Ik heb zo'n zin in een uitsmijter. Maar dan wel met een ei met hele dooier. Mag ik dat nu hebben of niet?
Ik denk dat het niet goed is.. Maar ik doe het wel. Tenminste, geen gebakken ei, maar wel een half zacht gekookt ei. Eerder at ik wel vaak een heel zacht gekookt ei, maar dat durf ik niet meer aan, omdat het eiwit vaak dan ook niet helemaal goed verhit is geweest. Het eiwit is belangrijker dan het eigeel, daar kun je namelijk salmonella van krijgen. Als het niet te vaak is en niet al té zacht, zodat het eiwit wel goed verhit is, zou ik zeggen: Lekker eten!
Nee, want de dooier is dan nog als het ware rauw. En van rauwe eieren kun je ziek worden. Dus ik zou het niet doen. Een uitsmijter met een gebakken dooier mag wel.
Tijdens m'n vorige zwangerschap en nu heb ik het af en toe wel gedaan eerlijk gezegd. De kans dat je salmonella oploopt is wel erg klein. Het is ook niet schadelijk voor je ongeboren kindje. Maar goed, als jij er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen.
oke dacht dat het om de dooier ging. Weer wat geleerd dus! mmm dan twijfel ik wel wat te veel en kan i ker toch niet van genieten. Moet ik het doen met een iets minder lekkere uitsmijter. ach straks ga ik weer los op de filet american, parmaham en eieren zacht haha
Ja hoor, je mag gewoon een uitsmijter eten. Je kán er een salmonellavergiftiging van oplopen, maar dit komt niet bij je kindje. Je wordt er dus alleen zelf beroerd van. Maar die kans heb je natuurlijk ook als je niet zwanger bent.
je mag gewoon rauw ei eten in de zwangerschap het ergste wat je er van kan krijgen in salmonella en dat is voor je zelf vervelend maar je baby krijgt er niets van mee.
Je kunt toch ook een ei bakken en de dooier heel laten. Gewoon wat langer doorbakken. Eventueel met een deksel op de koekenpan zodat de dooier goed warm word.
Maar dan is de dooier niet meer lekker zacht! TS: ik heb me een tijdje hetzelfde als jou afgevraagd, wel doen of niet doen? Wat anderen ook al zeiden is dat je dan kans hebt dat je salmonella krijgt. Dat is niet besmettelijk voor je kindje, jij kan er wel beroerd van worden. Maar deze kans heb je ook als je niet zwanger bent! Zelf bak ik af en toe zo'n lekker spiegeleitje, met zachte dooier. Daar kan ik dan even zoooo lekker van genieten!
Ik heb het toen eens bij de VK gevraagd en zij zei het witte gedeelte moet goed gebakken zijn maar het gele mag wel
nee parmaham mag helaas niet want dat is rauwe ham. Dat smaakt zo heerlijk met meloen Ik heb tussen de middag een uitsmijter gehad geen hele dooiers. Had verder de reacties nog niet gelezen nl. Maar ook hiervan genoten Maar super om te weten dat het niet bij de baby kan komen dat was mijn angst nl
Nou ik kreeg gister een idee van jouw topic en heb vanmiddag een heerlijk eitje mét hele dooier gegeten Fijn dat die van jou evengoed gesmaakt heeft
Zolang je maar zorgt dat het witte goed gebakken is.. de dooier is geen ramp.. geldt trouwens ook voor een gekookt eitje
Ik kan me wel voorstellen dat ze het afraden tijdens de zwangerschap, zeker als je al last hebt van misselijkheid en kwaaltjes, dan zit je niet echt te wachten op nog iets extra erbij. Maar de kans is zo klein dus daar ga ik het echt niet voor laten. Hmmm nu heb ik ineens trek in een spiegeleitje
Parmaham mag wel. Is wel 'rauw' maar gerookt of zo, iig is het bewerkt waardoor er geen toxoplasmose in kan zitten. Rauw ei mag best, alleen als er salmonella in zit, word je ziek. Dat gaat vaak gepaard met overgeven/diarree en als je zwanger bent moet je extra opletten dat je niet uitdroogt.