Ei gevoeld, temp niet omhoog Deel 2

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Tinkerbel80, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

@Laurise, Iig tegen de familie (ouders, zussen, broers) De echo daarna als het nog steeds goed is dan vertellen we het de rest. Zo hebben we het bij de vorige zwangerschap ook gedaan.

@Truus, Wat fijn dat je weer thuis bent! Heb je wel verplicht bedrust?

2. nenna

nenna Bekend lid

Nov 9, 2009
    699
    0
    0
    groningen
    hmmmm:(:( mn temp blijft zo laag? zal dat aan de pregnyl liggen?

maandag even afwachten, dan bloedprikken voor eisprong

sorry... goeiemorgen

3. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Tinkerbel
    Oo leuk, zo hebben wij het ook gedaan, na de eerste echo familie en naaste vrienden en toen de rest met 10/12 weken (kon het ook niet verbergen). Wanneer en hoelaat hebben jullie de echo..

@Nenna
    Kan inderdaad door de pregnyl zijn..weet ik uit de mmm topics, je temp is daardoor niet meer betrouwbaar.. Spannend maandag..krijg je ook dan meteen de uitslag?

4. nenna

nenna Bekend lid

Nov 9, 2009
    699
    0
    0
    groningen
    laurise: als ik maandag laat prikken, kan ik volgens mij dinsdag de uitslag krijgen....

zit me nu al helemaal op te vreten of mn follikel wel gesprongen is of niet....grrrrr
    ik neem aan dat als hij normaal met 5000e pregnyl springt, dat hij dat nu ook wel zal doen....toch...... ooo zo onzeker:):)

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

@MamaP, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Fijn dat jullie lekker thuis zijn met z'n 4en, geniet er van!

@Tinkie, nog even en je mag het van de daken schreeuwen. Veel succes volgende week bij de echo!

@Nenna, spannend meid mijn duimen draaien voor je.

@Laurise, vroeg slapen lukt mij iig niet. Mijn dochter leg ik uiterlijk om 20u op bed, anders word ik gek na een drukke dag.

@Truus, welkom thuis en neem je rust meid!

@All, hoe gaat het met jullie dames? Hier z'n gangetje allemaal, kleine is weer beter gelukkig. Ik heb het nog steeds zwaar met de zwangerschap maar goed dat is over een paar weken wel over.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Laurise, nee lekker thuis op de bank met de laptop haha. Heb helaas op dit moment niemand in de buurt die kan helpen, mijn ouders zijn op vakantie en komen volgende week pas terug en schoonmoeder ligt in ziekehuis, die is gisteren geopereerd aan een hernia. Heb wel een vriendin die wil bijspringen maar zij werkt nogal veel en onregelmatig dus ben bang dat dat niks gaat worden. Dus alles komt nu op m'n man zijn schouders neer terwijl die ook gewoon aan het werk moet..

Tinkerbel, wat spannend dat je volgende week je echo hebt! Lekker vroeg ook al! Nee heb geen verplichte bedrust maar moet wel rustig aan doen. Merk ook aan mijn lichaam dat ik wel rustig aan moet doen awnt ik krijg gelijk buikpijn..

Nenna, je temp blijft inderdaad wel erg laag :( Maar misschien is wat Laurise zegt wel een logische verklaring?

Hvj, dank je en ik zal inderdaad mijn rust nemen! Wat vervelend dat de zwangerschap je zo zwaar valt.. Nou hoop voor je dat de weken snel voorbij vliegen, het grootste gedeelte heb je er gelukkig opzitten!

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Truus, balen dat niemand je kan helpen meid en je man het allemaal op zijn schouders krijgt naast zijn werk (tjah als het niet anders kan dan kan het gwn niet).
    Ik hoop het ook want dit is ook niet leuk voor mijn dochter en man.

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Hee meiden

Hier mijn verhaal:
    Maandag ochtend om 08.00 in het zkh en om 08.50 lag ik aan het infuus en hadden ze mijn vruchtwater gebroken Ik had toen 2 cm ontsluiting.
    Weeen begonnen goed te komen om 09.10 maar nog goed te doen verder.
    Om 11 uur kwam de vk langs voor inwendig onderzoek en ik had toen 4 cm :D uurtje later kwam ze weer en toen 5 cm.
    Ik dacht dus ieder uur 1 cm dus dan kan ik ongeveer rond 5 uur persweeen verwachten haha
    Om half 3 kwam ze weer voor inwendig onderzoek en ik had toen 7 cm :D:D weeen begonnen ook goed pijn te doen!
    Maar de kleine man zijn hartslag zakte steeds weg dus er ontstond weer lichtelijk paniek ( was bij mijn dochter ook zo en die is toen gelijk meegenomen door de kinderarts) daarom ging ze met de gyn overleggen over wat ze zouden doen.
    Gyn kwam langs want ze gingen bloed van zijn hoofdje afhalen
    vk was er nogal mee aan het kloten want het deed behoorlijk pijn terwijl ik er bij mijn dochter toen 2 keer over niks van gevoeld heb.
    Toen ze klaar waren kreeg ik een branderig gevoel van onder en dacht: hee zijn hoodje 'staat' dus ik zei dat, en hun zeiden nee is van het bloed wat net vrij gekomen is.... maar dat geloofde ik niet want mijn benen begonnen ook te trillen dus ik wist dat de persweeen er ieder moment aan konden komen (15.00)
    Ze ging kijken en ik had nog een 'randje' staan dus ze wouden me weeenremmers toedienen omdat ze de uitslag van de test van het bloed ook nog niet hadden, maar toen ik zei dat ik persweeen kreeg mocht ik mee proberen te persen, en uitslag van het bloed werdt toen bekend en was gelukkig goed!
    Bij de eerste perswee hebben ze het randje weg geduwd au au au en nog eens au!!
    bij de 2de wee goed geperst gyn zei: kom op je kunt het, nog 1 perswee en je hebt je kind!
    En ja hoor in wee nr 3 is onze gezonde zoon Giano (djieano) geboren om 15.14
    Ik ben een klein beetje uitgescheurd, 3 hechtingen.
    We hadden hem beter Pietertje (van den hoogenband) kunnen noemen want hij was erg druk aan het zwemmen geweest en hij had 2 knopen in de navelstreng zitten!!
    Hij woog 3384 gram :$

Om 18.00 mochten we naar huis maar daar ging het al snel mis want hij kon zichzelf niet warm houden, hij had een temp van 35.3 terwijl hij in een kamer van 22 graden lag onder een dubbele deken met 2 kruiken. kraamzorg heeft hem weer op 37.1 gekregen door een kruikje rechtsteeks in zijn rug te leggen, dus zonder deken er tussen.
    Maar toen de kraamhulp weg ging en ook het kruikje gewoon weer tussen de dekens lagen ging het weer mis.
    S'nachts had hij een temp van 35.1 dus heb ik de vk gebeld en die heeft contact gehad met de kinderarts en ze zei dat we direct weer terug moesten naar het zkh.
    Nou daar gingen we weer om 02.30 om kind nr 2 naar de Neo te brengen......
    Dinsdag was Giano weer redelijk op temparatuur gelukkig maar mijn BV is nog niet op gang dus krijgt hij FV maar dat vind meneer niet lekker!!
    Hij kijkt vreselijk vies en wil het eigenlijk niet hebben.
    Sinds vandaag krijgt hij 30 ml en ze gaan vanavond proberen om hem weer iets te verhogen en als dat lukt kan zijn infuus er ook af (extra vocht) dus we hopen dat we hem vrijdag weer mee naar huis mogen nemen!!!!
    En mijn arme meisje is de hele tijd bij opa en oma omdat wij steeds naar het zkh moeten om te voeden!
    mijn dochter heet trouwens Jailynn (Djeelin)
    Ik dacht ach laat ik die nou ook maar bekend maken haha
    Mijn trots: Jailynn en Giano :D

9. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    O gelukkig hebben ze net zoals bij Jerina en Zoe een camera boven zijn bedje hangen dus ik heb zodra ik wakker wordt de laptop aan staan tot we weer naar bed gaan....!
    Kan hem gelukkig wel de hele dag zien
    Ik ga zo lekker naar bed want rusten komt er overdag niet van ivm heen en weer rijden naar het zkh.
    Morgen komt de kraamhulp ook weer gelukkig dus die kan me ook weer dingen uit handen nemen.
    Ik kan nl echt niet tegen troep!!!! dus ik loop ook stiekem nog eens op te ruimen de hele dag
    Manlief doet zijn best maar niet op de manier hoe ik in huis te werk ga haha
    Morgen ook weer een gesprek met de kinderarts over de vooruizichten!
    Ik hoop hem vrijdag echt mee naar huis te mogen nemen!!!!

Ik zal snel alles weer bij lezen maar zoals jullie vast begrijpen heb ik daar nu niet echt de tijd voor
    Tot snel en bedankt voor alle felicitaties :D

10. trishka

trishka Fanatiek lid

Mar 6, 2009
    4,621
    0
    36
    lieve lieve meid,

jeetje wat een verhaal zeg, fijn dat de bevalling op zich heel goed ging, wel schrikken dat zn temp zo zakte...

Hopelijk kan ie t snel zelf, en komt je bv alsnog op gang en anders moet meneer toch maar aan de fv gaan wennen ;) ... komt vast wel goed!

Ennuh, wat een hele leuke naam!!!!!!!!(ook van je dochter btw ;) :))

KNUFFFFFFFFFFFFFFFF!

11. Tinkerbel80

Jeetje zeg, Wat een verhaal. Hopelijk mag hij morgen gewoon mee naar huis. Het is ook niet nix om ineens op de wereld te komen en dan alles zelf doen. Je kunt het hoor kleine man. Ga morgen maar fijn met papa en mama mee naar huis. Is veel gezelliger! :D

Wat een aparte namen hebben jullie gekozen. Ik moet er persoonlijk wat aan wennen haha ik ben namelijk meer van het Hollandse. Saai he? Wel leuk dat ze zo goed bij elkaar passen!

Geniet lekker van je kleine vent en je gezin. Een koningskoppel noemen ze dit toch? :D

12. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Poeh wat een verhaal zeg. Fijn dat de bevalling redelijk goed ging, maar wat erg dat je 2e kindje ook al naar de neo moet. Ik denk aan je meid, weet hoe het is. Hopelijk kan hij zich goed op temperatuur houden en mag hij morgen mee met jullie naar huis. Wel fijn he dat je je kleine man thuis via de webcam kan zien. Is tenminste iets.. Wel een hele leuke naam, ook van je dochter!

Sterkte en een hele dikke knuf. :) Oh ja en niet te veel in huis doen he, denk aan je eigen herstel en rust ;).

13. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjee MamaP, wat een verhaal joh!!! Heftig zeg. Maar gelukkig wordt je ventje goed in de gaten gehouden. Hoe is het nu verder met jouzelf?
    De namen van je kinderen passen mooi bij elkaar zeg! Net als Tinkie moet ik wel even wennen hoor :D

14. Tinkerbel80

Och jeetje het begint nu al hoor, ik heb de hele week al zin in een big mac en nu ook zin in een kaasbroodje of kaassoufflé *zucht*

15. Tinkerbel80

Ik heb toegegeven aan de kaassoufflé. Om nom nom. Niet te vaak natuurlijk haha

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mamaprinses, jeetje wat een verhaal zeg en wat balen dat je kleine mannetje in het ziekenhuis ligt! Ik hoop voor je dat je hem morgen weer lekker mee naar huis mag nemen en je lekker van je kraamtijd kunt gaan genieten! Wat passen de namen van je kids trouwens goed bij elkaar!

Tinkerbel, haha kaasbroodjes zijn ook mijn verslaving op het moment, heerlijk :D

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

@MamaP, hopelijk mag jullie zoontje morgen mee naar huis en komt het bv geven vanzelf weer op gang. Geniet ze via de webcam! Mooie namen hebben je kids.

@Tinkie, hmm lekker geniet ervan meid!

@Hier, een dagcurve in het zh. Vanochtend moeten prikken, suiker/hoog, bloeddruk en ijzer/laag. Ik ga nu weer de deur uit voor deel 2, ben benieuwd.

@All, *zwaai*

18. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Zit even in een dip. De jongste dochter van mijn zus, 14 maanden, is vanmorgen opgenomen in het ziekenhuis met een bacteriele luchtweginfectie. Ze ligt aan de beademing, heeft sonde in en infuus. Ze is een in een paar dagen tijd ongeveer 2,5 kilo afgevallen. Mijn hormonen zullen wel nog opspelen, maar ik ben er zo verdrietig van. Doet me zo weer denken aan toen Zoë in het zkh lag. Zo klein en kwetsbaar. Ze krijgt wel antibiotica, dus hopen dat het snel aanslaat.

19. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hvj, waar is die dagcurve precies voor! Niet goed zeker dat je suiker te hoor is?

Jerina, jee dat is schrikken zeg, logisch dat je last van hebt hoor! Hopelijk knapt ze snel weer op!

20. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Het gaat gelukkig al iets beter met mijn nichtje. Ze ligt nog wel aan de beademing en sonde, maar ze heeft haar eerste plas en poepluier gehad. Ze begint dus nu vocht binnen te houden :).

Hvj, ja ik weet ook niet wat een dagcurve is. En je suiker en bloeddruk is niet goed :(. Hoe is het gegaan met deel 2?

Share This Page