@truus Fijn dat ik van iedereen hoor dat je het wel redt met de bevalling ook al ben je uitgeput. Ik heb 6 pilletjes, halve per keer. Zaterdag en zondag niet genomen, zaterdag redelijk geslapen, of gelopen nacht slecht dus vanavond weer een pilletje. Fijn dat de bijwerkingen minder zijn, voel je ook al wat beterder? Of is dat nog niet te zeggen. Komt de therapeut nog deze week? @mamaprinses Jaa 40 weken..beebje je huur is opgezegd, kom er maar uit! Hoe is het met jou? @jerina Ja heb slaapmedicatie gekregen, erg fijn en belangrijk om een goede nacht te maken..ja ik hoop het ook.. hoe is het met jou? Gister goede hoop, had zere buik, darmemaag voelde me niet zoals anders en had veel pijnlijke harde buiken waarbij ik moest letten op ademhaling. Dus goede hoop voor afgelopen nacht..helaas bleef het rustig..zal zo nog even buikfoto van gister plaatsen als jullie het leuk vinden.
Laurise, tuurlijk vinden wij een buikfoto leuk dus kom maar op! Hoe is het met je straie nu dan, is het nog veel erger geworden? Wat balen dat het gisteren toch weer niet heeft doorgezet.. Ik voel mij nog niet beterder van de antidepressiva. De psychiatrisch verpleegkundige die was gisteren nog geweest en die heeft volgens mij het idee dat ik niet de juiste antidepressiva krijg dus die gaat als het goed is vandaag overleggen met de psychiater zelf over hoe en wat. En dan komt ie morgen weer bij mij en dan zal ik het wel horen.
@Truus Ik zal de foto's hieronder plaatsen...op deze foto's zie je de straie niet goed maar heb hoe pijnlijk ik het ook vond ook foto's van mijn straie laten maken..het is inderdaad veel erger geworden..maar goed even slikken en weer door gaan zeg ik dan maar haha. Ja zeker balen dat het niet door gezet heeft, vandaag ook een rommelige buik..beetje buikgriep achtig.. Wat vervelend dat je nog niet beterder voelt, goed dat de psychiatrische verpleegkundige dit ook ziet en nu gaat overleggen met de psychiater. Fijn dat hij morgen dan weer bij je komt en dat je het dan verder hoort. 40 weken...
Prachtig Laurise, je heb echt een mooie buik! Enne zoals ik nu die straie bij jou zie he.. Volgens mij valt het erg mee! Als je buik straks weer plat is valt het volgens mij gewoon onder je ondergoed en ziet niemand het. Tuurlijk blijft het dan nog niet leuk
Dank je wel..zit lekker laag he die buik, ja ik kan je die andere wel even pben maar het zit inderdaad laag en niet over mijn hele buik heen..ach tegenwoordig heb je mooie badpakken/tangkini's (of hoe je dat ook schrijft)
Ja dat is wel zo hoor! Want als zou ik die straie niet gehad hebben zou ik al niet meer in een gewone bikini gaan want mijn buik is verder ook echt niet mooi meer. Maar goed, dat trekt misschien nog wel bij, dat is afwachten.
Mooie buik hoor Laurise! Streepjes vallen idd nog wel mee. Bij mij zitten ze tot over mijn navel. Als ik een keer rijk ben haha dan laat ik de boel corrigeren, want ik voel me echt niet prettig met mijn buik. Het slappe dan he, die strepen die krijg je niet meer weg helaas. Wat jammer dat het weer niet doorgezet is vannacht.
Laurise, wat een mooie buik heb je toch . Nog even en dan is die er niet meer... maar dan heb je je wondertje in je armen. Nog even geduld meis... Truus, wat vervelend dat je medicijnen niet goed werken. Hopelijk krijg je snel de juiste medicijnen krijgt en dat het dan beter met je gaat. Hier, Zoë krijgt toch een helmpje. . De achterkant van haar hoofd is toch vrij afgeplat, uitslag van de meting vanmorgen is ernstig. Het advies van de fysio is toch een helmpje voor haar te nemen. Het is geen medische noodzaak, maar puur zodat har hoofdje mooi rond wordt. De keuze ligt ook bij ons of we het willen doen en kiezen er wel voor. Maandag hebben we een afspraak in het ziekenhuis, eerst bij de fysio en daarna met de kinderarts en instrumentenmaker.
Oh Jerina dat meen je niet! Wat balen zeg.. Snap wel dat jullie ervoor kiezen om toch een helmpje te nemen, zou ik zelf ook doen maar het blijft niet leuk natuurlijk!
@Truus, Ohja haha ik ben niet zo fan van foto's dus denk er ook niet bij na haha @Jerina, Hoelang moet ze het helmpje dragen? Snap ook wel dat jullie het doen, had het zelf ook gedaan denk ik.
Jerina, he wat vervelend joh! Maar ook ik snap jullie keuze hoor! Hoe lang zou ze zo'n helmpje moeten dragen?
Jerina, zoontje van mijn vriendin heeft ook een helmpje maar na 2 a 3 keer is het de normaalste zaak van de wereld! Als het erg warm is hoeft hij hem niet op ivm de hitte en dan is het gewoon een gek gezicht als hij zijn helmpje niet op heeft haha En je zult zien, op het moment dat Zoë haar hempje heeft dat je heel veel kindjes ziet die een helmpje hebben!!! Moet ze ook een half jaar? Hij heeft hem nu 1,5 maand en je kunt echt heel duidelijk al heel veel verschil zien!! Laurise??? Hier: zeg steeds dat het goed gaat maar ook hier een depressie, geen PND maar gewone (waarschijnlijk) moet as maandag voor een intake naar de psygoloog toe. Krijg gelukkig geen medicijnen, mijn ha denkt dat ik er met een gesprek of 4 a 5 wel vanaf ben, is dit nou niet het geval dan krijg ik alsnog medicijnen! Veel gebeurd hier de afgelopen paar jaar: Jailynn gelijk na haar geboorte opgenomen op de neo en ik moest na huis, mijn moeder kreeg (vulva) kanker een jaar geleden, Giano die een paar uur na zijn geboorte OOK werdt opgenomen op de neo en 18 dagen na de geboorte van mijn zoon is mijn vriendin Annika overleden op 26 jarige leeftijd met 2 hele kleine kindjes..... denk dat dat van Annika me teveel geworden is en dat dat de druppel in de emmer deed overlopen (kreeg er na haar overlijden ook last van maar schaamde me heel erg dat ik pas sinds kort over praat met een paar mensen) Jelisa, haar dochtertje was vandaag voor de 2de keer op de psz waar Jailynn ook zit en ik was vandaag wat later op school, zie ik dat arme kind helemaal overstuur op een bankje zitten te huilen om haar papa, dus ik zeg ach god arm kind! zegt de juf (andere groep) ken jij haar? oh dat is fijn zou jij haar anders even willen troosten want ze is onstroostbaar! Nou ik natuurijk gelijk naar haar toe en ik kreeg haar wel rustig, maar dat was wel ff moeilijk want ze lijkt heel veel op haar moeder!! maarja normaal is haar vader erbij om te troosten maar die was natuurlijk thuis want het was al onder de schooltijd. En ik had echt zoiets van GVD dat kind (nu 2.5 jaar) heeft toch gewoon haar mama nodig!!! bah bah bah krijg zo weer een brok in mijn keel! Het is nu bijna 4 maand geleden maar ik kan het gewoon niet van me af zetten, moet iedere dag wel aan haar denken het is gewoon zo vreselijk oneerlijk!!! :x Sorry voor mijn verhaal maar moest het ff kwijt alleen mijn vriend moeder en truus wisten dit, maar nu weten jullie het dus ook Zelfs mijn beste vriendin weet hier niks van (ben een goede actrice haha)
Truus, nee is idd niet leuk.. Maar goed voor een mooi hoofdje doen we het wel. Hoop voor je dat je vandaag andere medicijnen krijgt. Tinkerbel, ze moet dan tot haar 1e verjaardag een helm dragen. MG, zie hierboven Mamaprinses, ik denk dat het idd zo is dat je straks niet anders meer gewend bent dan haar met helm zien. Wij hadden het als met een mutsje op. Zoë heeft de eerste 2 maanden van haar leven bijna dag en nacht een mutsje op gehad. Toen dat niet meer hoefde herkende ik haar helemaal niet meer. Wat een kaal bolletje haha. Zal zo ook wel zijn met een helm. Fijn meiden dat jullie waarschijnlijk ook wel die keuze zouden maken. Voel ik me alweer beter onder. Mamaprinses, wat vervelend joh dat je zo voelt. Gelukkig dat je er nu met iemand over kan praten. Is ook wel veel geweest wat je de afgelopen tijd hebt moeten meemaken. Aah wat zielig van Jelisa. Krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik er aan denk hoe zielig ze daar dan zit.. . Je kan hier altijd je hart luchten hoor. Wij luisteren wel naar je. Sterkte meid!
Mamaprinses, knuf! Praten helpt! En ik vind dat ook niet makkelijk en ik kan dat ook niet echt met bekende maar wel weer goed met de psychiater enzo en hier schrijven helpt mij ook enorm. Laurise, hoe is het meid? Ik heb zo net andere medicijnen gekregen van de psychiater maar mag er pas over een week mee beginnen omdat deze die ik nu slik maar heel langzaam uit je lichaam gaan. Dus nu hopen op geen afkickverschijnselen en dat de medicijnen waar ik volgende week mee begin niet van die vervelende bijwerkingen hebben.
@Jerina Dank je wel! Wat balen dat Zoe toch een helmpje moet, maar ik zou er ook zeker voor "kiezen" het is niet leuk maar als dat haar hoofdje mooi rond krijgt zou ik het ook zeker doen..hoe lang moet ze het helmpje en is het 24 uur per dag? @Tinkerbel Inderdaad waar blijft die foto Dank je, ja het valt mee maar deze zijn zonder flits genomen, met flits zijn het echte paarse strepen maar zoals ik hoor hoef ik dat bij jou niet uit te leggen..balen dat je ze ook over je hele buik hebt. Maar ja als je ziet wat je er voor terug krijgt.. @mamaprinses Ooo meis wat vervelend zeg..dacht al een beetje dat het niet lekker met je zou gaan. En het is echt niet raar hoor, moet je zien wat je hebt mee gemaakt..dat is niet niks.. en ik krijg nog steeds kippevel om je vriendin en de kindjes die geen mama hebben..echt afschuwelijk. Goed van je dat je met iemand gaat praten..het is moeilijk maar ik weet uit ervaring dat je er sterker uit zult komen en dat het alleen maar goed is dat je hulp zoekt/krijgt! Enne hier kletsen mag ook altijd, al schrijf je 100 ego berichten! @Truus Fijn dat je andere medicijnen krijgt, jammer dat die andere eerst nog uit je lichaam moeten..hoop dat ze inderdaad geen afkick verschijnselen geven en dat de andere minder bijwerkingen heeft..had je ook nog een gesprek of alleen over de medicijnen..? Net bij de verloskundige vandaan...allereerst..het zijn geweldige meiden!! Ze begrijpen mij echt goed..!! Toevallig waren alle verloskundige op de praktijk en ze zei ik ga even overleggen met de andere of er nog meer bevallingen/gestripte mensen op de rol staan..zo niet ga ik bij je voelen en eventueel strippen "yes yes en dat bij 40.2, jullie begrijpen mij " ze kwam snel terug en er stond niet veel op de rol en iedereen was het er over eens dat het genoeg is voor mij.. Dus zij voelen...en voelen...maar nee hoor al die voorweeen/harde buiken hebben geen ontsluiting gegeven dat is een domper..dus ze kon niet strippen..heeft het wel gemasseerd om de ontsluiting eventueel op gang te helpen maar zal niet hierdoor gaan bevallen (tenzij het nu spontaan komt). Vrijdag mag ik terug komen, weer bij haar want dan kan ze het verschil goed voelen, hopen op ontsluiting en dan te strippen..hopelijk helpt het strippen..anders word ik vast volgende week ingeleid...nou ja we gaan gewoon maar weer wachten...
Oh wat een domper Laurise dat je voorweeen helemaal niks gedaan hebben! Nou hoop voor je dat het masseren toch een gunstig effect heeft gehad en dat ze vrijdag dan wel kunnen strippen mocht je nog niet bevallen zijn! Bij de psychiater vanochtend was het de controle van de antidepressiva maar verder vroeg ze ook erg veel dus ook een soort van gesprekje maar vanmiddag kreeg ik weer een psychiatrisch verpleegkundige thuis dus daar had ik het 'echte' gesprek mee.