Ei gevoeld, temp niet omhoog Deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tinkerbel80, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Laurise, ach meid toch.. Ja de laatste loodjes zijn wat dat betreft echt niet leuk en zeker niet als je zo gekweld word door voorweeen enzo. Slaapmedicatie is misschien een goed idee, gewoon overleggen. Enne, wat een aardige grote beeb dus. Maar aan de andere kant, met schatten zitten ze er vaak naast hoor dus pin je er niet te veel op vast.

Mamaprinses, nee de vk hier ook niet hoor maar het valt te proberen toch ;)

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Laurise!
    En idd zoals Truus al zegt, pin je niet vast op schattingen he!!! En 3600 valt echt nog mee, komt goed! Ik heb er 3980 en 4170 gram uitgeperst en ook dat is helemaal goed gekomen! Beiden net iets voor de uitgerekende datum.

Zet hem op!

Oh en over het niet slapen, ook dat herken ik! Ik sliep de laatste weken van mijn zwangerschap echt bijna niet meer. Dan ging ik maar beneden tv liggen kijken ter afleiding. Ze hebben het bij mij ook over slaapmedicatie gehad, maar die wilde de HA niet geven omdat de beeb er suffig van kan worden en dat is niet de bedoeling want je bevalling kan elk moment beginnen.
    De andere optie bij mij was om een nacht in het ziekenhuis door te brengen, dan krijg je een spuit, waardoor je een lang stuk achter elkaar kan slapen. Ik ben als de dood voor spuiten en naalden, dus ik heb dat zo lang mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk is het niet nodig geweest en ben ik (redelijk alert ;)) bevallen. En daarna sliep ik echt weer als een roosje...

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

@Laurise, T lag niet vast en had dus een heel paradijs tot zijn beschikking. Hij woog 4020 gram. Maar door het niet indalen bleef bij mij de ontsluiting hangen op 8 cm waardoor hij dus alsnog met een keizersnee is gehaald. Toen zeiden ze ook nog eens, toen ze me naar de uitslaapkamer reden, dat hij nooit gepast had, want hij was groot. Nou dat vond ik zelf mee meevallen, er zijn grotere kinderen geboren op de natuurlijke manier. 3600 gram is een mooi gewicht. Er komt iets van 150 gram bij per week? Dan zou hij/zij nog onder de 4 kilo zitten. Prima! gaat helemaal goed komen.

4. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Mg
    Thanks, nee precies het is maar een schatting heb op beide fronten al een keer gehoord dat ze fout zaten.. zo jij hebt inderdaad ook flinke moeten uitpersen haha..dan valt 3600/3700 met 40 weken wel mee.. Ben er ook niet echt bang voor dat het een te groot kind wordt en dat ik het er niet uitkrijg maar meer dat ik het genoeg vind haha. O oke ja slaapmedicatie lijkt mij ook niet heel goed...en aah ik hou ook niet van prikken...misschien dus ook nog even op mijn tanden bijten..hopelijk slaap ik daarna tussen de voedingen door ook weer als een roosje..

Alles goed met je kindjes?

@Truus
    Nee niet echt een leuk eind, maar goed verder geen klagen want ik heb een perfecte zwangerschap, voel me ook soms een beetje een zeur (heb ook sorry tegen manlief gezegd) maar aan de andere kant mag het ook wel een beetje als je elke nacht maar 3 uurtjes slaapt.. precies het kan alle kanten op met het gewicht..

@Tinkerbel
    Ooo wat vervelend dat T niet ingedaald was en daardoor de ontsluiting niet goed kwam, flinke baby maar ja dat was ook met 42.5... inderdaad zus is "gewoon" bevallen van haar eerste en die woog 4600 gram.. hopelijk daalt beebje in je buik wel goed in..of mag je niet meer natuurlijk bevallen? 3600 gram is prima en komen inderdaad 100/200 gram per week aan dus in ergste geval met 42 weken 4000 gram..

Vk neemt niet op...hebben telefonisch spreekuur van 13:00 tot 14:00 maar kan weleens uitvallen door bevalling..en om nu op het noodnummer te bellen is ook niet echt de bedoeling..probeer het zo nog een keertje..

5. Laurise

Laurise Niet meer actief

Net vk gesproken gaat nu overleggen met gyn in het ziekenhuis over medicatie.. als ze dat willen geven willen ze waarschijnlijk wel eerst hartfilmpje maken van beebje of die het goed maakt..kan ik ze meteen vragen of ik ontsluiting heb...??

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja dan kom je eerst aan een CTG Laurise. Ik weet niet of ze dan ook inwendig onderzoek doen maar je kan het altijd vragen dan, nee heb je en ja kun je krijgen ;)

7. Laurise

Laurise Niet meer actief

Precies...maar vk belde net terug dat gyn heeft gezegd dat ze het met mijn huisarts moet overleggen.. dus dat is ze nu weer aan het doen haha. Heb haar gevraagd of we niet kunnen kijken en dan strippen maar nee...dat doen ze echt niet...blehhh

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh haha dat schiet lekker op.. Want bij mij ging het zo toen ik voor slaapmedicatie ging dat ik sowieso naar het ziekenhuis moest eerst voor een CTG. Want ze willen eerst zeker weten of het kindje het goed maakt voordat ze je iets toedienen. Nou ja, ik hoop dat je wat kunt krijgen dat je in ieder geval even 1 nachtje lekker kunt slapen!

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh ja, mijn vk zei toen ik haar vroeg of ze inwendig onderzoek wouden doen en evt. strippen dat ze dan niet deden voor de 41 weken omdat je er waarschijnlijk niets mee opschiet en dat je er alleen maar onnodig buikpijn van krijgt.

10. Tinkerbel80

@Laurise, Misschien toch een rood glaasje wijn of ananasharten en bitter lemon proberen?
    Ik vind medicatie zelf altijd beetje eng. Ik mag nu gewoon proberen om gewoon te bevallen hoor maar mag niet ingeleid worden. Als hij met 40 weken nog niet is ingedaalt dan laat ik hem komen met keizersnee, want dat met niet indalen zie ik gewoon niet gebeuren dat hij dan normaal komt.

11. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Truus
    Oke jij hebt toen ook slaapmedicatie gehad? Welke? Huisarts vond het prima om iets rustgevends te geven dus denk niet dat het hele zware pillen zijn. Omdat de controles gister allemaal goed waren bij vk mag ik het straks zonder controle ophalen bij de apotheek. Inderdaad als je maar 1 of 2 nachten goed slaapt zal het al schelen, vk zei ook dat het anders de bevalling gaat tegen houden.. O ja en dat betreft het strippen zei ze tegen mij ook, kleine kans dat het nu helpt en inderdaad krijg je er buikpijn/voorweeen van..

@Tinkerbel
    Ja glaasje rode wijn voor het slapen is ook wel fijn inderdaad. Maar bitter lemon en de annasharten zijn voor opwekken voor bevalling toch haha. Kijk even wat de huisarts heeft voorgeschreven, ben zelf medisch onderlegt betreft medicijnen en hij heeft het helemaal opgezocht, zal geen zwaar middel zijn. Fijn dat je gewoon mag bevallen, en gelijk heb je om dan een keizersnede aan te vragen!

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Laurise, ik heb het toen in het ziekenhuis gehad, was een prik. Geen idee meer hoe dat heette. Fijn joh dat je wat hebt gekregen, hoop dat je lekker kunt slapen vanacht!

13. Tinkerbel80

@Laurise, Rode wijn schijnt de bevalling ook op te wekken! Anders ga ik je toch niet adviseren om alcohol te gaan drinken :( Maar las hier ergens dat het weeën opwekkend is.

14. Laurise

Laurise Niet meer actief

@truus
    O oké en hielp die prik, ja al is het maar even dat je 1 goede nacht maakt. Vk zei ook al rust je overdag goed, de je niks je hebt op een gegeven moment die diepe slaap nodig ook om bevalling te kunnen laten beginnen.

@tinkerbel
    O oké haha dacht misschien dat je het zei om beter te kunnen slapen omdat ik wel weet dat ze dat wel adviseren als je niet kunt slapen, word je lekker rozig van. Wist niet dat het ook de weeen op kan wekken :)

Vk was super aardig, was die ene die ik toen niet aardig vond doen. Is ook naar haar terug gekoppeld en ze kwam er nu zelf op terug, goed en lief. En ze ging meteen actie ondernemen, ze dacht ook dit is mijn kans om het goed te maken haha. Ze kwam ook tegug op het strippen, ik verhaal zus verteld.. hun doen t vanaf 41 weken maar ze gaat in mijn dossier zus verhaal neerzetten en dat ze niet te lang moeten wachten haha, goed bezig.

Hoe is het met jullie?

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Laurise, nee bij mij heeft die prik toen niet geholpen. Ik kreeg hem toen in combinatie met pethidine omdat ik al 24 uur in vrij heftig voorweeen zat die niks deden. Ze zeiden toen tegen mijn man; Ga maar lekker naar huis hoor, je vrouw gaat zo knock out na die spuiten. Nou echt niet, heb elke minuut van de nacht gezien en de pijn van de voorweeen was net zo erg.

Maar goed, weltrusten ik hoop voor je dat je lekker slaapt vanacht! :)

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Laurise, heb je lekker geslapen vanacht? Of ben je stiekem bevallen? :p

17. Laurise

Laurise Niet meer actief

@truus
    Balen dat die prik toen niet werkte..heftig hoor 24u heftige voorweeen. Jij hebt ook goed stuk gezeten denk.

Ik heb heerlijk geslapen, wat een genot om een nacht door te slapen..dan voel je pas hoe nodig het was...

Hoe is het met de bijwerkingen van je medicatie?

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Laurise, ja ik zat er behoorlijk door heen toen maar ja, hoe kapot je ook bent je red het echt wel daar zorgt je lichaam wel voor.
    Maar wat super joh dat je lekker geslapen hebt, daar word je echt een ander mens van! Heb je nou nog voor meer dagen medicatie of was het voor 1 nachtje?
    Ik heb nog aardig last van de bijwerkingen, maar niet meer zo heftig als in het begin gelukkig :)

19. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Laurise, wat vervelend dat je zo weinig hebt geslapen de afgelopen nachten. Maar ik lees nu dat je afgelopen nacht eindelijk weer eens hebt door kunnen slapen. Heerlijk of niet? Ik hoop dat je snel mag bevallen.:)

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hoe is het vandaag Laurise? 40 weken he, showtime! :D

Deel Deze Pagina