Nenna:lekker, zelfgemaakte knoflooksaus!Maar idd, heb hem ook wel eens iets te sterk gemaakt..haha Wat een verhaal zeg, van de brandweer, dat jullie zelf zo nietsvermoedend aan het eten waren, hihi, zie het zo voor me Ik had altijd ovutesten van matcare geloof ik, van die dipsticks. Ik had meestal altijd wle een heeeel vaag 2e streepje,maar rond mn ei werd die dan steeds donkerder, op het piekmoment was ie donkerder dan controlestreepje, omdaarna weer snel licht te woden. Wat ik zelf wel altijd deed, was een digitale ovutest gebruiken voor de zekerheid, dan geeft ie een smiley als je in je vruchtbare periode zit. Ook hebik voorheen persona gebruikt, werkte echt super voor mij! hij is inderdaad niet heel veel omhoog gegaan je temp..hoop dat ie gauw sneller stijgt!! Heb eens in een boek gelezen (zwanger worden boek) dat de zon heel goed is voor als je geen goede temperatuurverhoging hebt na je ei. Ik heb dat toen geprobeerd (is al ff geleden ,voor ik zwanger was van mn oudste van 2 jaar), iedere dag half uurtje in de zon (was toen geloof ik herfst maar wel veel zin, dus dat kwam goed uit) ben toen steeds in parkje gaan wandelen (in de tuin kan ook natuurlijk ) en ja echt...het werkte!!Apart wel, ik ga dit misschien weer proberen, omdat mn temp niet goed stijgt, maar denk zelf dat het nu komt doordat ik geen eirspong heb nu, nog doordat ik lang bv heb gegeven misschien. In de bieb heb je veel leerzame boeken over zwanger WORDEN, staat veel in over vruchtbaar slijm (zlef met plaatjes, haha, wel duidelijk!) temperaturen etc. Veel plezier bij je ouders. Jerina: het verschilt per persoon hoe lang je LF, lutaele fase is, de fase vanaf je eisprong tot nod. Bij sommigen is het 11, bij andere 14 of iets anders. 14 is het gemiddelde. Ik teste bij n jongste al 8 dagen na eisprong positief!ja, heel vroeg, ik teste zo vroeg omdat ik meedeed aan onderzoek zwangerschapstesten. Heerlijk he, dat zonnetje!Hier ook!! Aprill: spannend!Hoop dat je een ei hebt!Jij geeft nu nog steeds bv toch, hoeveel cyclussen heb je geen ei gehad? Ik ben al een tijdje gestopt, en heb nu ook geen last meer van mn borsten maar vraag me af of k nu wel en ei heb..ondanks de ovulatiepijn en het slijm. TRuus: bij jou ook alles oke? Hier dus geen stijging.,..een klein beetje maar.. wat ik wel moet zeggen: temp de laatste tijd wle steeds als ik al paar keer mn bed ut ben geweest, mn meiden zijn gewoon de laatste dagen veel wakker en ook vroeg..vooral als er eentje wakker wordt ga ik er snbel heen voor ze misschien de ander wakker huilen...maar is je temp daardoor eigenlijk ook lager??
Goeiemorgen! Hier temp gezakt naar 35.9 Heb ook echt 2 keer getempt omdat ik het niet geloofde, maar was toch echt beide keren 35.9 Ben super benieuwd wat mijn ovutest straks zegt. Misschien is dit wel gewoon een flinke dip voor m'n eisprong. @Aprill, FF geeft je inderdaad een stippellijn! Denk je dat die niet klopt omdat je nog geen positieve ovutesten hebt gehad? Je tempstijging is ook maar heel minimaal, dus nog niet echt een overtuigende eisprong. @Jerina, ik denk dat je dan beter niet je banner aan kunt houden, maar 14 dagen na ei. Je temp stijgt nog wel heel mooi door! @Nenna, beter een kleine stijging in je temp dan helemaal niets! Ben benieuwd of ie komende dagen nog een beetje meer gaat stijgen. Veel plezier bij je paps en mams @Pantoefje, als je slecht slaapt en vaak je bed uit moet enzo, dan is je temp meestal hoger ipv lager. Dus het kan zijn dat hierdoor je temp niet meer zo heel betrouwbaar is, maar denk dat dat wel mee valt hoor. Had laatst zelf een nacht heel slecht geslapen en toen was mijn temp ongeveer 0.1/0.2 graden hoger als normaal.
Nenna, ik lees dat je temp wel iets omhoog is gegaan, beter iets dan niets toch? En als ik het verhaal van Pantoefje lees dan hoop ik dat je vandaag nog lekker van het zonnetje hebt genoten en dat dan morgen je temp goed is gestegen. Ik heb zelf ook lekker in de tuin gewerkt daarnet, alleen kreeg ik op den duur elke keer steken in mijn buik aan de rechterkant. In het begin alleen als ik bukte en nu doet mijn hele buik zeer, stekerig gevoel Zal wel komen van eerste keer weer in de tuin aan de slag en dan bewegingen maken die ik al een poos niet meer gemaakt heb. Pantoefje, vervelend als je niet goed kan tempen doordat je zo vaak uit bed moet. Truus, das balen dat je temp is gezakt, maar misschien dat je temp vanaf morgen gaat stijgen en dat je nu je eisprong hebt?! Nou nog even en dan is het lange weekend weer voorbij en begint de werkweek weer Maar morgenavond mag ik weer mijn trouwjurk passen dus dat is wel weer een leuk vooruitzicht
Hoi meiden, ik heb net stiekem dit topic mee zitten lezen en herkende best veel. Mag ik ook meeschrijven? Ik vertel liever niet teveel over mezelf, net als Pantoefje heb ik geen fijne ervaringen met meelezers en heb daarom al een tijdje een nieuw account. Ik ben moeder van een zoontje van ruim een jaar. Voor die zwangerschap had ik altijd vrij lange cyclussen (rond 35 dagen), maar toch was ik snel zwanger, dat hoop ik nu natuurlijk ook, haha Ik ben half maart voor het eerst ongi geworden sinds mijn bevalling in februari vorig jaar. Dit komt omdat ik nog steeds BV geef, momenteel nog maar 1 voeding, dus ik hoop dat het niet al te veel effect heeft op mijn cyclus. Ik temp nu voor het eerst en zit vandaag op dag 20. Helaas heeft FF nog geen ei kunnen ontdekken en ikzelf ook niet. Voor mijn zwangerschap had ik altijd duidelijk vruchtbaar slijm rond ei en dat hoop ik nu weer te hebben. Vandaag dacht ik iets te zien, maar misschien is dat wel wishful thinking... Mijn kaartje kunnen jullie hier zien: TempkaartMG2009 Ovulation Charts Ik temp elke ochtend rond 7u, rectaal. Maar ik moet er 's nachts regelmatig uit voor mijn zoontje en de laatste dagen slaapt hij de laatste uren van de nacht vaak zelfs tussen ons in waardoor ik onrustiger slaap. Dus wat dat betreft is mijn temp miss niet heel betrouwbaar?
@MG: welkom hier....tuurlijk mag je meeschrijven, zo kunnen we elkaar helpen, toch? het geeft niks als je niet veel over jezelf kunt vertellen, krijg je ook geen gedonder meer. ik heb een mega lange cyclus....veel gedoe gehad met een baarmoeder die niet meer opbouwde...van clomid kreeg ik cystes van 5 cm enz.. heel veel gedoe. nu voor het eerst van de med.af en ben ook aan de ovutesten. nog steeds negatief maar wel drie dagen vruchtbaar slijm Ik ben heel nieuwsgierig of je ook een eisprong kunt krijgen zonder dat je ovutesten veranderen. ik heb continu een licht streepje, maar die veranderd absoluut niet.... groet Nenna
MG2009, welkom hier! Natuurlijk mag je meeschrijven. Vervelend dat je een nieuw account hebt moeten aanmaken door een meelezer. Ik hoop dat je snel je ei vindt
Ja, ik geef nog steeds bv, ik werd 2x ongi zonder eisprong, daarna wel een eisprong maar te korte lf voor zwanger te worden (3 tot 6 dagen) ooit zal het wel lang genoeg zijn, ik denk dat het tijd nodig heeft om weer een gewone cyclus te worden... want bv remt gewoon de eisprong af dat is bekend Ik merk wel dat je doordat de eisprong vaak later is ik ook meerdere periodes heb van vruchtbaar slijm en meerdere periodes van zeurpijn in de buik, een soort ovulatiepijn (ik denk dat het door het uitstellen van de eisprong komt door de bv) daardoor ben ik de ovulatietesten gaan gebruiken, omdat ik anders vaker denk een ei te krijgen Bij mij verschilt de temp eigenlijk niet als ik s'nachts een paar keer eruit moet voor de kleine
MG2009, je hoeft niets over jezelf te vertellen, alleen wat je zelf kwijt wilt... welkom meid, gezellig dat je mee komt kletsen! Je kunt je tempkaartje als je wilt ook in je handtekening plaatsen
Thanx meiden! @ Nenna, wat vervelend joh dat je zoveel problemen hebt met je bm. Hopelijk word je snel zwanger! Van ovutesten heb ik geen verstand, ik vind het al heel wat dat ik nu temp, hihi @ Aprill, hoe oud is je kindje en hoeveel BV geef je nog als ik vragen mag?
Denk dat het een dipje is, mijn temp. Zal morgen wel weer goed zijn. Had ik vorige cyclus ook. Wat leuk dat je je trouwjurk gaat passen. Wij zijn ook net getrouwd, in Augustus. Erg leuk heel die voorbereiding vooraf! @MG2009, welkom! Gezellig dat je ook mee komt kletsen Wat vervelend dat ook jij last had van een meelezer.. Kan zijn dat je temp niet zo betrouwbaar is, aangezien je niet heel goed slaapt dus s' nachts. Hopelijk is er wel een eisprong op te ontdekken! Nou hier verder geen nieuws. Behalve dat ik vandaag ook vruchtbaarslijm heb gespot. Nog geen positieve ovutest dus we wachten maar weer af..
Natuurlijk mag je vragen mijn kindje is net 1 jaar en drinkt vaak 6x soms 7 of 8 x zelfs (de meesten drinken nog maar 3 of 4x hé?) ik voed nog steeds op verzoek (bij 4 vaste maaltijden) Hoe oud is jou kindje en hoevaak voed je nog? en heb je al een eisprong gehad?
Nooit gehad zo'n dip ik ben er wel heel vaak uit geweest vanacht, kleintje was ziek... ik schat dat ik maar 3 uur geslapen heb, ik ben benieuwd wat morgen mijn temp is! Maar volgens jou zou de temp dan hoog moeten zijn, bij slechte nachtrust (normaal merkte ik daar geen verandering in)
@ Truus, fijn dat je vruchtbaar slijm hebt gespot! Ik gister wel, maar vandaag niks meer..??.. Ik hou er idd maar rekening mee dat mijn temp niet heel betrouwbaar is ivm de onrustige nachten en dat stiekem mijn ei al is geweest, hihi @ Aprill, ah je voedt nog best vaak dus, lekker hoor! Ik ben aan het afbouwen, geef nu al een tijdje nog maar 1 voeding, mijn zoontje is bijna 14 mnd. Ik heb nog geen ei ontdekt helaas, vandaag alweer dag 21. Maar op zich ben ik lange cyclussen gewend, dus ik hou hoop
Pantoefje, je hebt een mooie verhoging, zal FF wel over 2 dagen een eisprong van maken Ik zag nog ergens hier je kaartje staan en heb effe gespiekt
MG2009: welkom! Ik ben ff kort hier, want nog steeds druk druk druk hier ( ben veel buiten geweest met mn meiden, in de tuin, stuk fietsen, kinderboerderij, ze slapen nu maar is nu tijd voor het eten, heb ff in de tuin tijdschrift kunnen lezen en heb de was en zo gedaan...) Mijn temp is idd mooi omhoog gegaan!Gisteren trouwens ook veel biten geweest..zou het er weer mee te maken hebben dat mn temp nu weer mooi stijgt (die andere keer, had ik de hele maand steeds halfuur buiten in de zin gelopen/gezeten en toen steeg na de eisprong mn temp heel goed, want daarvoor was er steeds maar klein verschil, alweer tijd geleden, in 2006) Ik probeer vanavond bij te lezen en op iedereen te reageren!! (Aprill, ja, ben ook wel blij met de verhoging, ik zal proberen hem straks onde rmn onderschrift te zetten of opnieuew te plaatsen hier!spannend of morgend ede temp weer hoog is Liefs Pantoefje
Hier vandaag ook geen vruchtbaar slijm meer.. Erg vreemd @Aprill, ja als je slecht geslapen hebt kan je temp hoger zijn dan anders. Ik heb er nog nooit van gehoord dat ie dan lager is dan anders. Nou wie weet is het de beruchte dip voor je eisprong!
Truus, raar zeg! Jij ook erg lange cyclussen lees ik in je onderschrift! Balen is dat he. Ik had voor mijn zwangerschap cyclussen van 32-40 dagen, meestal rond de 38 dagen. (Dus in vergelijking met jou mag ik niet klagen natuurlijk!) Irritant is dat he, heb je eigenlijk veel minder kansen om zwanger te worden.
Ja word ook echt niet goed van die lange cyclussen.. Ben er al mee naar de HA geweest, maar volgens de HA hoef ik me nergens zorgen om te maken. Ik ben nog jong en als het volgend jaar nog niet gelukt is mag ik terug komen. Hij wil me ook niet eerder als dat we 2 jaar bezig zijn doorsturen.. HA zegt heel makkelijk: Je hebt gewoon wat minder kans om zwanger te worden. Normaal heb je 12 kansen op jaarbasis, jij hebt er misschien 8. Dat is dan niet anders..
wat een reactie in één keer.....heb echt een hele drukke dag achter de rug. Kon ook pas om 17.00 uur ovutest doen...... weer gewoon licht @Truus: heb je maar één dag vruchtbaar slijm gehad??? wordt jij ook net zo gek als mij, van die rare tempkaartjes? stom van zo'n HA toch? geen zorgen maken?......je wilt gewoon zwanger worden!! hoop wel dat mijn temp blijft stijgen, dat zou trouwens voor het eerst zijn..... @Aprill: ik wil ook zo'n grote temp verschil in mijn lijst. bij mij is het altijd maar zo zo...... beetje jaloers...sorry ZWAAI naar de andere meiden