dit is even voor zover ik het weet: je borsten geven over de dag steeds verschillende melk. bijvoorbeeld 's morgens wat minder vette melk en 's avonds wat zwaardere vettere melk. dit laatste is om de nacht wat beter door te komen zonder al te veel honger. kan het misschien zo zijn dat je melk 's avonds niet vet/vol genoeg is om Zoë voldoende te geven??? dit was mij toen uitgelegd....... ben best wel nieuwsgierig of dit klopt, wil je dit eens navragen aan die lactatiedeskundige? als je er aan denkt natuurlijk
MG, dat clusteren lijkt er wel heel veel op. Ik heb toch maar om 21.30 uur de lactatiekundige gebeld. Zoë is sinds ze alleen nog maar borstvoeding krijgt (dus niet meer via de sonde) alleen nog maar afgevallen. Dat is sinds vorige week donderdag. Ze is de ene dag 20 gram afgevallen, daarna weer 10 gram bij etc. In totaal is ze 40 gram afgevallen tot nu toe. Ik maak me daar erg veel zorgen over omdat ze nog veels te licht is, 2255 gram. De lactatiekundige stelde voor om haar voor nu een flesje te geven zodat ze in ieder geval lekker met een volle maag kan slapen. Ook omdat ik pijn heb, ze denkt dat Zoë niet goed de borst pakt tijdens het drinken. Zoë spuugt ook elke keer na de borstvoeding wat en dan denk ik heeft ze net 10 cc binnen spuugt ze het er al weer uit. Dus ben benieuwd hoe het nu gaat met de flesvoeding. Vannacht dan maar eerst de borst en daarna de fles en hopen dat ze morgen wat is aangekomen. En morgen ook maar even op deze manier. Ik ga natuurlijk wel kolfen, anders heb ik straks helemaal geen melk meer. Nenna, wat ik begrepen heb is dat de eerste melk uit de borst dunnere/licht melk is en als je borst bijna leeg is dan komt de vettere melk. En dat geldt voor elke voeding en elke borst. Maar misschien dat wat jij zegt ook wel klopt. Mijn moeder en mijn zus hadden ook niet voldoende melk om lang borstvoeding te kunnen blijven geven. Dus misschien zijn wij wel niet gezegend om goed, voldoende en lang borstvoeding te kunnen geven. Ik zal het de lactatiekundige vragen of het klopt. Mooi bij jou dat je een goed eitje hebt . Laurise, hoe is het gegaan?
MG ja weet ik, op de momenten dat ik KV moest geven deed ik ook afkolven, dat had ik als reserve voor de ochtend en avond zo weinig had ik nog maar!!! O ja hier onregelmatige weeen om de 15 min ongeveer, laat de kleine zo lief wezen om morgen te komen!!!!!!! haha en laat die weeen eens doorzetten pff! *klaag klaag klaag klaag*
oooooooo mamaprinses.....spannend.....hoestie nu dan???? duimen draaien Jerina: had nog even op het internet gezocht en daar zeggen ze dat ook. als een baby drinkt krijgen ze eerst voormelk (lichter) en daarna de achtermelk (vettere). maar ook zeggen ze dat de melk van de ochtend van andere samenstelling is als de melk 's avonds. 's avonds is het vollere melk. Ik had trouwens een linkerborst die er na een aantal weken mee ophield. Ik voedde zowel rechts als links, maar links wilde er al snel mee stoppen. Ben toen veel meer links gaan aanleggen, maar ook dat hielp niet meer. Op een gegeven moment had ik links een Bcup en rechts een Dcup gelukkig trok dat weer gelijk
o ja, ik had twee eitjes die vochten voor de eerste plek allebeide dezelfde grootte ongeveer hmmmm, drie berichtjes achter elkaar.....hihihi, sorry
Heeey dames, heeft iedereen zijn pb ontvangen? Sorry sommige hadden het gisteravond al en sommig net pas.. De echo was helemaal goed, wat onzettend ontroerend om weer te kijken. De echo mevrouw was heel erg leuk en lief. En ons beebje is erg eigenwijs..steeds met handen voor het gezicht, draaien haha. Dus ze heeft de 20 weken echo en de pretecho verweven in elkaar, als beebje leuk lag voor de dvd zette ze die aan en als ze weer kon meten deed ze de 20 weken dingen. Alles prima, hoofdje wel klein maar niet te klein, en kan nog groter worden. Verder over het algemeen een gemiddeld/kleiner kindje maar dat is prima. De dvd heeft mijn man gister bewerkt met muziek en wat geknipt want sommige dingen waren niet zo goed te zien.. daar baalde ik in het begin flink van..maar later kregen we mooiere beelden. Dit komt omdat mijn placenta dicht bij de uitgang ligt, met 32 weken weer een echo, ligt het nog zo dan onder begeleiding van gyn bevallen ivm bloedverlies? Was al bang dat ze zou zeggen een keizersnee, dat wil ik liever niet.. Nu maar aftellen! Sorry even ego @jerina Sorry heb geen ervaring met borstvoeding @mamaprinses Lig je te bevallen..nou ja geen 4 maar 5 januari dat is ook prima toh...hoop dat het door gezet heeft vannacht! @nenna Wat goed zeg 2 eitjes!!!! DUIM DUIM DUIM DUIM!!!!
Ik had het kunnen weten.... Had niks moeten zeggen want na mijn berichtje hier stopte het direct haha 't waren wel echte weeen want ze deden best pijn al! Daarom hoopte ik en dacht ik ook dat het wel door zou zetten, maar helaas we wachten gewoon totdat het echt een keer doorzet! Spannend Nenna, welke zal winnen?! haha Laurise, fijn dat alles goed is met jullie uk!
ahhh mamaprinses, had zo voor je geduimd dat t door zou zetten! Laurise, pb gehad hoor, wilde terug sturen maar toen gaf ie foutmelding aan , ben echt blij voor je meis, de beeb is gezond en das t allerbelangrijkste toch? Nenna, 2 eitjes, mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! laat ze maar samen springen hehehe . Hier: pff wilde vandaag heel veel doen maar ben van kwart over 8 tot kwart voor 10 op de bank half in slaap gesukkelt, af en toe jes die wat vroeg maar voor de rest liet ie me ook lekker ff gaan, de lieverd! NU toch maar gauw ff een make uppie op mn gezicht plemmen en wat gaan doen hahaha.
@mamaprinses Aaaaahh nee he zal je altijd zien...hup kleine jongen kom er eens uit...Ja heel fijn dat alles goed is, heerlijk om te zien! @Trishka Ja dat is het allllleeer belangerijkste en beseffen elke dag dat het een wonder is dat wij deze kleine mogen krijgen...ben helemaal verliefd..als ik aan de echo terug denk komen de tranen in mijn ogen.. Ooohh heerlijk even op de bank sukkelen..dan heb je het nodig toch! En wat ben je van plan om allemaal te gaan doen
@Mamaprinses, als het niet meer kan na alles geprobeerd te hebben dan dan het gwn niet en zal ik er ook vrede mee hebben hoor. Het is gwn de angst, gek he. @Jerina, ik sluit me helemaal aan bij MG klinkt als clusteren of regeldag. Hoop voor je dat het gauw over is. Hoe was de nacht gisteren? @Laurise, fijn dat de echo verder goed ging en jullie hebben genoten. @Trishka, je lichaam heeft die rust blijkbaar nodig dus neem het er ook van. @Mamaprinses, jammer dat het niet door heeft gezet. Hoop dat het vanzelf komt. Morgen strippen toch? @Nenna, duim voor je en fijn dat er 2 eitjes waren! @Hier, kleine begint beetje op te knappen gelukkig. En ik ben nog oververmoeid.
@Mamaprinses, Ik hoorde van het weekend dat een glaasje rode wijn wonderen doet en de weeën spontaan beginnen (ze sprak uit ervaring) @Nenna, Wat goed 2 eitjes! @Laurise, Ik heb geen berichtje van je ontvangen hoor! Fijn dat alles goed was met beebje. Ben wel erg benieuwd wat het nou word @Jerina, Wat een gedoe he die borstvoeding. @Hvj, Vanmiddag gewoon nog even lekker plat gaan als je kleine op bed ligt. Sjees wat schiet het op voor een hoop van jullie zeg.
Tinkerbel, ik lust geen wijn! behhhh haha Hvj, ja morgen 41 wkn en vanaf dan willen ze strippen maar er loopt een JONGETJE in het zkh als ass. gyn denk een jaar of 3 a 4 ouder als ik, dus als ik hem morgen heb wordt er helemaal niet gestript haha Ga morgen direct vragen of hij aan het werk is en zo ja of ik dan bij een ander zou kunnen. Kijk als hij bij de bevalling is dan is het gewoon zo, dat vind ik nog niet zo erg (hij moet ook leren) maar ik ga niet zomaar open en bloot op de bank liggen voor hem omdat ik wil bevallen.... haha Ben ook heel erg benieuwd wanneer ik dan weer terug moet komen omdat ze na 41 wkn normaal gesproken om de 2 dgn ctg doen maar dat zal voor mij op zaterdag vallen, dus ben benieuwd wat ze zeggen. Ik zou het raar vinden als ze me maandag pas terug willen zien (zit dan 4 dgn tussen) Fijn dat de kleine wat opknapt, hopenlijk jij ook snel!!!
kan ik begrijpen en zou ik ook niet willen, maar ze zullen denk ik wel een andere gyn daar hebben lopen en die jongentje erbij zal zijn. Klopt na 41 weken krijg je om de 2 dagen een ctg dus wegsturen tot maandag zullen ze niet doen. Hoop dat het vanzelf komt voor die tijd. Dank je, ik hoop het ook.
Goeiemiddag! Mamaprinses, wat balen dat de weeen vanacht niet door hebben gezet.. Had het zo gehoopt voor je! Nou op naar morgen dan, hopelijk gaat het strippen wat effect hebben! Laurise, fijn dat alles voor zover goed is met jullie kleine en dat ze die placenta nog een keer gaan controleren. Ze gaan neem ik aan met 32 weken dan ook nog een keer de groei bekijken van de beeb, of is dat niet nodig? Hvj, fijn dat jullie wat beginnen op te knappen, hopelijk is het ziek zijn snel over. Ego, pff ik slaap de laatste nachten zo slecht, ik word er moedeloos van. M'n man doet niks anders als snurken, de baby is zo druk in mijn buik en het maakt niet uit hoe ik ga liggen, hij bouwt elke keer weer opnieuw een feestje.. Zou zo graag eens weer een nachtje fatsoenlijk willen slapen, zucht..
@truus Ja heel fijn dat alles goed is met ons beebje, inderdaad fijn nog een extra controle en extra echo weet ik niet of ze de groei ook nog een keer bekijken, denk het wel. De vk doet de echo met 32 weken, geef haar bij de volgende afspraak even de uitslagen van de 20 weken echo. Wat naar dat je zo slecht slaapt en irritant dat je man zo snurkt grrr.. doet hij dat altijd? Je hoort het nu nog meer natuurlijk omdat je wakker bent..haha hij bouwt een feest..he he beebje van Truus 's nachts moet je slapen!! Ja dat snap ik, dan maar 's middags plat, of doe je dat niet? @hvj Vervelend dat je ziek bent, beterschap!! Fijn dat de kleine weer wat beter gaat. @mamaprinses Balen zo'n broekkie arts assistent maar als het goed is hebben ze wel overleg met gyn..hopelijk laten ze je inderdaad niet al te lang meer wachten
zul je zien dat mn beide eitjes springen en allebei bevrucht worden....... dan heb ik geen man meer (hartaanval) laat ze allebei maar springen.....meer kans Hvj: beterschap....rust maar lekker uit!! mamaprinses: hopelijk komt het snel en natuurlijk en heb je geen broekie nodig Truus: heb je geen ander kamertje waar jij of je man een nachtje kan slapen....vanwege dat gesnurk?
Hahaha ja hoor nen laat ze maar niet meer vechten met elkaar, laat ze alle twee maar winnen!! En lekker alle twee bevrucht worden haha... ga dan alvast achter je man staan zodat je hem kunt opvangen