ei kwijt over vrijgezellenfeest

Discussion in 'De lounge' started by bijtjuh16, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou ja voor mij was het dus simpel.......geen vrijgezellenfeest meer.
    Het is of met z'n alle of helemaal niet.
    Heel jammer voor je schoonzus en familie maar als zij geen rekening kunnen houden met andere dan is het voor mij dus klaar.
    Ik persoonlijk vind 50 euro heel netjes trouwens maar goed ik kan niet in de bankzaken van een ander.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

50 euro pp is heel netjes naar mijn idee, dus ik kan me je s-zus wel een beetje voorstellen..
    Maar als jij al 100 keer gezegd hebt dat het te duur is en goedkopere ideeen hebt aangedragen snap ik ook niet waarom ze dan niet dacht, nou oke, wat jij wil.
    Lastige situatie :(

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    maar ged kunnen diegene die zo'n moeite hebben met die 50 euro je schoonzus niet helpen in de organisatie ? Jijzelf moet hier helemaal niks van meekrijgen , je moet kunnen genieten van de aanloop naar je huwelijk .....

4. Female

Female Niet meer actief

Ik ben het eigenlijk hartstikke met TS eens. 50 euro valt misschien mee, maar kan een berg geld zijn voor mensen hoor. Als er meerdere mensen zijn die echt (bijna) niets kunnen missen... Is het toch een veel beter idee, wat TS heeft aangedragen?! BBQ en low-budget workshop. (+ nog 100 dingen die je kunt bedenken met wat creativiteit) Ik zie echt niet in waarom dat minder leuk zou zijn. Organisator had volgens mij al meteen naar haar moeten luisteren...

Ik vind het sowieso jammer dat het tegenwoordig allemaal zo duur is. Vroeger kon iedereen nog gewoon 'van niets iets maken'. Ik zie dat steeds minder, dat mensen creatief zijn, alles bij elkaar charteren en zonder geld ontzettend veel leuke dingen kunnen organiseren. (Kinderfeestjes zijn daar ook zo'n voorbeeld van) Zonde. Vind ik dan he ;)

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ben het met je eens dat het voor sommige een berg geld kan zijn .....maargoed je weet dit wel ver van te voren en als je dit graag wil kun je ook andere dingen laten om ie 50 euro bij elkaar te krijgen ,maar neemt niet weg dat je niet kan nadenken over een feestje wat minder kost en daar aanpassingen aan kan doen , maar ik vind niet dat ze daar de ts over moeten lastigvallen ..

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh herkenbaar, zo ging t bij mij ook! Vrienden die onze feestjes organiseerden houden zelf van veel en uitbundig, maar ik had een paar vriendinnen die dat gewoon echt niet konden betalen. En toen ze gebeld werden dat het 150 euro pp ging kosten, hingen ze meteen bij mij aan de telefoon. Ik schrok er zelf ook van hoor :)

Gelukkig reageerden vrienden heel relaxed en zijn naar alternatieven gaan zoeken en uiteindelijk is t volgens mij rond de 40 gekomen ofzo, weet t niet precies.

Maar ik wist uiteindelijk dus ook precies wat we gingen doen die dag. Gelukkig maar, want het idee van ontvoerd worden, geblinddoekt, opdrachten doen..argh nee, daar moeten ze bij mij niet mee aankomen hoor daar hou ik helemaal niet van. Gelukkig weten m'n vrienden dat :)

Ik hoop dat het allemaal bedaart en je toch nog een hele leuke dag gaat hebben! En een super bruiloft natuurlijk.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Eens. Ik vind Eur 50,- p.p. voor een vrijgezellenfeest ook echt al heel weinig, ook voor een student. :) Zeker als ze ook nog ruim 3 maanden hebben om het apart te leggen. En op internet dingen uitzoeken gaat natuurlijk ook heel veel tijd inzitten dus ik kan mij voorstellen dat je schoonzus ook wel p*ssed is. ;) Ga gewoon als volwassenen met elkaar in gesprek en praat het uit. Succes.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Sowieso vind ik het niet netjes dat je vriendinnen tegen jou gaan zeggen dat het te duur wordt. Zij moeten jou er buiten laten. Je schoonzus is degene die de organisatie heeft (op zich genomen?), dus als het te duur wordt moeten ze bij haar zijn.
    Verder vind ik het erg lief dat je het opneemt voor je vriendinnen met een low budget, maar ik vind ook dat je schoonzus het erg low budget heeft gehouden en toch een complete dag ervan heeft kunnen maken. En inderdaad, ik kan niet in iedereen zijn/haar portemonnee kijken, maar het gaat hier om €50 euro. Je vriendinnen willen wel de halve dag komen (wat hen dan dus de helft ofzo gaat kosten) en kunnen in die 4-5 maanden dat ze het wisten en de 3 maanden die komen gaan niet €25 euro bij elkaar gespaard krijgen? Voor een goede vriendin zou ik dat zeker overhebben. Dan ga ik een keer minder op stap, of ik koop die leuke broek niet.

Conclusie, ik zou het best schandalig vinden als jij nu diegenen die alles voor jou organiseren én low budget houden in de steek laat. Ik vraag me namelijk af of je 'vriendinnen' wel de hele dag waren gekomen als de kosten minder waren geweest.. Laat hen lekker de halve dag komen en geniet jij nu van een leuke vrijgezellendag!

9. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Eens met bubbel!
    Ik weet uit ervaring dat je het met het organiseren van zo`n dag nooit goed doet. Er gaat echt veel tijd in de organisatie zitten, ook al doe je dat via internet. Als ik zou weten dat er meiden met low budget mee zouden gaan, zou ik denk ik ook op 50 euro komen. Ik vind eigenlijk dat ze het heel netjes heeft gedaan hoor. Voor veel minder doe je niet zo veel. Tja, en een oriflame verkoop bijeenkomst? Vind ik niet echt iets voor een vrihgezellenfeest hoor. Vind het eigenlijk een beetje ondankbaar van ts. Je schoonzus steekt er tijd in om iets leuks voor je te organiseren, binnen een redelijk budget en dan zeg jij: nee, ik wil geen workshop maar oriflame. Nee, ik wil niet uit eten maar een bbq. Ik zou als schoonzus daar ook redelijk van over de zeik zijn eerlijk gezegd .........!

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    mijn moeders (schoonmoeder en eigen moeder) gingen niet mee op vrijgezellenfeest, dit is iets voor vriendinnen en neefjes en nichtjes (athans bij ons)

tja het is heel moeilijk, ik zou het nu ook niet hebben, maar ik zou dat zelf heel duidelijk hebben aangegeven bij voorbaard al.

verder waren bij mijn vrijgezellen feest ook eeen aantal er niet ivm kosten, en dat respecteer ik, maar ik heb ondanks dat een top feest gehad.

in dit geval is het zo als de meesten het kunnen opbrengen en 1 niet, heel sneu maar dan had die gene toch duidelijker moeten zijn,

dat ze jou er mee lastig vallen vind ik echt triest.

mocht ik overgens nu horen dat ik bv over 7 maand een vrijgezellenfeest zou hebben, zou ik nu al beginnen met geld opzij leggen, tja tis niet veel wat ik missen kan maar zou het wel proberen. (mits die persoon heel belangrijk voor me is) anders helaas en ben ik er gewoo niet bij, maar wens de rest veel plezier zonder enig wrok.

snap je schoonzus ook heel goed, ik heb erg het idee dat jij daar totaal geen begrip voor hebt, ze doet der best voor JOU.

mij is ook nooit gevraagt wat ik leuk vond, enige een lijstje met mensen die welkom waren, en 75 procen van dat lijstje was er.

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik ben eigenlijk verbaasd hoeveel mensen het vanzelfsprekend vinden dat je 50 euro neerlegt voor een vrijgezellenfeest.
    In veel geval heb je beide met partners te maken die ook nog een vrijgezellenfeest krijgen, wat dan al 100 euro gaat kosten.
    En daar bovenop komt natuurlijk nog eens de bruiloft zelf! Dan is 50 euro ook een heel net bedrag om uit te geven aan een huwelijkscadeau.

Kortom als gezin 150 euro kwijt zijn omdat een ander gaat trouwen. Vind ik echt veel hoor!
    (maar misschien komt het ook wel omdat ik niet zoveel op heb met het hele concept vrijgezellenfeest, wat is er mis met gezellig met elkaar wat afspreken en idd gaan bbq-en om te vieren dat je gaat trouwen?)

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar niemand wordt verplicht dat geld uit te geven. Er wordt iets georganiseerd, en 1 iemand (of meerderen) zegt dat dit financieel niet gaat. Even goede vrienden toch?
    Ik vind alleen dat TS de schuld niet in de schoenen moet schuiven van haar schoonzus. Als die vriendin graag de hele dag was meegegaan had ze óf eerder aan moeten geven wat haar budget is, óf zelf meer in de organisatie moeten doen, óf het geld in die maanden bij elkaar moeten sparen. En ze had het probleem sowieso niet bij TS neer moeten leggen. Want hoe je het ook wendt of keert, er blijft een naar randje aan deze dag zitten..

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Maar bij ons hebben ze het zo gedaan er waren er toen 2 met een klein budget, dit heeft de rest opgevangen iedereen b.v 5 of 10 euro meer betalen zodat ze gewoon mee konden!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik vind 50 euro wel veel voor een vrijgezellenfeest hoor! Ik hoor steeds vaker exorbitante bedragen voor dit soort dingen...
    Alles moet maar geld kosten enz... Het gaat er toch om dat de vrijgezel in de watten wordt gelegd, niet de gasten, die gaan niet trouwen!

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

als iemand die ook van weinig leeft, snap ik dat het veel geld is...
    jammer dat je aan je szus al besparende ideetjes doorgaf en dat ze toch in haar ogen goedbedoelde andere duurdere activiteiten heeft gekozen...
    maar wat let je om met de rest na de middag activeit alsnog een simpele bbq thuis te houden?
    hoop dat het toch nog een leuk feestje word;)

16. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Het budget voor een vrijgezellendag is vaak het grootste discussiepunt.
    50 euro voor een vrijgezellendag is inderdaad te doen, maar 24,50 voor het diner pp en 25 euro workshop pp is 49,50 excl drank en excl het vrijhouden van de bruid. Dus wat iedereen hier 50 euro noemt is het dus niet.
    Die 50 euro van de bruid moet nog verdeeld worden (wat is zo las zijn er dan nog 6 dames over dus is alweer bijna 10 euro erboven op) en de drank voorzichzelf en de bruid komt er nog bij. Dus dit feestje is al snel 70 euro pp.
    En tja, als je dan studeerd en geen bijbaantje hebt, is dat waanzinnig veel geld.

Je schoonzus had beter eerst kunnen informeren over het budget van iedereen, rekening houdend dat de kosten van de bruid er nog bovenop komen. Dan kun je dus berekenen wat je max incl drank pp kwijt bent.

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat vind ik dus ook , en vantevoren weet je dat het geld gaat kosten , dat is dus of sparen of niet meegaan ...en 50 euro is echt niet veel voor een vrijgezellenfeestje .......maar niet de bruid hiermee lastig vallen ..

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Wat vervelend zeg....dit had een leuke dag voor je moeten worden!

Ik ben het met mamakelly eens: Het is al fout gegaan bij de communicatie:
    je schoonzus had beter zelf contact met iedereen op kunnen nemen zodat ze samen over het budget konden beslissen. Ik snap dat als je nog op school of in de bijstand zit, je niet veel te besteden hebt.
    Maar je vriendinnen en je moeder hadden misschien ook zelf aan moeten geven wat ze te besteden hebben. €50 is in de ogen van je schoonzus misschien low-budget, maar voor hen veel geld. Ik snap dat het moeilijk is om te moeten zeggen dat je weinig geld hebt, maar nu kunnen ze er de halve dag niet bijzijn en dat is ook niet leuk.
    Aan de andere kant vind ik het ook wel sneu voor je schoonzus. Zij heeft haar best gedaan om iets leuks te organiseren voor een redelijk bedrag (€50 vind ik niet veel) en nu krijgt ze alleen maar gezeik.

Voor jou is het helemaal jammer. Dit zou een leuke verrassing voor je moeten zijn en een superleuke dag moeten worden met je (schoon)moeder en vriendinnen en dan krijg je dit......

Dit is ook de reden dat ik nooit meer een vrijgezellenfeest organiseer. Het is nooit goed!

Ik hoop dat je toch een beetje van je dag kunt genieten!!

19. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    ik lees hier verschillende mensen die 50 euro netjes vinden.
    maar voor iemand in de bijstand of als student kan dat bijna het complete weekgeld zijn.
    Dus ik vind het helemaal niet gek dat ze dat veel vinden.
    Zelf persoonlijk vind ik het ook wel erg veel mijn vriend werkt 40 uur en ik blijft thuis maar als het vrijgezellen feest al 50 kost en vaak geef je ook wel 50 of zo voor de bruiloft zelf ben je al 100 euro kwijt.
    Kun je niet dan zelf een bbq regelen of gaan gourmetten met degenen die wat minder hebben.
    Voor mensen die zelf genoeg te besteden hebben lijkt 50 euro misschien niet veel.Maar het is maar hoe je het bekijkt.
    Hier in de buurt gaan ze vaak met de bruid in spe verkleed de stad/het dorp door en daarna de kroeg in ofzo.
    Dan kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind het wel veel geld.

Ik heb een topvrijgezellenfeest gehad. Vriendin had zelf een high tea gemaakt, we maakten zelf cocktails en hielden een beautymiddag. Daarna eten besteld en naar de karaokebar in de stad.
    Ze waren pp geloof ik 20 euro kwijt :)

Balen ts, nu is het wel verpest voor jou!

Ik heb trouwens zelf ook ooit een vrijgezellenfeest georganiseerd en eerst uitgezocht wat de gasten waren. Zaten ook studenten bij dus heb het goedkoop 17,50 pp gehouden.

Share This Page