Jeetje wat enorm vervelend Voor de gemiddelde mens is 50 euro nog wel te doen, maar als je vriendinnen hebt die erg krap zitten dan kan ik me voorstellen dat er een mega-dilemma komt. Het is nog vervelender dat het op jouw schouders terecht komt, omdat het juist iets leuks moet zijn. Hier ook zoiets, mijn zussie gaat trouwen en het vrijgezellenfeest van haar toekomstige partner gaat 100 euro kosten en die van haar ook zoiets. Ze gaan binnen 4 weken na het vrijgezellenfeest trouwen, dus die kosten komen er dan ook nog bij. Bij haar werd ook niets overlegd. Ik heb aangegeven dat we dit financieel niet kunnen bolwerken en we laten het vrijgezellenfeest van haar partner schieten, zodat ik in ieder geval bij die van haar kan zijn en we ook nog een cadeau kunnen geven op de bruiloft. Lastig
pfff, wat een 'wijfengezeik' om het zo ff te noemen zeg.... het moet een gezellige dag/avond wordne met zijn allen idd, en niet zo "leuk" mogelijk geregeld... mijn mening is dat je szus die het 'regelt' ego is, en alleen maar zelf iets moois neer wil zetten... terwijl voor jou 'moois' inhoud die hele groep dames samen.... ik denk dat jullie even een rustig gesprek samen moeten voeren...
Tja dat vraag ik me dan ook af.....50 euro is echt heel netjes hoor. Voor veel minder kan je ook niet echt uitpakken. Je zegt dat je vriendinnen al bij jou kwamen klagen dat ze dat teveel vonden en er dus maar een halve dag bij zouden zijn dan. Dat hadden ze tegen je schoonzus moeten zeggen en niet tegen jou. Als je schoonzus geen exacte bedragen doorgekregen heeft of ideeen van je vriendinnen,denk ik dat ze voor de gulden middenweg is gegaan voor een bedrag van 50 euro dus,en heeft ze gedacht dat dat voor iedereen te doen moet zijn geweest. Vind het niet terrecht dat zij er nu op aangekeken wordt terwijl ze haar best heeft gedaan.Dan hadden je vriendinnen het moeten organiseren,of wat duidelijker moeten zijn wat hun budget is.
Als jij de namen hebt doorgegeven van de mensen die jij er per se bij wilt hebben (van begin tot eind) en jij weet dat ze zó krap zitten, dan had je het misschien beter zelf expliciet kunnen benoemen bij je organiserende schoonzus, vooral omdat je weet dat zij zich er zó voor schamen dat ze het liever niet ter sprake brengen. Of wist zij dat het onder een bepaald bedrag had moeten blijven (20? 30? euro, wat was wel acceptabel geweest?) en heeft ze dat botweg genegeerd?
ideeën van vriendinnen heeft ze gehad, ze heeft hier alleen niks mee gedaan. En die ideeën waren binnen het budget.
Maar ze wist dus precies wat het budget was, waarbinnen ze moest blijven? Dan vind ik het nogal lomp van haar. Als ze daar niets leuks voor kon/wilde doen, had ze de organisatie aan iemand anders over moeten dragen.
Ik snap ook niet zo goed hoe je het dan had willen zien, ik vind 50 euro ook zeker niet veel voor een vrijgezellenfeest. Ik snap je schoonzusje ook wel, het regelen en bedenken kost echt veel tijd. Ze doet haar best toch? Als dan niemand geld heeft hoe moet je dan in hemelsnaam iets organiseren zeker als ze het ook nog niet eens doorgeven. Phoe, ik had als schoonzusje zijnde in dit geval mijn handen er van af getrokken. Misschien is het een leuk idee om met je schoonmoeder en schoonzussen lekker uit eten te gaan. Zij kunnen dat betalen en hebben dat ook nog eens voor jouw over. Dan kun je met je vriendinnen en moeder zelf een bbq houden. Ik vind het erg jammer dat er zo veel op jouw afkomt, dit hoor jij niet te regelen. Dit is jouw dag, jouw kadootje...
Wat jammer dat t allemaal zo loopt. Dit is niet hoe het hoort te gaan. Persoonlijk vind ik 50 best te doen, maar met wat creativiteit kun je goedkoper uit zijn (zeker als je een leuke groupon op de kop kunt tikken). Je schoonzus had beter moeten luisteren, maar de genodigden hadden ook gewoon eerlijk moeten zijn over hun max. bijdrage. En dat ze jou ermee confronteren is not done. Misschien is het gewoon beter als je je er niet mee bemoeit. Zo'n feestje hoort een verrassing te zijn. Laat ze het met elkaar oplossen, t hoort niet jouw probleem te zijn. Wijze woorden: een probleem dat je niet kunt oplossen, is niet jouw probleem...
wat ontzettend jammer dat het zo loopt! ik zou als ik jou was , als de gemoederen iets bedaard zijn , toch wel even praten met je schoonzus! zij is waarschijnlijk enorm terleurgesteld , want er zit wel tijd in en ze dacht jou er een groot plezier mee te doen. Maar iig dat de lucht geklaard is voor de bruiloft! Verder zou ik wel meegaan met het etentje..... Trouwens beetje vreemd dat je het allemaal al weet????????????ik werd ontvoerd en moest de meest belachelijke opdr doen en wist van niks haha veeeeel leuker! en op die manier krijg je dit soort gezeik ook niet , dat je alles maar op moet lossen voor iedereen.
Ik wist ook van niks, mocht absoluut niet, ik had me nergens mee te moeien En dan staan ze daar ineens met blinddoek en hups de auto in, eng! Bij mij zijn er trouwens ook een aantal mensen halfweg vroeger doorgegaan; eentje was ziek, de ander moest de kindjes in bed gaan leggen. Was eigenlijk al super blij dat ze mee waren.
Als je iedereen er persé heel de dag bij wil hebben is het dan mss een optie dat jij een beetje mee betaald in de kosten? Ik weet dat het zo helemaal niet gaat, maar er zal toch een oplossing moeten komen. Ik vraag me dan ook wel een beetje af dat als je vriendinnen een avondje gaan stappen hoeveel ze dan kwijt zijn. Ok het zal geen 50 euro zijn maar voor veel minder kan je volgens toch ook niet veel doen. Wat je schoonzus betreft ben ik het wel een beetje eens met de rest dat ze haar terecht een beetje aangevallen voeld, het is niet gemakkelijk iets te organiseren en het is opzich al een ondankbare job want alle klachten komen op jou nek. Vind de fout ook een beetje liggen bij je vriendinnen. Dan hadden ze al eerder moeten zeggen van mijn budget is zoveel anders kan ik niet komen. Gewoon direct en eerlijk.
Ik snap niet hoe je anderen kunt verplichten zo'n hoog bedrag uit te geven. Je moet al een cadeau kopen, en dan nog 50 euro, waar je geen zeggenschap over hebt. In vind het niet netjes. Bruid hoort er buiten gehouden te worden. Als iemand mij zou zeggen dat ik zo'n bedrag moet uitgeven zou ik bedanken, ik maak zelf wel uit hoe ik mijn portemonnee beheer...
Tja ik snap het financiële plaatje wel. Alhoewel ik er destijds anders over dacht heb ik achteraf spijt hoeveel ik wel niet heb uitgegeven in totAal aan andermans bruiloft. Werd steeds gekker met die vrijgezellenfeesten. Terug naar jou situatie. Erg jammer dat t zo loopt en jij hiermee belast wordt. In de oplossingssfeer:Ik zou aangeven dat je het evt zelf bijlegd voor de mensen voor wie 50 te veel is. Op een gemiddelde bruiloftsbegroting valt 60 euro ook niet meer op toch? Daarmee kan iedereen mee en dat was toch ook je wens? Was handiger geweest als je vriendinnen zelf de organisatie hadden geregeld of vooraf goed hadden afgestemd over hun budget eisen en niet nu achteraf, maar daar verander je nu weinig aan.
Ik vind het ook vervelend dat jij dat allemaal over je heen krijgt. Ik denk dat de schoen wringt bij het feit dat het georganiseerd is door iemand die jou niet goed kent. Ik heb het vrijgezellenfeestje georganiseerd van mijn zus een 7 jaar geleden. Al haar vriendinnen studeerden toen nog. Ik was de enige met een baan. Als je creatief bent, valt er echt wel wat goedkoops te vinden en ik heb mijn best gedaan om het zo giedkoop mogelijk te houden. Uteindelijk zijn we met z'n allen gaan picknicken in het vondelpark (ze woonde toen in amsterdam) en hebben we daarna met zijn allen een skateles gehad daar. Verder hadden we bij de zeeman thsirts gekocht en daar een tekst oo geschreven met watervaste stift. Echt heel jammer hoor dat het zo loopt. Terecht dat je daar ondersteboven van bent. Ik hoop voor je dat je toch een leuke middag hebt en sluit het lekker af met je vriendinnen/moeder op jouw manier.
beetje jammer dat jij dit allemaal mee moet maken. zelf ben ik ook een keer niet meegeweest omdat het gewoon te duur was. mijn man moest opdezelfde dag naar de bruidegom en hij was al 80 euro kwijt en ik zonder de reiskosten 100 euro daar kwam nog trein richting a`dam bovenop dus 150 euro dit vond ik ook te gek. en zou dan ook de kids nog moeten onderbrengen. dus ik heb onder smoesje van geen oppas nee gezegt. 50 euro vind ik zo gek nog niet van idd eten kost al wat en mocht je willen stappen ook dat red je ook niet met 50 euro tegenwoordig. het is echt heel sneu dat je vriendinnen dit tegen jou hebben geklaagd en niet tegen de organisatie. daar hoor je het mee te regelen. of er miss een oplossing is. dat het anders kan. het is jah jouw verrassing en dat hoort het te blijven. je zou dr geen stress om moeten hebben
Ik snap niet waarom die mensen niet eerst bij elkaar gekomen zijn om te overleggen wat het budget zou zijn, voordat ze gingen kijken wat ze zouden gaan doen. Dan weet je tenminste meteen van elkaar wat haalbaar is. IK heb dit soort dingen nu zo vaak gehoort, en had opgelost geweest als ze dat van te voren hadden kort gesloten. Nu weer kwaaie koppen. Jammer hoor
Jammer dat jezelf nu alle sores over je heen krijgt ...en 50 euro is heel netjes voor een vrijgezellefeestje en jammer dat ze daar nu moeilijk over doen ...... En ik vind niet dat de bruid geld bij moet leggen , moet niet gekker worden ......en vooral als ze anders ook niet zo moeilijk doen over hun uitgaven ...... En een datum van een vrijgezellefeestje weet je al een heel stuk eerder , dus dan maar de pas op de plaat en voorzichtig doen en geld aan de kant zetten .....lijkt me niet zo moeilijk !
Dat snap ik dus ook niet. Weet niet wat ze van plan zijn maar voor een hapje en een drankje en eventueel nog een activiteit ben je al heel gauw 50 euro kwijt, dus op zich vind ik dat niet echt schrikbarend...maar degene die het regelt neemt toch contact op met degene die uitgenodigd worden en dan gaan ze toch in overleg hoe en wat, had een hoop ellende gescheeld. Beetje jammer dat jij het nu allemaal op je bord krijgt.