goed was meid. Hopelijk duurt het niet lang meer voor je, kan me voorstellen dat je je kleine nu onderhand in je armen wil sluiten.
ja, ik heb er twee... de eerste was erg moeilijk en ik was wat in paniek door de pijn. Ik zat ook al vanaf de eerste wee, steeds weer op de volgende te wachten........ heel fout, zo creëer je alleen maar spanning en gaat de bevalling langzamer. mijn bevalling duurde ongeveer 36 uur. dik uur persweeën. bij mn tweede had ik me voorgenomen om te ontspannen. Ik ging door met de dagelijkse dingen die nog konden en bleef veel lopen.... dan helpt de zwaartekracht ook nog wat mee de bevalling duurde bijna 5 uur en ik had 6 minuten persweeën en toen was mijn zoon er!!! het ging makkelijker doordat je weet wat je ongeveer te wachten staat en de weg is al wat vrijgemaakt door de vorige... natuurlijk is geen bevalling hetzelfde maar het ging makkelijker.
Mamaprinses, hoe is het nu? Spannend hoor dat het elk moment kan gebeuren. Wie weet hoef je niet eens te wachten tot volgende week. Met Zoë gaat het de goede kant op. De bloedtest en de test van het pusbultje zijn allemaal negatief (dus goed). Ze heeft dus alleen die urineweginfectie, maar morgen mag het infuusje eraf. Ze heeft in totaal 1,5 dag onder de blauwe lamp gelegen voor de geelzucht. Woensdag hebben ze een rontgenfoto van haar longen gemaakt, omdat haar saturatie (hoeveelheid zuurstof in haar bloed), steeds zo laag was. Er was gelukkig niets uitgekomen. Ze herstelt zichzelf wel elke keer, dus zolang ze dat blijft doen is het goed. Gisteren sprak een verpleegster mij over Zoë dat ze willen proberen om haar eind volgende week met ons mee naar huis te laten gaan. . Ik helemaal verbaasd. Ja, zegt ze ze drinkt al redelijk goed aan de borst en we gaan eens kijken of het gaat lukken. Ze moet dan wel 2x over 24 uur geen onregelmatigheden aan de monitor vertonen en ze moet zichzelf op temperatuur houden. We zijn benieuwd of dat haar gaat lukken deze week. Kees en ik zijn wel zo reeel dat we nog aanhouden dat ze pas in januari mee naar huis mag, maar ja ze zullen het toch ook niet zomaar zeggen. Me blij maken met een dode mus..., toch? Morgen moet ik naar huis, heb ik ook wel weer zin in om lekker thuis te zijn. Maar dan zie ik Zoë maar 2x per dag. Meer is niet echt mogelijk ivm de energie die het kost om op en neer ter rijden. Maar komt goed.
temp gaat alweer naar beneden... ongie buikpijn enz..... gaat gewoon weer mis, mag niet zo zijn. ik weet het.... kan alle kanten nog op, maar gaat elke keer op deze manier.... 1 keer hoog en dan naar beneden en ongie... sorry voor de klaagzang jerina: hoop voor je dat je meisje snel mee naar huis mag
@Nenna: op een gegeven moment ken je je lichaam gewoon te goed. Ik hoop dat je het mis hebt en dat je temp morgen weer gewoon stijgt.
@Jerina, fijn dat het beter gata met je meissie en hopelijk gauw mee naar huis mag. @Nenna, ook ik hoop dat je het verkeerd hebt meid. Wat zegt je temp vandaag?