Ei gevoeld, temp niet omhoog Deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tinkerbel80, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Laurise en Truus, hoi meiden :). Even een korte reactie omdat ik zoooo moe ben en zo mijn bed in duik;). Maar hier gaat alles goed. Druk weer met werken en een erg actieve dochter. Ik zal morgen proberen te reageren op jullie berichtjes en wat meer te vertellen over hoe het hier gaat.

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hee meiden,

Jerina, fijn weer wat van jou te horen en fijn dat het goed gaat met jullie!

Laurise, oh op die manier, je had nog vakantie achter je verlof aangeplakt! Nee okee, dan begrijp ik het wel. Het weer is inderdaad niet om te juichen, anders had je daar nog lekker van kunnen genieten.

Wat goed dat de voorkeurshouding van Laurise weg is en dat de afvlakking al minder aan het worden is! Dan gaat dat inderdaad goed komen als je nog twee maanden de tijd daar voor hebt. Fijn dat ze het verder ook goed doet en dat ze echt vanalles aan het ontdekken is! Heerlijk is dat he, kan echt heel de dag wel kijken naar zo'n kleintje. Vind het zo leuk om te zien hoe ze weer vanalles ontdekken en noem maar op.

Met Sem gaat het inderdaad goed, hij is volgens mij ook erg vlot. Wel grappig om te zien allemaal. Hij staat dus echt de hele dag op handen en voeten en zit steeds op zijn knietjes en gaat dan met zijn beentjes de kruipbeweging maken maar hij snapt nog niet dat hij zijn handjes dan ook voor uit moet zetten. Echt grappig. En gefrustreerd dat hij dan is, haha. Op het moment heeft ie alleen last van doorkomende tandjes denk ik dus hij heeft af en toe wat verhoging en diarree en is wat jengelig. Vervelend maar ja, hoort erbij.

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, die was op vakantie en is sinds deze week terug. Heb voor donderdag een afspraak staan dus ben erg benieuwd. Gaat momenteel erg slecht met de BI want heb weer erg veel pijn dus ga sowieso vragen om sterkere medicijnen want die Diclofenac werkt ook voor geen meter.

Wat betreft de depressie lijkt het een klein beetje de goeie kant op te gaan. Ik merk dat sommige dingen wat makkelijker worden en dat ik in sommige dingen weer zin probeer te krijgen. Maar het nadeel is wel dat ik als het ware enorm 'wankel' ben dus er hoeft maar iets te gebeuren of wat stress te zijn het is gelijk weer mis. Dus ik heb goeie hoop dat de medicijnen toch wat beginnen te doen.

Had ik trouwens al verteld dat wij op vakantie gaan? Volgens mij nog niet. We gaan eind deze maand 12 dagen naar Turkije :) Echt een heerlijk vooruitzicht!

3. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Zo, nu eerst een reactie van mij met een springerige Zoë op mijn buik :p. Wij hebben een hele rustige vakantie gehad, zijn niet weggeweest. Sinds 3 weken weer aan t werk en deze week zit ik nu op 24 uur. Maar valt me nog best tegen. Ik werk dan 3 halve dagen en 2 dagen van 8 tot 11 en van 14 tot 17. Tussendoor heb ik dan 3 uur rust. Zoë is dan ook bij de gastouder.

Met Zoë gaat het goed. Sinds 4 weken zit ze en kruipt ze. Ook doet ze al pogingen om te gaan staan. Ze is een ontzettende deugniet en probeert echt uit tot hoe ver ze kan gaan. Maar nog steeds een vrolijk meisjeen kan ook echt schaterlachen, zo leuk! :) Ook hier zitten we al weken en weken te wachten op het doorkomen van tandjes. We zien ze al wel zitten in het tandvlees onder, maar ze willen maar niet doorkomen:(

De helm heeft ze ook nog steeds op en dat gaat goed. Je ziet dat haar hoofd al iets ronder is geworden. :)

Truus, wat vervelend dat het nog steeds niet beter gaat met je bi. Wel fijn dat je je al iets beter voelt wat betreft je depressiviteit. Succesbij de huisarts morgen. Wat lekker dat je op vakantie gaat!

Laurise, bij jou gaat dus ook alles wel goed zo te lezen? Kan wel begrijpen dat je weer zin hebt om te gaan werken, zeker nu het weer ook niet echt mee zit. En wat goed dat het met de afvlakking van Laurise beter gaat. Ik hoop dat het helemaal vanzelf goed komt, want een helmpje is niet erg maar als je het kunt voorkomen dan is dat altijd beter.

Zo, ik moet een fruithapje gaan klaarmaken :)

4. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Truus
    Ja precies, zag het wel voor me nog even lekker een paar weekjes wandelen en naar het strand maar nee hoor..Ja echt super fijn van haar hoofdje! Ja ik kan ook uren naar haar kijken, ik wist niet dat ik zo verliefd op haar kon worden haha. Ze praat nu ook tegen de tv haha en tegen haar nijntje mobiel in de box zoooo lief.

Ja dat is echt snel hoor dat Sem al op handen en voeten staat en probeert te kruipen, ahhh ja dat snap ik dat het soms frustrerend is dat het niet lukt, dat zegt genoeg dat het een vlot mannetje is! Hij wil meer dan hij kan, volgens mij wordt Laurise er ook zo eentje haha. Zielig lijkt mij dat doorkomende tandjes..maar ja het is wel handig als hij ze krijgt :)

O ik ben ook benieuwd wat de huisarts morgen gaat zeggen, hopelijk krijg je inderdaad een sterker middel, op een gegeven moment word je er imuum voor...

O fijn om te horen dat het iets beter gaat en dat je nog wankel ben dat is heel logisch hoor, ik heb er ook drie jaar over gedaan :) niet om je te ontmoedigen maar wil voor jezelf niet te snel, wordt bewust van elke positieve stap die je zet ook al zijn ze soms klein..

Oooohhh ik ben jarloes, heerlijk nog even naar de zon! Leuk zeg, Sem lekker zwemmen!

@Jerina
    Jaaaaa daar ben je weer, gezellig!! Haha een springerige Zoe op je schoot. Zo pittig hoor de uren dat je werkt. Wel fijn en nodig natuurlijk dat je dan 3 uur rust hebt en dat je dan ook echt rust hebt zonder Zoe.

Wat leuk dat Zoe zit en kruipt! Wat gaat dat hard zeg, foto! En al proberen te staan..voor je het weet loopt ze..Fijn dat ze zo vrolijk is dan kun je extra genieten vind ik. Oh dat is vervelend doorkomende tandjes..vooral als het er tegenaan zit...

Wat fijn dat je al ziet dat haar hoofdje ronder wordt!

Ja echt een super kindje is ze, lekker vrolijk, slaapt goed en huilt amper. Ja super fijn dat het hoofdje zo goed gaat. Helmpje was gelukkig nooit ter sprake maar in het begin was ik er wel een beetje "bang" voor niet rot bedoelt maar het is toch even slikken als ze een helmpje moet maar alles voor een mooi bolletje!

Hier ongi geworden door mijn pilstrip heen..nou ja ik was 2 dagen achter elkaar mijn pil vergeten..stom stom stom maar wist niet dat je meteen ongi zou worden..en dat mag helemaal niet meer vanwege de endometriose.. Weet ook niet wanneer ik nu weer moet beginnen, jullie?

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jerina, wow wat knap dat je zoveel aan het werk bent! Begint de BI bij jou al wat beter te worden?

Wat goed dat Zoë aan het kruipen is en kan gaan zitten. Balen dat het zo lang duurt voor de tandjes doorkomen, hoop toch niet dat dat bij Sem het geval gaat zijn want hij is niet te genieten af en toe.

Wat goed dat de helm zijn werk doet en het hoofdje al wat ronder aan het worden is. Tot hoe lang moest ze die nu eigenlijk op, tot een jaar toch ongeveer?

Laurise, haha ja inderdaad handig om tandjes te krijgen alleen zo zielig dat ze er zo'n last van hebben. Dat vind ik dan weer niet nodig :p Maar ja, hoort erbij. Ben benieuwd of Laurise ook zo'n vlotte tante gaat worden.

Wat betreft de PND, ja je wil ook te snel. Dat is het probleem ook. En elke keer dat het even weer niet lekker gaat is als het ware een klap in je gezicht. Dus wat je nu krijgt is dat je alweer gaat zitten 'wachten' op wanneer dat het weer mis gaat.. Nou ja, ben allang blij dat er nu ein-de-lijk wat vooruitgang in lijkt te zitten, dat maakt het ook allemaal weer wat positiever.

Wow wat ben je snel ongi geworden dan, als je 2 keer je pil bent vergeten. Ik zou zeggen, gewoon slikken die handel het bloeden stopt vanzelf wel weer.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh ja, de HA. Ik ben doorgestuurd naar de revalidatiearts dus het is nu even afwachten wanneer ik een brief thuis krijg met een afspraak.

Extra pijnstilling wou ze niet geven, ik moest maar een paracetamolletje nemen ;) Leuk, die neem ik al iedere dag, samen met de diclofenac en het werkt nauwelijks. Nou ja, ze wou het niet doen en ik moest maar kijken wat de revalidatiearts zou zeggen. Dus hopen dan maar dat we daar over niet al te lange tijd terecht kunnen.

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hoi meiden,

Wil jullie even laten weten dat ik afgelopen 7 sept ben bevallen van een gezonde zoon. Wil zijn naam hier niet noemen. Hij woog bij geboorte 3620 gram en is 54 cm. Bevalling was heftig maar komen we wel weer over heen. Nu lekker aan het genieten van de kleine man en mijn gezin.

Hopelijk gaat alles goed bij iedereen en ik kom snel even bij lezen en weer mee kletsen. Heb trouwens onze hyves maar weer opgezegd wat dat werkte niet echt ;)

Tot snel!

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Tinkerbel, daar is ie dan! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!! :D

Heb even op hyves gespiekt naar zijn naam, leuk! Ben erg benieuwd naar je verhaal maar eerst lekker uitrusten en genieten!

9. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Tinkerbel, van harte gefeliciteerd!!!! :D:D:D Lekker uitrusten en genieten!

Truus, wat vervelend dat je niet extra pijnstilling krijgt en het moet doen met een paracetamolletje. Eerlijk gezegd wordt het mij ook afgeraden om aan de pijnstillers te gaan, behalve af en toe een paracetamol. Mijn fysio zegt dat je dan beter in de gaten hebt als het niet goed gaat of juist wel. Mijn zus zit aan de maximale pijnstillers (paracetamol en ibuprofen) per dag, maar ook zij heeft pijn. Op den duur went je lichaam er ook aan. Nou maar hopen dat je snel bij de revalidatie arts terecht kunt! En gelukkigdat er al iets vooruitgang in zit met je pnd.

En, snapt Sem ondertussen hoe hij moet kruipen? :p Leuk is dat he om ze zo bezig te zien. :)

Ik heb nog wel veel pijn van de BI, helaas. Dat ik nu weer zo veel werk had ik ook niet verwacht, alleen ben ik bang dat het een beetje te veel is. Ik vind mijn werk wel super leuk en krijg er ook wel energie van. En Zoë is zooo ontzettend druk dat het af en toe ook wel lekker is dat ik ga werken en haar naar de gastouder breng :). (of is dat erg dat ik dat zeg:)) Ik moet alleen nog een balans zien te vinden in haar na het werk ophalen, eten koken, de hond uitlaten, eten, in bad doen etc. Mijn man is pas om 19.15 uur thuis, dus komt het meest op mij neer en dat vind ik heel zwaar. Ben dan echt kapot en verga van de pijn. Gelukkig zijn het nu nog maar 2 dagen dat ik 6 uur op een dag werk en 1 dag ervan is de vaste vrije dag van mijn man. Dus dan hoef ik niets te doen. Even kijken maar hoe het allemaal gaat..

Zoë moet tot ze ongeveer 1 jaar is de helm op ja, afhankelijk van hoe goed het herstel gaat. Over 3 weken moeten we weer terug voor controle en dan is ze 10 maanden. Misschien dat ze dan zeggen dat ze de helm alleen nog maar 's nachts op hoeft en overdag niet meer. En anders is het een maand later. Het einde is in ieder geval in zicht. Maar ben zoooo blij als ze helemaal geen helm meer op hoeft :).

We hebben afgelopen weekend de autostoel vanaf 9 maanden tevoorschijn gehaald en Zoë kon er goed in zitten. Ze is nog geen 9 kilo, maar zit al wel goed. Wel leuk voor haar, kan ze veel meer zien zo. :)

Laurise, ik snap het hoor met dat je liever geen helmpje wil. Gelukkig maar dat het nu al beter gaat met Laurise's hoofdje. Is je ongi alweer over? Ik zou ook weer meteen beginnen met de pil slikken. Even kijken of ik een foto kan plaatsen, (ben nu op mijn werk ;))

10. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Ja hier komt ie dan :D.

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh Jerina, *smelt* wat een geweldige foto!!

Wat lekker dat het einde in zicht komt wat betreft de helm! Kan mij goed voorstellen dat je blij bent als ze hem niet mee op hoeft. Ik duim voor goed nieuws over 3 weken!

Wat betreft de pijnstilling, ja ze raadde het mij ook af inderdaad omdat de kans anders groot is dat je over je grenzen heen gaat. Maar ik ben het zooooooooooo zat, steeds die pijn, niks kunnen doen omdat je er gelijk voor moet boeten enzovoorts.. Nu hebben we ook Sem zijn bedje naar beneden moeten zetten van het weekend en ik kan hem er amper uit tillen, dus nog weer extra pijn nu..

Haha, nee hoor is niet erg dat je het lekker vind dat je Zoë even naar de gastouder kunt brengen en dat je aan het werk kunt. Snap dat wel en je bent natuurlijk ook niet alleen mama ;) Ik denk dat ik daar straks ook wel weer van zou kunnen genieten, even onder de mensen enzo en even wat anders doen dan luiers verschonen etc. Maar wel lastig dat je na je werk nog zoveel 'moet' doen dan he, eigenlijk ben je dan gewoon op. Dat ben ik nu al na een dag en dan heb ik alleen Sem en het huishouden ;)

Sem en kruipen, ja dat heeft ie helemaal uitgevonden hoor :cool: Niks is meer veilig. En hij heeft er ook al een hard tempo in zitten dus af en toe kan je er zelfs niet tegen reageren. Lang leve de box :p Oh en hij kan ook vanaf het weekend ineens uit zichzelf gaan zitten.. Pff waar blijft mijn kleine mannetje? :)

12. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Truus, haha dank je wel :D.

Ja heerlijk dat het einde van het dragen van de helm in zicht is. Misschien nog wel eerder dan we denken, want mevrouw is erachter gekomen hoe ze het klittenband aan de zijkant van de helm los kan maken. ;) En de instrumentenmaker zegt dat dan eigenlijk het einde van het dragen van de helm in zicht is. Tot nu toe bekijken we het maar per dag, elke dag is nu nog meegenomen.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat je de pijn zo zat bent. Het is ook zo ontzettend energie slurpend. Met alles wat je doet wordt je idd gestraft. Is echt niet leuk nee. Hebben jullie het bedje van Sem ook al helemaal op de laagste stand staan? Dan is het nog pijnlijker om ze uit bed te halen he?

Ja leuk he dat snelle kruipen wat ze doen. En echt snel zijn ze he?:p Ooh wat goed dat hij nu ook uit zichzelf kan zitten. Zoë begint al voorzichtig aan te staan. Wel met hulp van ons hoor, wij zetten haar dan op de bank tegen de leuning aan en ze blijft dan zo even staan. Mooi gezicht haha.

Weet je al wanneer je naar de revalidatie arts moet?

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jerina, haha bijdehandje dus die Zoë :p Nou ja, gelukkig maar dat ze nu pas doorkrijgt hoe ze het klitteband los kan krijgen en niet al maanden eerder. Hopelijk laat ze hem toch nog even zitten.

Ja hier bedje van Sem ook al op de laagste stand en de box ook. Meneer heeft namelijk uitgevonden dat als ie zich optrekt aan de spijlen dat ie kan gaan staan. En hij moet nog 7 maanden worden, zucht.. Waar is mijn baby? :) Maar inderdaad, super pijnlijk om hem uit bed of de box te halen.. De pijn word hier ook erger te worden naar mate de dag vorderd, s' avonds is het echt niet leuk meer en weet haast niet waar ik het zoeken moet. Kan niet zitten van de pijn in mijn stuitje, niet liggen van de pijn in mijn heupen en staan sowieso al niet. Maar het steekt helemaal door mijn benen heen, vreselijk.

Wat goed dat Zoë ook al begint te staan! Grappig is dat he, op die wankele pootjes :p

Ik moet trouwens 17 Oktober naar de revalidatiearts. Ben erg benieuwd.

Laurise, hoe gaat het met jou en je kleine meid? Bevalt het werken en lukt het allemaal?

Tinkerbel, hoe gaat ie met jou? Weer een beetje bijgekomen van de bevalling? Hoe doet D het en wat vind T van zijn kleine broertje?

14. Tinkerbel80

Hier gaat het wel oke. Ben weer aardig bij gekomen van de bevalling maar heb nog wel last van mijn bekken. Kan niet op mijn zij slapen, waar ik best van baal. Het kraakbeen in mijn bekken zit nog te los en schiet heen en weer. Op advies van mijn huisarts dus zoveel mogelijk vlak liggen dat het kan herstellen. D is gekomen met knip en vacuüm en is echt uit me getrokken. Heeft mijn bekken niet echt goed gedaan. (Maar als ik jou verhaal zo lees Truus dan valt het bij mij nog wel mee. Vind het echt heel erg dat jij nog zoveel pijn hebt.) Net als het kunnen plassen, geen blaas ontsteking gelukkig maar heb 2 weken echt last gehad. Gaat sinds gisteren pas weer goed. Dat zijn dingen waar je bij een keizersnee geen last van hebt haha. Mensen vragen me dan ook wat was fijner? Keizersnee of gewoon bevallen? (nou ja gewoon?) Het is gewoon allebei verrot haha.

D doet het heel erg goed. Groeit als kool. Vreet, schijt en boert als een bouwvakker haha.

T vind het wel leuk. Dan loopt hij naar de wagen en dat zegt hij wat is hij schattig he?

Alleen word ik nu wel lichtelijk gek. Word tijd dan mijn vent weer naar kantoor gaat. T is zo gek op papa en stuitert de hele dag. Zijn hele ritme is weg en een hoop gekrijs in huis. Alles mag van mij weer normaal worden. Och jeetje en dan gaan we straks ook nog verhuizen. Pffff.

Maar verder gaat het goed hoor haha ;)

@Truus, Wat een heerlijk mannetje heb je toch! Geniet echt van die foto's die voorbij komen op hyves.

@Jerina, Wat een lieve foto!

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tinkerbel, fijn dat je weer bij bent gekomen van de bevalling maar balen dat je nog last hebt van je bekken! Wow wat heftig zeg, van je bevalling. Ja dat doet je bekken inderdaad geen goed.. Hopelijk hersteld het wel een beetje snel!

Fijn dat D het verder goed doet en wat lief van T! :)

Hoe gaat het nu verder met jou dan? Nog steeds last van die depri gevoelens of is dat beter geworden nu na de bevalling?

Nou wij gaan morgen op vakantie dus tot over een week of 2!:)

16. Tinkerbel80

Depri gevoelens zijn er helaas nog steeds. Wel met vlagen hoor.

Fijne vakantie!

17. Tinkerbel80

Even up voordat we gesloten worden ;)

18. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Zo wat is het stil hier meiden? Hoe gaat het met jullie allemaal?

Tinkerbel, wat jammer dat de depri gevoelens er toch nog met vlagen zijn.. Hoop voor je dat dat snel over is!

Wij zijn weer terug van vakantie, het was echt heerlijk weer daar. Boven de 30 graden dus we konden lekker elke dag aan het strand liggen :)

19. Laurise

Laurise Niet meer actief

Heeeey Truus ja schandalig he hoe rustig...wel jammer want het was zo'n leuk clubje..

Wat fijn dat jullie het lekker hebben gehad, mmm heerlijk even die temperatuur..heb ik wel gemist dit jaar.. En de kleine man ook genoten? Hoe ging het vliegen? Slapen daar? Vindt hij zwemmen leuk?

Hoe is het met jou? Nog steeds veel pijn en slapeloze nachten? En helpen de medicijnen inmiddels wat beter? Hopelijk heeft de vakantie je goed gedaan.

@Tinkerbel
    Volgens mij moet ik mij heeeeel hard schamen, volgens mij heb ik je niet eens gefeliciteerd...Hoe is het met de kleine man? En hoe vindt je oudste zoontje het? Balen dat je nog steed depri gevoelens hebt..ben je al naar de huisarts geweest? Nog steeds druk ook met jullie nieuwe woning...?

@Jerina
    Hoe gaat het met jou? Is het helmpje van Zoe inmiddels al af?
    En hoe gaat het met je lichaam?

20. Tinkerbel80

@Laurise, En dat terwijl jij als hardste riep dat je hier zou blijven schrijven ;) maar ik vergeef het je hoor :p Met de jongens gaat alles goed. T vind D erg schattig en je kan zien dat hij bere trots is op zijn kleine broertje, die twinkelende oogjes die hij dan krijgt. Erg lief. Depri gevoelens beginnen gelukkig weg te trekken. Merk wel dat ik meer tijd voor mezelf moet nemen, want anders word ik knetter gek. Krijg je als je niet werkt. We hopen eind nov te verhuizen. Zijn bezig met de laatste dingen. Nou ja wij? we hebben zo'n beetje alles uit handen gegeven haha. Hoe gaat het met jou en met Laurise?

@Truus, Welkom terug! Zag al dat jullie lekker zijn bijgekleurd :D Wat heerlijk moet dat zijn geweest even er tussen uit. Hoe gaat het met jou? Heb je lekker je rust gepakt op vakantie?

Deel Deze Pagina