Mamaprinses, dank je wel! Laurise, ja inderdaad veel foto's bij de buiken en bij de baby's! Ja ik heb onwijs veel straie, zal wel even een foto bijvoegen van mij dikke buik met straie en zal even voor je een foto maken van mijn buik nu. Baal er onwijs van maar gelukkig worden de straie al wel iets lichter van kleur. Zal blij zijn als het paarse er straks vanaf is. Vervelend joh van die voorweeen.. Kan erg vermoeiend zijn en je hoopt toch elke keer dat het doorzet. Hoop voor je dat dat ook snel gebeurd want is geen pretje als het nog een week of 3 a 4 duurt. Buik 40 weken:
@Truus Wat lief dat je die foto's nog even laat zien, snap dat je erg baalt..en dan mag ik eigenlijk niet zeuren (sorry komt misschien weer rot voor jou over) want heb het "alleen" aan de zijkant (ongeveer net zoals bij jou) en de onderkant.. oke het paarse trekt dus nog wel weg..geweldig daarna een foto van inderdaad een prachtig iets wat je er voor terug krijgt! Je buik is wel weer mooi plat hoor! En ik vind het ook niet gek bij jou en bij mij, zo'n toeter men dan kan het toch niet anders dat je huid dit doet..Zeker vermoeiend de voorweeen en erg misleidend..je denkt toch dat het steeds begint..maar goed heb nu weer het knopje gevonden dat het nog 2 weken duurt (knopje tot 42 weken ga ik niet vinden
Laurise, nee hoor komt niet rot over, ben blij voor je dat het bij jou niet zo erg is als bij mij en hoop voor je dat het hierbij blijft en dat je niet nog verder gaat scheuren! Goed van je dat je ervan uit gaat dat het nog wel 2 weken duurt, hoop voor je dat de voorweeen al wat aan het doen zijn van binnen, dat zou mooi meegenomen zijn!
@truus Ja jammer dat het hier zo stil is..alleen wij zijn nog actieve kletsers. Fijn dat je het niet rot vindt over komen, is soms best lastig om zulke onderwerpen aan te snijden en niet kwetsend over te komen. Hoop ook dat beebje snel komt want dan kan het ook niet verder gaan. Weet jij nog of sem voordat de bevalling begon druk of rustig was? Beebje vandaag erg druk. Je eerste moederdag, nog verwend vandaag? Hoe voel je verder? Bijna de uitslag.. sem nog steeds een makkelijk mannetje?
Laurise, is ook lastig inderdaad, maar goed iedereen hoopt natuurlijk ongeschonden uit de strijd te komen. Hopelijk scheur je niet verder maar de kans is wel aanwezig.. De eerste streepjes kwamen bij mij zo rond de 35 weken en zie wat het is geworden, voor die tijd had ik alleen wat in mijn zij maar die had ik al gekregen in de pubertijd. Het ging de laatste weken echt hard bij mij, die straie, dus snap dat je wilt dat de baby snel komt! Geen idee eigenlijk of Sem druk of rustig was voor de bevalling begon. Bij mij begon het toen ook s'nachts te rommelen (voorweeen) dat ik er wakker van werd en dat heeft dik 24 uur aangehouden en de echte bevalling begon daarna pas en toen was Sem er in 3 uurtjes. Ja mijn eerste moederdag inderdaad vandaag! Vanochtend/vanmiddag als verassing lekker met zijn 3tjes aan het brunchen geweest, heerlijk. Verder gaat het wel, beetje ups en downs, vandaag gaat het gelukkig goed maar gisteren was bv. echt weer een drama dag. Nou ja, gelukkig is het bijna dinsdag en kan ik weer bij de ha terecht. Sem is nog erg makkelijk, vooral met dit warme weer. Ligt heel de dag te slapen die luilak. Begint ook steeds bewuster te lachen en echt te brabbelen, erg leuk! Jerina, jij alweer terug van je vakantie? Hoe was het, lekker genoten?
@Truus Ja de kans is zeker aanwezig, groei ook zo hard nu ik verlof heb, heb weer nieuwe foto's in mijn album staan. Ik kreeg ze op mijn buik ook vanaf 35 weken.. Wat leuk dat je een leuke moederdag hebt gehad en dat jullie lekker zijn gaan brunchen! Gelukkig is het inderdaad bijna dinsdag en krijg je de uitslagen, hopelijk krijg je dan te horen waar je aan toe bent. Gelukkig dat er wel ups zijn en volgens mij geniet je wel erg van Sem. Fijn dat hij zo makkelijk is, en wat leuk dat hij begint te brabbelen wat gaat het hard he.. Gisteravond vanaf 22:30 tot 12 uur om de 12 minuten krampen, maar anders dan de afgelopen 2 weken, echt met oplopende pijn een piek en dan zwakte het weer af. Toen van 12 tot 1 uur om de 10 minuten..ben toen in slaap gevallen tot 5 uur en heb nu vanaf half 6 onregelmatig wat krampen, misselijk, onrustig gevoel in mijn buik maar die piekkrampen niet meer.. is dat een beetje zoals bij jou toen je 24 uur bezig was.. ben zo benieuwd of het doorzet..wil geen valse hoop dus ga er maar weer van uit dat het oefenweeen waren maar toch.. @Jerina Hoe is je vakantie inderdaad geweest? @Tinkerbel Druk met het huis? Hoe is het het met je? @mamaprinses Is je site al online?
Laurise, mooie foto's! Je hebt echt een mooie buik! Wat spannend dat je weer zo'n last had van weeen, zou mooi zijn als het door ging zetten want hier word je ook moe van! Bij mij ging het ietsje anders, ik werd dus midden in de nacht om 4 uur wakker met gelijk weeen om de 4 a 5 minuten die ook gelijk 50 sec tot een minuut aan hielden. Dit heeft dus ruim 24 uur geduurd en de vk kon er niks anders van maken dat het gewoon voorweeen waren omdat ze helemaal niks deden (ik dacht altijd dat voorweeen onregelmatig waren maar dat hoeft dus helemaal niet te zijn). Nog geen centimeter ontsluiting heb ik ervan gekregen. Men wat baalde ik zeg. Het was ook gelijk van die oplopende pijn met een piek, dus echt wel een wee maar dus gewoon voorweeen.. Bij mij 'brak de hel los' () op het moment dat mijn vliezen braken (om 7 uur s'ochtends), toen had ik ineens 3 centimeter ontsluiting, om half 9 had ik 6 centimeter ontsluiting en ik denk zo'n beetje om 9.40 volledige ontsluiting want ik heb Sem er in 20 minuten uitperst en hij werd om 10.02 geboren. Hmm ik denk dat ik mijn bevallingsverhaal maar eens op papier moet zetten, vind het wel grappig om het zo terug te lezen. En als ik het er zo met mijn man over heb blijkt toch dat ik verschillende dingen niet heb meegekregen tijdens de bevalling. Ja ik geniet over het algemeen wel erg van Sem hoor, gelukkig!, maar er zijn ook momenten dat het mij allemaal erg zwaar valt. Gelukkig krijgt ie ook veel liefde en aandacht van papa en de oma's en opa's dus ik hoop dat dat het allemaal een beetje goed maakt voor hem waar ik te kort schiet.. Maar ik mag echt in mijn handjes knijpen dat het zo'n makkelijk kindje is en dat hij nooit ergens last van heeft want ik denk dat het anders voor mij toch een stuk moeilijker was geweest. Heb mij vandaag ook ziek gemeld bij het UWV, zwangerschapsuitkering liep 7 Mei af. Word binnen 48 uur terug gebeld door een verzuim medewerker of zoiets. Ben benieuwd wat ze er van zeggen.. Morgen weer naar de HA, ben benieuwd naar de bloeduitslagen en hoop dat ze nu een beetje tempo zetten achter het postnatale depressie verhaal want ik merk echt dat ik behoefte heb om met zo iemand te praten. Wil gewoon weer mezelf zijn..
@Truus, Heb je de uitslagen binnen? Goed dat je je hebt ziek gemeld. Ik hoop echt zo voor je dat je snel hulp krijgt. @Laurise, Het schiet op he? Prachtige buik heb je! Mijn buik zag er op het laatst ook zo uit als die van Truus. Heb het er wel vreselijk veel moeite mee gehad. Niet meer in bikini kunnen enzo. Dankzij de keizersnede is hij ook nog eens lekker slap gebleven. Mocht geen sluitlaken om. Als ik nu normaal mag bevallen dan ga ik hem zeker gebruiken. Eerst maar eens zien of een extra tijgervelletje me dit keer bespaard gaat blijven. Hier gaat alles goed hoor heb alleen niet zoveel te melden. Soms hebt je van die dagen he?
Ja uitslag is binnen, ben vanochtend weer naar de HA geweest. Heb weer bloedarmoede, HB was te laag, maar verder was mijn bloed in ieder geval goed dus dat is fijn. De foto die van mijn bekken is gemaakt is niet goed, mijn SI-gewricht is verbreed en er zit speling bij mijn schaambeen. HA gaat nu contact opnemen met een revalidatiearts. Ben benieuwd wat die evt. kunnen doen. Verder gaat ze contact opnemen met een psycholoog en heb ik antidepressiva gekregen voor de PND. Volgende week weer terug naar de HA want die antidepressiva schijnt niet zo'n leuke bijwerkingen te kunnen hebben en dat moet in de gaten gehouden worden.. Ze gaan ook nog kijken of het evt. mogelijk is dat ik thuiszorg krijg. Hulp voor in de huishouding en hulp voor het verzorgen van Sem dus dat zou wel heel fijn zijn als dat zou kunnen Tinkerbel, balen dat jij ook zo'n tijgervelletje hebt. Zou fijn zijn als het zich nu niet nog verder uit ging breiden, ben wel nieuwschierig of dat zo is of niet. Fijn dat alles verder goed gaat!
@Truus, Och jeetje, dus gewoon alles is mis! Dat is niet tof! De antidepressiva is idd troep. Rustig opbouwen en dan weer afbouwen ook toch? Als het je maar helpt! Dat is het belangrijkste. Ben zo benieuwd wat een revalidatiearts kan betekenen voor je. Ik zou gelijk denken dat ik geopereerd moet worden haha speling krijg je er toch niet zomaar weer uit? Ben ook erg benieuwd of het zich gaat uitbreiden. Ik ben toch in het verleden wel genoeg uitgerekt zou je denken haha Heel veel sterkte meid met alles! Vind het echt heel rot voor je.
Tinkerbel, dank je wel meid.. Ja volgens mij moet je het inderdaad rustig op en af bouwen, zie er wel erg tegen op om het te gaan gebruiken. Maar goed, denk wel dat het verstandig is omdat ik ook niet weet op wat voor termijn ik bij de psych terecht kan, wachttijden schijnen daar nogal te verschillen. Ja en naar de revalidatiearts ben ik ook benieuwd. Geen idee hoor hoe het zit met die speling bij het schaambeen maar moet morgen toch naar fysio voor mijn bekken dus zal het even vragen aan mijn therapeute. Die legt de dingen tenminste in normaal nederlands uit en dat is voor dokters nogal moeilijk af en toe heb ik het idee.. Hoe staat het ervoor met jou buikje, groeit ie al mooi? Ben wel benieuwd naar een foto van je buik! Laurise, hoe gaat het meid? En met de voorweeen?
@Truus Wat balen dat jouw 24 uurs voorweeen geen onsluiting gaven, gelukkig braken toen je vliezen en ging het toen hard! Ja moet je inderdaad eens opschrijven, ga ik ook doen. Het schijnt dat je veel vergeet en het is altijd leuk om terug te lezen denk. Fijn dat je nog wel van Sem kan genieten en dat hij veel liefde en aandacht van je omgeving krijgt. Word jij ook een beetje begrepen door iedereen? Ja inderdaad dat is fijn dat Sem makkelijk is want anders wordt het al gauw een ander verhaal denk.. En wat zei het UWV? Moet je daar heen komen? Balen dat je bloedarmoede hebt, heb je ijzertabletten gekregen. Fijn dat de rest van je bloeduitslag wel goed is. Jeetje zeg dat is niet niks dat het verbreed is en dat er speling zit tussen je schaambot. Is dit door de zwangerschap gekomen of door de bevalling? Ben ook benieuwd wat ze daar aan kunnen doen.. Heftig dat je antidepressiva hebt, moet je niet naar een psycholoog? Ja antidepressiva kan heel veel bijwerkingen geven en het duurt wel even voordat het werkt, dat is een nadeel van antidepressiva en dat je weer geleidelijk aan moet afbouwen. Maar goed als jij je daardoor beter gaat voelen dat is dat het wel waard, als zou ik toch ook adviseren om met iemand te praten (spreek helaas uit ervaring en ik heb toen zelf de keuze gemaakt om geen antidepressiva te slikken, niet dat ik zeg dat je dat niet moet doen want elke depressie is anders maar alles op een rijtje zetten en goede therapie doet ook wonderen) Zie dat je later aan tinkerbel wel over de psych hebt..dan kan je het bovenstaande laten vallen.. Thuiszorg zou inderdaad ook fijn zijn voor je. Heb je er allemaal een beetje een goed gevoel over? Fijn dat er nu wat gedaan wordt! @Tinkerbel Jaaa daar ben je weer, balen dat jij ook een tijgervelletje had en ik hoop dat je het nu niet krijgt omdat je al genoeg uitgerekt ben Fijn dat alles goed gaat met je! Hoe is het met jullie huis? Ik ben ook benieuwd naar je buik! Hier weer af en toe krampen/voorweeen...moet echt even oppassen dat ik niet in een negatieve spiraal kom..ben er echt zo klaar mee..sorry even klagen.. heb nergens geen zin meer in, wil niet meer nachten wakker liggen van de weeen die toch niet doorzetten..maar goed moet snel mijn 40 weken knop maar weer vinden want anders word ik gek..
He meiden . Ik ben weer terug van vakantie. Afgelopen weekend al, maar druk met wassen, Zoë en werken. Vakantie was leuk maar erg vermoeiend.Zoë slaapt normaal door tot 07.00 uur en nu wordt ze 's nachts krijsend wakker. Waarschijnlijk verwerken van alle nieuwe indrukken. We hebben dus niet veel slaap gehad,maar was wel gezellig verder. Vandaag moest ik naar de bedrijfsarts. Hele aardige man en hij banadrukte nog dat mijn herstel op de eerste plaats komt en dat ik rustig aan moet doen met werken. Ik heb nog steeds veel pijn aan mijn bekken helaas. Vanmorgen ook 3 uur gewerkt, ben nu echt kapot. Truus, jeetje zeg verbreding en speling. Ben je mooi klaar mee. Wel fijn dat je nu geholpen wordt. Ik ga ook maar eens aan mijn fysio vragen voor een foto van mijn bekken. Laurise,nog even volhouden meid. Nog even en je hebt je kindje in je armen .
Laurise en Truus, ik heb op jullie gestemd hoor En Laurise, mooie foto's in je album. Je hebt echt een prachtige buik.
Vanochtend naar Cesartherapie geweest, leg ik die vrouw uit dat mijn bekken er niet goed uitzagen op de foto, zegt ze: Ai, dat is dus wel bekkeninstabiliteit, dat is niet zo mooi. Ik heb je namelijk altijd behandelt voor bekkenklachten en niet voor bekkeninstabiliteit en je hebt dat een hoop oefeningen gehad die je niet eens had mogen doen Nou lekker dan. Misschien had mij een hoop leed gespaard kunnen blijven als ik gelijk in mijn zwangerschap de juiste oefeningen e.d. had gekregen :x Vanmiddag werd ik gebeld door de crisisdienst van het ggz. Nou dacht toch niet dat het zo erg met mij gesteld was maar de ha heeft er blijkbaar ineens haast bij Eerst zit je 2 weken te wachten, vervolgens word gelijk alles in 1 dag in werking gezet. Maar goed, mag nu vrijdag al komen bij de psych. Ben benieuwd. Vraag mij alleen af of ik zo voor de allereerste keer mijn man mee zal nemen. Wat zouden jullie doen? Oh en gisteren werd ik nog gebeld door een verzuimmanager van het UWV. Die man vraagt aan mij waarom ik mij heb ziekgemeld dus ik leg uit dat ik bekkenklachten heb en een PND. Zegt die beste man op een sarcastische toon tegen mij; Tjonge, wat heb jij een rot leven zeg Nou werkelijk, ik stond met mijn mond vol tanden. Hoe durft hij zo over mij te oordelen, klootzak. Zo dat was weer even ego en een blik in het soap leven van Truus. Tjonge jonge.. Laurise, meid ik snap dat je er klaar mee bent! Steeds die stomme voorweeen, daar word je echt niet blij van. Dikke knuffel meid en schrijf lekker van je af als dat oplucht! Nee ik heb geen staaltabletten gekregen, daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Mijn stoelgang is al niet al te best en door die staaltabletten word het nog erger dus ga zelf weer mijn best doen om het in orde te krijgen. Jerina, wat fijn dat jullie vakantie geslaagd was! Jammer dat Zoë het doorslapen ineens verleerd was. Hopelijk gaat dat snel weer beter! Super dat je zo'n fijne bedrijfarts hebt en die echt aan jou denkt! Goed naar luisteren en als die drie uurtjes teveel is kan je dan niet wat minder? Thanks voor het stemmen op Sem! Oh en misschien inderdaad een goed idee om ook een foto van je bekken te laten maken. Bij mij verwachtte ze niet dat het zo erg was als dat het nu toch blijkt te zijn dus misschien levert het bij jou ook wat op. Zo volgens mij heb ik alles zo'n beetje gehad
Truus, wat en eikel van een verzuim manager van het UWV zeg. Mijn bedrijfsarts zei jij tegen mij dat ik moet proberen te voorkomen om naar een arts van het uwv te gaan omdat die alleen maar aan geld denken en niet aan de mens zelf. Als je de naam nog weet van die man dan zou ik als ik jou was een klacht indienen. Fijn dat je zo snel terecht kan bij de psych. Als jij je er prettig bij voelt om je man mee te nemen dan moet je het doen. Ik kan me voorstellen dat je je dan misschien wat meer op je gemak voelt en je man kan je evt aanvullen in je verhaal als je zelf wat vergeet ofzo. Ik zou het wel fijn vinden zo de eerste keer. Lekkere therapeut heb je zeg dat ze jou niet eens goed heeft behandeld. Misschien heft zij het wel erger gemaakt voor je Wat rot allemaal meidik hoop dat het nu alleen maar beter met je gaat. Zeker jammer dat Zoë niet meer doorslaapt 's nachts. Ik kan zeker minderen als ik dat wil. Ik moet zelf aangeven hoeveel uur ik kan werken, dus dat is wel fijn. Het is alleen zo dat of ik nu thuis ben of op mijn werk ik heb toch wel pijn en op mijn werk heb ik nog een beetje afleiding. Ik ga in ieder geval mijn fysiotherapeut vragen over een foto laten maken.