Cycles onregelmatig. Wie ook?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Wen1976, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wen1976

Wen1976 Lid

Oct 24, 2008
    13
    0
    0
    1e x was 29 dgn
    2e x was 27 dgn
    3e x was 26 dgn

Dacht dat woensdag mijn NOD was maar gisteren zijn de :evil: alweer gekomen. Balen ....!

Hoe doen jullie dat met klussen. Vroeg van te voren beginnen en om de dag en langer volhouden misschien?

Moeilijk zo zonder regelmaat.

2. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    hey hey,

Dat is toch niet echt onregelmatig hoor. Tenminste, niet in mijn beleving. Die van mij schommelt de ene keer 27, de andere keer 35.

Ik gebruik ovulatietesten om te weten wanneer ik eisprong heb, dan weet ik ook wanneer ik ongi moet worden.

Vorige cyclus begon ik pas te testen op dag 18 en miste ik mij ei, omdat ie al op dag 11 was geweest.
    Deze cyclus ben ik op dag 9 begonnen en was mijn positieve test op dag 17 (zie album). Ik weet dus nu dat ik waarschijnlijk deze maand weer een cyclus van 35 dagen heb. Erg handig, hihi.

Wij hebben deze cyclus om de dag geklust vanaf moment van ongi af zijn. En op moment van posi ovu test iedere dag ;)
    Volgende cyclus gaan we gewoon lekker klussen wanneer we zin hebben en op moment van posi ovu test iets meer ;)

Hoop natuurlijk dat het niet nodig is :D

Liefs

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik vind dat ook niet echt onregelmatig. Mijn cyclus was meestal tussen de 29 en 33 dagen en dat vind ik ook erg regelmatig.
    Ik heb tijden gehad dat er soms 60 dagen tussen zaten en dan weer 35. Dus je mag echt niet klagen wat dat betreft hoor!

Om zwanger te worden heb ik getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt om de eisprong te bepalen, maar echt heel duidelijk was dat bij mij ook niet...

De maand waarin ik zwanger werd hebben we vanaf het begin om de 2 dagen geklust, toen de ovulatietest donkerder werd nog een keer extra voor de zekerheid!
    Maar uiteindelijk was de bevruchting pas een week later...

Suc6!

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Vind het ook niet echt onregelmatig!
    Wou dat mijn cyclus zo was!
    mijn schommelt van 28 tot 39 dagen.
    Gebruik ovu testen van sensitest.

5. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik vind het ook niet echt onregelmatig, denk dat je best blij mag zijn met zo´n cyclus ! ;)

6. Wen1976

Wen1976 Lid

Oct 24, 2008
    13
    0
    0
    Hoe werken die ovulatietesten dan?

7. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Je kunt via Matcare of Sensitest ovulatietesten bestellen. Ik had de dipsticks.

Je vangt dan wat urine op en houdt de dipstick daar eental seconden in. Dan een paar minuten wachten. Als het testlijntje dezelfde kleur heeft of donkerder dan de controlelijn, dan is ie positief. (zie mijn album)

In de bijgevoegde handleiding staat meer info.

Ik ga de volgende cyclus (hoop niet dat het nodig is) weer voor die van Matcare.

Liefs

8. Dees83

Dees83 Actief lid

Jul 4, 2008
    110
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord-holland
    wou dat ik zo'n cyclus had, de 1e keer was 54 dagen en vandaag zit ik alweer op dag 44, al 2 testen erdoorheen maar niet zwanger en ook niet ongi.

9. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Wat ik me afvraag bij ovutesten....Als de T lichter is dan C of als er geen T is, is de test negatief. Pas wanneer de T minimaal net zo donker of donkerder is als C is die positief.

Maar hoe kan het dan dat de ene keer het streepje donkerder is dan de andere keer, maar niet donker genoeg om positief te zijn...je zou dan toch zeggen dat er meer LH is gemeten, maar je mag er niet vanuit gaan....

10. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @Kweb:

Dan is er inderdaad meer LH gemeten. Iedereen heeft LH in zijn urine, alleen de ene keer meer dan de andere keer.

De test wordt positief als de LH zijn piek heeft bereikt en dat gebeurd vlak voor de eisprong.

Liefs

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Jee ook lange cyclus zeg! Toch natuurlijk zwanger geraakt?

12. brennietje

Nov 5, 2008
    7
    0
    0
    vind het ook niet een onregelmatige sycles!

ben zelf 31 april gestopt met de pil
    1x 30 mei ongesteld
    toen 4 maanden niet :evil:
    2x 9 september
    en nu al weer op dag 58 : :evil:
    Heb nu al een week positieve ovaluatie testen(kruidvat)
    Maar 3 zwangerscaptesten en allen negatief:(

we willen zo graag zwanger worden!
    Weet niet of het al zin heeft om naar de huisarts te gaan?
    Hebben jullie hier ook ervaring mee?
    liefs

13. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @brennietje

Ik heb gehoord dat de ovu testen van Kruidvat vals positief aangeven.

Misschien die van Matcare gebruiken?

liefs

14. brennietje

Nov 5, 2008
    7
    0
    0
    dat had ik nog niet gehoord :)
    Mat care is wel betrouwbaar?
    wat gebruik jij zelf?

15. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik vind het ook niet echt onregelmatig bij mij is het pas onregelmatig zo heb ik 33 tot wel 70 dagen
    ja wij kunnen hier niets aan doen.
    daarom gaan we nu ook door naar gyn

16. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Ik zou tekenen voor zo'n cyclus! ;)

17. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @brennietje

In mijn album staat een foto van mijn ovu testen. Die met groen is van Matcare en die lichte is van Sensitest.

Sensitest gaf bij mij op dag 10 een vals positieve, terwijl matcare met dezelfde urine niets aangaf.

Net als dat Sensitest op de één na onderste al positief teste, terwijl Matcare dat pas de volgende dag echt deed.

Ik ga dus voor Matcare ;) Die kan ik ook gewoon met ochtendurine gebruiken.

liefs

18. 311280

311280 Lid

Sep 19, 2008
    13
    0
    0
    Hi,

Ik ben sinds mei gestopt met de pil, sindsdien niet echt een regelmatige cyclus maar ik vind het deze keer wel heel erg lang duren.. Zit nu op dag 43 en mn vorige cyclussen waren als volgt:

1: 39
    2: 35
    3: 39
    4: 32
    5: ?

Ik heb ook geen ongesteldheidspijntjes heb sinds 2 weken wel een beetje krampachtig gevoel ik mn borsten, pijn in mn onderrug en hoofdpijn. Ook verlies ik best veel witte afscheiding en voor mn gevoel ruikt dat ook sterker. Test heb ik al gedaan maar 2x negatief. Omdat er dus geen pijl op te trekken is heb ik dus ook niet veel aan berekeningen wanneer mn ei ongeveer moet komen maar heb deze maand wel mn afscheiding in de gaten gehad en had rond 12/13 oktober tijdens het afvegen wel veel glibberig slijm (sorry).

Wat vinden jullie? Probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat vind ik heel moeilijk.

Groetjes,

19. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @311280
    Het kan een cyclus zijn die wat van slag is. Zou nog een paar dagen wachten en opnieuw testen. Eventueel daarna de HA bellen.

Liefs

20. 311280

311280 Lid

Sep 19, 2008
    13
    0
    0
    Hi Bright!

Ja dat dacht ik eigenlijk ook al.. je hoopt zo van niet he..

Liefs,

Share This Page