hormonen spuiten??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pink99, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    hoi,

ik moet aanstaande maandag naar het ziekenhuis voor uitleg om zelf hormonen te gaan spuiten, dat komt wel goed. mijn vraag is of iemand weet op welke dag van de cyclus je moet beginnen met spuiten, ik ben vandaag ongesteld geworden en hoop eigenlijk dat ik maandag gelijk kan beginnen en niet een maand moet wachten.

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik moest beginnen met spuiten op eerste dag van mijn menstruatie. Weet niet of dat standaard is maar begon toen met decapeptyl.
    Wens je alvast veel succes!

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Standaard is op dag 2 of 3 maar 4 gebeurt ook wel eens. Ik zou even je ziekenhuis bellen om te overleggen en of je vandaag geen prikinstructie kan krijgen

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik moest op cyclusdag 21 beginnen met spuiten...

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij is het bij ICSI gebruikelijk om op dag 21 te starten; dat was tenminste in mijn geval zo en stond ook in het instructieboekje dat ik van het ziekenhuis heb gekregen. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom dat verschilt blijkbaar.

heb je zelf helemaal geen info gehad van het ziekenhuis? Ik zou denken dat je wel wat info.folders hebt gekregen of in digitaal op de ziekenhuiswebsite kan vinden

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Wij beginnen met ICSI en ik moet starten met Decapeptyl op de eerste dag dat mijn menstruatie echt is doorgebroken. Vers, helder rood bloed dus, om maar even in details te treden ;) Volgens mij is het her en daar anders. Ik zit bij MC Kinderwens.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als je Ovulatie inductie (dus hormonen en zelf klussen) en IUI doet is het vaak dag 2,3,4

8. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    dank je allemaal, helaas het ziekenhuis bellen is geen optie omdat de afdeling dicht is tot aankomende maandag (vakantie). Het is voor mn eerste iui. Ik zie er best tegen op om zelf te gaan spuiten. Ik wacht het gewoon eff af

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik doe ook IUI en krijg op de 3e dag een uitgangsecho.. daarna beginnen met spuiten.

Succes!!

10. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ovulatie inductie begin ik op de derde dag met het spuiten van Gonal F. Op dag tien de eerste follikel meting. Succes!

11. sjak

sjak Niet meer actief

Heb je wel al je medicijnen in huis dan? Anders kan je er rekening mee houden dat je een maand moet gaan wachten!

12. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi,

dank je voor de reacties, inmiddels heb ik puregon en nog een elke dag om de ei sprong tegen te houden. gister avond de pregnyl spuit gezet en maandag word de inseminatie gedaan. Best spannend dus. Ik durf er niet vanuit te gaan dat het gelijk de eerste keer lukt. maar we wachten maar weer af

13. R6girl

R6girl Lid

7 okt 2011
    7
    0
    0
    student Rechtsgeleerdheid Maastricht
    Limburg
    Hoi Pink99,

Als je fostimon gaat spuiten, is het normaal te beginnen op de 3de cyclusdag...en als je dit samen met decapeptyl gaat doen, dan spuit je eerst 3 weken decap en dan begin je fostimon...zo is het bij mij nu gegaan...door die decap duurde het wel even voordat zowel een eitje op grootte was alsook het baarmoederslijmvlies, want ik had hierdoor veel bloedverlies...de decap reguleert je eigen hormoon helemaal naar 0...dus ja dan denkt je lichaam 'weg met die troep' maar t komt goed, soms zag ik de bui niet meer hangen, want ik bleef bloeden...nu a.s. woensdag heb ik dan mijn 2de iui poging...vanaaf mag ik dan pregnyl gaan spuiten
    Trouwens over dat zelf injecteren moet je niet zo over inzitten, in het begin is t even eng en stijgt t allicht ietswat naar je bolletje, maar na 2/3 dagen wen je en wordt een automatisme. M'n man zei zelfs dat ik nu zelf een doc was hihi...altijd positief blijven ;)

14. R6girl

R6girl Lid

7 okt 2011
    7
    0
    0
    Limburg
    Hoi Pink99,
    Ik zag nu net pas dat je dus vandaag je iui had...spannend (ik had de 2de pag niet gezien, blond...sorry) Nou ik hoop voor je dat t raak is...dus nu mag 2 weken afwachten en hopen...
    groetjes

15. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    @r6girl,

Dank je wel. Spannend vind ik t niet echt meer, de verpleegkundige belde later op om door te geven dat mn vriend zn zaad opnieuw moet afgeven voor onderzoek en dan gaan ze waarschijnlijk als t nu niet is gelukt andere behandelingen starten. Dus mn hoop is vervlogen. Het zaad bevatte vandaag ook maar 18% goede zwemmers dus afwachten maar.

16. R6girl

R6girl Lid

7 okt 2011
    7
    0
    0
    Limburg
    ow ja das minder idd...maar je moet niet opgeven...bij stellen waar echt alles was uitbehandeld en dus geen hoop meer was, is het ook gelukt.

Gisteren zei n vriendin van me dat verre kennissen van haar het ook niet meer zagen zitten en er n . achter hadden gezet, dan maar geen kind. Toen zijn ze op vakantie gegaan naar Malta of zoiets, (vriendin wist niet precies waar) en door een of andere heilige tempel en de rust die je je neemt zijn ze nu in blijde verwachting...dus niet je hoofdje laten hangen, het komt allemaal goed ook al zit t soms heel erg tegen (ik weet er helaas ook n beetje vanaf, zoals denk ik meerdere dames, maar na een down komt altijd weer up)
    groetjes

17. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ik moet op dag drie beginnen met spuiten. Het hangt van jouw lichaam af, hoe is jouw cyclus en is het nodig om deze stil te leggen, en van de hormonen die je krijgt.

Succes!

18. MD81

MD81 Lid

15 jun 2012
    14
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Rood helder bloed is dag 1 en ik moest dan dag 3 puregon spuiten.
    en op dag 9//10/11 een follikelmeting.

Gr

19. R6girl

R6girl Lid

7 okt 2011
    7
    0
    0
    Limburg
    @ Daycey: mijn cyclus is redelijk regelmatig, ca 28-30 dagen. Maar omdat mijn follikeltjes te vroeg weg zijn (bij een grootte van 11-13mm) hebben ze mij helemaal down-gereguleerd (3 weken) en erna begonnen met stimuleren.

@MD81: is puregon hetzelfde als fostimon? Want dit heb ik moeten spuiten en bij mijn eerste iui ook op de 3de dag...

Deel Deze Pagina