Foto staat in mijn album van Zoë . Ik heb er vanmiddag een lachje weten uit te krijgen. Wat rot dat je s'nachts nog niets goed slaapt. Mijn zus is ook ingetaped en bij haar hielp dat ook wel zodat de scherpe pijn wegblijft. Zij heeft nu een bekkenband om haar lichaam rust te geven zodat ze weer wat kan doen. Misschien dat dat bij jou ook wel helpt. Uiteindelijk moet ze natuurlijk zonder bekkenband verder, maar voor nu helpt het. Sterkte en geniet van je vakantie .
ik kom snel weer meespraten en alles nalezen, Maar kijk eens naar het kaartje van Nenna ik durf haar nog geen mail te sturen want straks is het weer niet zo.....
Allereerst pfff wat baal ik dat ik niet vaker hier kan schrijven..maar we hebben geen laptop meer en reageren via mijn tel is ook niet altijd alles..op zolder staat de comp tja en met Laurise is het dan lastig om op zolder te gaan zitten.. @Truus Balen zeg dat je nog steeds niet goed slaapt, lijkt mij ook een goed idee om een pijnstiller te nemen voor 's nachts anders blijf je in die cirkel en kan je lichaam inderdaad niet herstellen. Ik hoop ook dat de scherpe pijn door het intapen weg gaat.. er moet iets zijn dat het kan verlichten..vind het zo vervelend voor je. En wat belachelijk dat je moeder bij het cb gaat vragen of je wel echt een pnd hebt... grrrr... je hebt het in zoveel soorten en ze mag blij zijn dat je niet de vorm hebt dat je Sem niet wil zien of iets dergelijks..hopelijk kun je nog voor het weekend naar de huisarts voor de pijn, anders telefonisch? Hij weet van je situatie toch? Waar gaan jullie heen? @Jerina Ooohhh wat vervelend dat Zoe eerst zo levendig was en nu zo stil door het helmpje..op de foto lacht ze gelukkig. Hij ziet er niet stom uit zo met die kleuren en stickers, het is natuurlijk nooit leuk maar had verwacht dat het gewoon een saai ding was.. hopen dat het snel mooi resultaat geeft en dat Zoe er snel aan gaat wennen. @Tinkerbel Hoe is het met jou? Gaat het beter nu je een band draagt? @Mamaprinses Heeft Nenna weer een mooi kaartje...of een groene positief streepje in haar kaartje..zal zo eens kijken.. Hoe is het met jou? Met laurise gaat het heel erg goed, ze slaapt goed. Overdag krijgt ze om de 3 uur voeding en 's nachts komt ze om de 4 a 5,5 uur dus dat is netjes. Ik doe het door de weeks omdat mijn man altijd om half 6 op moet en elke dag 260 km rijdt.. In het weekend heb ik even vrij haha. Verder zijn we donderdag naar het consultatiebureau geweest. Ze weegt alweer 4685 gram en is niet uitgestrekt 54 cm. Dus keurig allemaal! Echt lieve en leuke arts. Ze vindt dat Laurise heel erg vlot is met dingen, het kijken, het optrekken van haar hoofdje. Ze volgt zelfs al en lag van de week 2 keer op haar zij in de box...ze is 4 weken!!!! Maar alleen maar goed natuurlijk, zat daar te stralen! Verder vertelde ze dat ze haar sleutelbeen heeft gebroken tijdens de bevalling..echt zielig..we hebben het samen zo zwaar gehad.. Daar ging de arts ook nog op in, echt fijn. Verder nog een stukje wild vlees bij haar navel dus is aangestipt met zilvernitraat, echt gek ze heeft nu een zilveren navel haha maar dat gaat vanzelf weer over en heeft er geen last van. Het slapen in de bakerzak is nog steeds fijn, gebruik het alleen 's nachts. Met mij gaat het ook weer goed, al vind ik het niet altijd fijn dat ik niks voor mezelf kan doen..en ben dan alleen maar moeder of huisvrouw..ik vind het allemaal geweldig hoor maar af en toe tijd voor jezel heb je ook nodig. Vorige week zaterdag zijn mijn man en ik wel lekker samen naar de film geweest, was erg gezellig. Ik probeer weer wat momenten voor mezelf te pakken en hier vaker te komen..
Mamaprinses, bedankt voor je reactie bij de foto. Hoe gaat het net met jou? Truus, slaap je inmiddels al wat beter? Is het intapen goed gegaan? Laurise, jammer ja dat je minder op zwp bent. Maar goed te horen dat met Laurise alles goed gaat. Ach gut heeft ze haar sleutelbeen gebroken? Wat zielig. Hebben ze dat vlak na de bevalling weer rechtgezet, of moet dat vanzelf goed groeien? Ja je bent zo druk he met alleen mama en vrouw van .. zijn. Vond ik op den duur ook helemaal niets, je wereld wordt zo klein en je leeft van voeding naar voeding. Maar dat komt vanzelf goed hoor . Zoë is inmiddels weer bijna haar zelf met alle streken erbij haha . Alleen 's nachts vindt ze de helm echt helemaal niets. Krijsen en gillen dat ze dan doet. We nemen haar dan bij ons in bed en elke 1 a 2 uur wordt ze jammerend wakker. Ik denk dat de helm haar niet lekker zit of ze droomt veel. Wij lopen inmiddels op ons tandvlees haha. Pff dat breekt je op. Ik slik nu ook elke avond 2 paracetamolletjes, want als ik 's nachts wakker wordt dan kan ik niet meer slapen van de bi pijn en zo voel ik het minder. Pff, gisteren had ik ook wat. Ik had Zoë voor het eerst meloen gegeven. Ongeveer 15 a 20 minuten na haar fruithap begint ze toch te gillen en heel hard te huilen. Ik kon haar niet stil krijgen. Man was werken en van vermoeidheid stond ik mee te huilen. Ik heb haar helm maar afgedaan omdat ze zo warm werd van het overstuur zijn en toen zag ik kleine plekjes/vlekjes op haar gezicht. Toch maar even de huisartsenpost gebeld en ik denk dat ze een reactie op de meloen heeft gehad. Na haar fles en middagslaap waren de plekjes ook weg. Dus voorlopig krijgt ze geen meloen meer.
Jerina, aah wat een super schattige foto van Zoë! Wat fijn dat ze ondertussen weer wat meer zichzelf is geworden. Kan mij voorstellen dat de nachten je beginnen op te breken als ze steeds wakker word maar kan het wel begrijpen, het lijkt mij ook niks zo'n helmpje op. Pff wat schrikken zeg van haar reactie op meloen.. Inderdaad voorlopig maar niet meer geven. Fijn in ieder geval dat het zo snel weer weg trok! Laurise, inderdaad jammer dat je hier niet wat vaker bent maar dat is begrijpelijk hoor! Komt straks wel weer, dan heb je weer wat meer tijd voor jezelf. De eerste weken met een baby vragen gewoon veel tijd en energie. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met Laurise, ze groeit goed in ieder geval Wat naar zeg dat ze haar sleutelbeen heeft gebroken tijdens de bevalling.. Ben nog steeds erg benieuwd naar je verhaal maar zo te lezen hebben jullie het beiden erg zwaar gehad.. Tinkerbel, hoe gaat het met jou meid? Is het een beetje vol te houden met dit weer en je dikke buik? Hoe gaat het met je bekken, nog steeds onder controle? Hier dus een weekendje weg geweest, naar Winterberg, Duitsland. Niet zo slim als je BI hebt om dan naar de bergen te gaan, maar goed Heb het wel vernomen. Ook nog eens een super zacht matras op de hotelkamer en draaien is normaal al een hel, laat staan op zo'n matras. Slapen gaat nog steeds niet goed maar wel ietsje beter, de laatste dagen slaap ik tot half 4 s' nachts ongeveer wel goed. Heb van de HA vorige week Diclofenac gekregen als pijnstiller en het haalt een beetje de scherpe kantjes ervan af dus dat is wel fijn. Maar goed, het is nog niet echt geweldig dus ik kijk het even aan en anders ga ik weer terug want ze had ook nog andere opties gaf ze aan. Het intapen van mijn onderrug werkt ook wel wat, het geeft meer stabiliteit en het voelt wat steviger aan dus dat is fijn
Hee meiden, hoe is het met jullie? Het is wel erg stil hier op het moment! Laurise, ik heb op je kleine meid gestemd hoor bij baby van de maand
Truus, hier ben ik. Ja het is idd wel erg rustig hier. Hoe gaat het met je? 'Bijgekomen' van je vakantie? Slaap je inmiddels beter? Dank je wel voor je reactie op de foto van Zoë. Gelukkig gaat het nu goed met het helmpje. We waren even bang dat we weer opnieuw moesten beginnen na het hete weer begin vorige week. Maar gelukkig was ze er meteen weer aan gewend. En ze slaapt nu alweer 2 nachten door, heerlijk. Laurise, ik heb ook gestemd .
Jerina, wat fijn dat het beter gaat met het helmpje! Wat super ook dat ze weer aan het doorslapen is gegaan, dat zijn toch dingen die wel erg fijn zijn Hier na een enorm slechte week lijkt het weer ietsje beter te gaan alleen het slapen gaat nog slechter dan slecht. Heb vorige week heel de week nodig gehad om bij te komen van het weekendje weg maar het lijkt vandaag eindelijk ietsje beter te gaan. Nu nog hopen dat dat zo blijft Verder Sem aan de fruithap gezet. Hij vind het heerlijk! Was even bang dat ie het niet lekker zou vinden omdat als ik hem probeerde wat water of diksap te geven met het warme weer hij het gelijk uitspuugde. Maar gelukkig vind ie het heerlijk. Hij word gewoon boos als je even te lang erover doet met een volgende hap. Alleen tja, wat moet je toch met zo'n lepel
Truus, wat rot joh dat het slapen maar niet goed wil gaan. Dat moet je echt opbreken. Wat leuk Sem aan het fruit. Fijn dat hij het lekker vindt. Haha leuk he als ze zo ongeduldig zijn met het eten. En ja zo'n lepel is ook maar iets vreemds . Zoë wist al heel snel waar de lepel voor bedoeld is. Als ik een lepel naar haar toe breng met of zonder eten dan doet ze haar mondje al open, net een vogeltje dat eten krijgt van de moeder hahaha .
Jerina, ja het slechte slapen breekt ook echt op inderdaad. Maar ja, we weten niet zo goed wat we er nu mee moeten. Slaapmedicatie helpt niet, dan word ik nog steeds wakker en pijnstillers heb ik nu maar helpt ook niet echt fantastisch. Haha ja dat mondje open begint hier ook al te komen. Echt grappig. Hij begint het al wel goed te begrijpen wat ie nu moet met zo'n lepel dus ik denk dat het niet lang duurt voordat ie het helemaal door heeft. Hoe gaat het verder met jou en met het werken? Lukt dat een beetje?
Het werken gaat redelijk goed. Ik werk nu 4 dagen, 4 uur. En 4 uur per dag achter elkaar werken is wel het maximum. Zoals nu ook,ben net een drie kwartier thuis, maar verga wel van de pijn. Dan weet ik dat ik heel rustig aan moet doen de rest vd dag. Ik heb ook nu weer extra veel pijn omdat ik aankomend weekend ongesteld moet worden. Oh ja en het slapen gaat wel redelijk, maar ik neem wel elke avond 2 paracetamol voor het slapen gaan. Als ik 's nachts wakker wordt van Zoë dan kom ik zonder paracetamol niet meer in slaap van de pijn. Maar al met al mag ik niet al te veel klagen als ik dat bij jou zo hoor.
Wow wat knap zeg! En wat goed dat je dat volhoud! Logisch dat je daarna veel pijn hebt.. Is het niet teveel dan, het werken zo? Of zie je het toch wel als een soort van afleiding oid? Oh en ongesteld worden inderdaad.. Hier zit het er ook weer aan te komen en ik voel het ook al een paar dagen. Echt super vervelend dat de pijn dan alleen maar erger word. Heb jij trouwens ook dat je bekken steeds zo knakken?
Ik zie het inderdaad als afleiding, het werken. Ik vind mijn werk heel leuk en vind het contact met de collega's ook leuk. Dus het is geen straf voor mij om te werken, behalve dan de pijn naderhand Hoe zit dat bij jou ook alweer? Jij werkt toch ook, nou ja nu niet dan, maar je hebt toch ook een baan? Of heb ik dat verkeerd? Ja erg hè die pijn als je weer ongesteld moet worden. Bij mij knakt alles , te danken aan de hypermobiliteit De bekken ook, helaas.
@Truus Hey het eerste wat mij opvalt is dat je lopende poppetje weg is Balen dat het slapen nog niet goed gaat..lekker dat jullie een weekend weg zijn geweest, wel balen dat je zo lang er weer van moet herstellen. Wat voor slaapmedicatie krijg je? En hoe gaan de gesprekken? Wat een mooi mannetje is Sem, zie op hyves mooie foto's voorbij komen! Thanks voor je stem, sta tweede maar die eerste staat heeft 67 stemmen..dat ga ik nooit redden..Wat leuk dat Sem smult van zijn fruithap! Lijkt mij erg leuk om te geven..is weer wat anders dan melk melk melk @Jerina Knap van je dat je nog een paar uur werkt, balen dat je daarna flinke last hebt, als je daarna rustig aan doet, gaat het dan snel over of in ieder geval word het dan minder. Wat fijn dat Zoe een beetje gewend is aan haar helmpje en weer doorslaapt. Bij jou zit het slapen ook niet mee.. nog steeds therapie..? Zit er wel vooruit gang in? Het sleutelbeentje is vanzelf genezen, dit gebeurd tussen dag 1 en dag 10, na de bevalling kunnen ze dit niet voelen, is ontdekt toen ik voor het eerst naar het cb moest..je voelt nu nog een bobbel van het bot dat opnieuw is aangemaakt, gelukkig heeft ze geen last ervan. @Tinkerbel Hoe is het met jou? @Mamaprinses Hoe is het met jou? Thanks voor jullie begrip op mijn afwezigheid. Man lief is voor een week weg en ik dacht laat ik het eens anders gaan doen. Laurise had tussen de ene laatste fles en de laatste fles niet echt haar top uren..veel huilen en alleen bij mij willen liggen en slapen..maar ja omdat ik nu 24u de zorg voor haar heb ben ik het dus anders gaan doen. Ik leg haar nu na haar ene laatste flesje (meestal om half 9) om 9 uur in bed en dan maak ik haar wakker om 11u/half 12 voor de laatste. Dit gaat prima, en zo heeft mama ook 2 uur voor haar zelf. Heerlijk...heb allemaal dingen ingepland voor 's avonds haha. Gister beval verhaal afgeschreven, tja 5 Word bladzijdes..dus hoe ga ik dat in korte voor hier... En vanavond forumtijd Het is even pittig alleen maar ik kan alvast wennen...in februari hebben we te horen gekregen dat manlief voor 6 maanden naar afganistan moet...we hebben het bewust pas na de bevalling aan iedereen verteld. Ik wilde door met genieten van mijn zwangeschap en anders komt er een zwarte rand om de zwangerschap/geboorte van Laurise en word ik er door andere steeds mee geconfronteerd.. maar nu weet iedereen het.. het word zwaar, een half jaar alleenstaande moeder en hij die de belangrijkste maanden van zijn kind moet missen..ik heb het nog niet op een rijtje maar ik heb nog even.. Ene kant ben ik wel blij dat we Laurise hebben, ik moet door en mijn dagen zullen wel gevuld zijn en ik ben 's avonds niet alleen.. moet de positieve dingen er maar uit halen.. Verder gaat het goed met Laurise, groeit en af en toe al een klein lachje!! Gebruik wel infacol want ze heeft toch wat last van krampen. O ja mijn zus zegt dat ik geen tampons mag gebruiken maar ik word gek van het vloeien..en gebruik als ik iets buitenshuis doe toch tampons...ben trouwens al bijna door mijn tweede pil strip heen. Hebben jullie op een gegeven moment ook tampons gebruikt? Zo vies die maandverband met dit weer..
Hee Laurise! Wat goed om te lezen dat je kleine meid het goed doet! Je mag inderdaad geen tampons gebruiken als je nog vloeit van de bevalling. Ik heb het zelf in ieder geval niet gedaan, hoe verleidelijk het ook was. Maar goed, ik kreeg dan ook die baarmoederonsteking er nog bij anders had ik het misschien ook wel gedaan Joh dat is ook wat dat je man een half jaar naar Afganistan moet. Heftig zeg.. Wanneer moet ie precies daarheen? Haha lopende poppetje is inderdaad weg, was er even klaar mee De slaapmedicatie die ik krijg is Temazepam maar die neem ik nu niet meer omdat het niet helpt en ik er overdag zo suf van word dat ik continue in slaap val. Gesprekken gaan wel goed opzich, net vorige week een nieuwe psychiater gekregen waar het heel goed mee klikt dus dat is fijn Jerina, nee dan heb je de pijn er wel voor 'over' als het werken je zo goed bevalt en je er echt plezier in hebt. Ik werk normaal gesproken ook maar heb op dit moment geen baan meer. Als ik straks dus weer aan het werk kan zal ik eerst moeten gaan solliciteren. Ik ben ontslagen toen bleek dat ik zwanger was. Hmm zou dat knakken van de hypermobiliteit vandaan komen? Ik dacht dat het puur van de BI was. Maar klinkt wel logisch inderdaad. Vrijdag maar eens vragen aan de fysio als ik het niet vergeet
Laurise, ja ik heb nog steeds therapie, 1x in de maand. En voor de rest 2x per week revalideren in de sportschool en elke dag oefeningen . Er zit gelukkig al wel vooruitgang in, maar het duurt mij te lang haha. Wil altijd meer dan ik kan. Maar goed, het zal wel goed komen denk ik. Echt zielig van het sleutelbeentje bij Laurise, gelukkig heeft ze er geen last meer van. Ben wel benieuwd naar je beval verhaal. Oooh gaat je man naar Afghanistan? Ach jee, ja het zat er natuurlijk wel een keer aan te komen met zijn beroep maar pff dat is wel even slikken meid. Je mag altijd hier van je af 'kletsen' en klagen en wat dan ook hoor. We slepen je wel door die 6 maanden heen. En leuk he die eerste lachjes van je beeb . Tampons gebruik ik zelf niet (lukt niet), dus ik weet ook niet of dat mag, maar volgens mij mag het niet. Truus, je mag toch niet ontslagen worden als je zwanger bent? Dan heb je toch beschermrecht ofzo? Heb je het nog gevraagd aan je fysio over het knakken?
Jerina, nee dat mag officieel ook niet maar ik zat in mijn proeftijd daar dus stel dat ik er wat mee zou willen doen kunnen ze altijd zeggen dat ik gewoon niet beviel en dat het niet met mijn zwangerschap te maken had.. Ik ben vergeten te vragen aan fysio, hoop dat ik er dinsdag aan denk. Was een beetje over de zeik want heb een brief gekregen van mijn verzekering dat ik maar tot eind Augustus recht heb op fysiotherapie terwijl ik super uitgebreid verzeker ben. Blijkt met BI dat dat chronisch is en dat je dan maar 3 maanden recht hebt op fysiotherapie en dat dat wettelijk zo geregeld is. Nou hoe krom is dat? En hoe moet het straks dan verder..
Truus, ten eerste VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag . Een hele leuke dag toegewenst en ik hoop met mooi weer. Oh lekkere ex-werkgever heb je dan gehad zeg om je zomaar te ontslaan. Huh?? Wordt fysio straks niet meer vergoedt bij jou? Wat een stelletje @##* die verzekeringsmaatschappij. :x. Dat is toch gek dat als je chronische ziek bent dat je dan niet onbeperkt recht op fysio heb. En als je niet chronisch ziek bent, hoe ben je dan verzekerd voor fysio? Want stel dat dat onbeperkt zou zijn, dan zou je fysio misschien bij de verzekeringsmaatschappij aan kunnen geven dat er verbetering in zit en het niet meer chronisch is ofzo? Ik weet niet of dat kan hoor..
Jerina, dank je wel Wat betreft de fysio dat heeft niks met mijn verzekering te maken, dat is bij de wet zo geregeld helaas dus daar kunnen hun verder niks aan doen.. Wat jij noemt zou ik inderdaad eens voor kunnen leggen aan de fysio, want ik ben super uitgebreid verzekerd. En anders ga ik proberen dat het UWV mijn fysiotherapie gaat betalen. Hun willen dat ik zo snel mogelijk weer de arbeidsmarkt op kan dus ik vind dat ze daar dan maar wat voor over moeten hebben
@Truus Een dag te laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuke dag gehad? Heb je het nog gevierd? Betreft de tampons, goed dat jij de verleiding hebt kunnen weerstaan, ik inmiddels niet. Ze zeggen dus dat je baarmoederonsteking van tampons kunt krijgen maar in jou geval kreeg je dat terwijl je ze dus niet gebruikt hebt..zo zie je maar..wel erg vervelend een baarmoederonsteking, erg pijnlijk zeker? Ik doe nu alleen een tampon in als ik weg ga als ik thuis ben een inlegkruisje..hopelijk gaat het snel weg want ben al bijna door mijn tweede pil strip heen. Maar ja mag niet klagen want hierna mag ik niet meer ongesteld worden! Ja heel erg heftig dat hij weg gaat, de preciese datum ga ik hier maar even niet noemen maar zal medio okt. nov zijn. Balen dat de slaapmedicatie 's nachts niet helpt en dat je er overdag duf van wordt. Wat fijn dat het goed klikt met de nieuwe psychiater en dat de gesprekken goed gaan. En wat balen dat je toen in je proeftijd ontslagen bent.. Wat voor beroep deed je? Zeker krom van de vergoeding! Als het nou ook met drie maanden over zou zijn is dat niet erg maar in tegendeel...slim om het via het UWV aan te kaarten! @Jerina Oke nog intensief oefenen dus, ik snap dat elke dag een dag te veel is met zulke pijn en berekingen.. Wel fijn dat er vooruitgang is zit..Het meer willen dan je kan, is heel herkenbaar...(ik heb wekendelen reuma en heb hier ook jaren mee moeten dealen met mezelf) Ja zat er zeker aan te komen maar niet zo snel..en hij is in februari weer terug het leger in gegaan, 2 weken later hoorde we het..echt balen maar ja we komen er wel door heen, en fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan. Ja dat lachen is echt heeeel leuk, gistermorgen deed ze het toen ze wakker was en ik in haar wiegje keek, een goed begin van de dag! Is Zoe inmiddels gewend aan haar helmpje..gelukkig is het niet al te heet voor haar, al ik een klein beetje al warm denk met zo'n helmpje..