Of het nu veel geld is of niet, het pijnpunt blijft dat de vriendinnen dat aan de schoonzus hadden moeten melden, en er de bruid niet mee hadden moeten lastig vallen, vind ik persoonlijk.
Dit is dus de reden waarom ik had aangegeven dat ik GEEN vrijgezellenfeest wilde toen ik ging trouwen. Er komt ALTIJD gezeik van namelijk. Het is of te duur, of te goedkoop, of de ene vind het niet leuk, of de ander kan niet, of wil het niet, of durft niet, of vind het te ver, of vind het raar dan die-en-die niet is uitgenodigd, te vermoeiend, niet feestelijk genoeg, niet extreem genoeg of juist tè ... whatever. Ik heb nou echt nog nooit een vrijgezellenfeestje meegemaakt waarin iedereen het met elkaar eens is, en waar iedereen het doel voor ogen hield, namelijk is het is om de bruid-in-spe een gezellige en onvergetelijke dag/middag/avond te bezorgen. ik denk dat je schoonzusje je graag een leuke dag had willen bezorgen en ik kan mij voorstellen dat ze zwaar teleurgesteld is. Zou ik ook zijn namelijk.
ik snap niet dat iedereen het opneemt voor die schoonzus, ik vind het een grote heks. Gewoon weten dat niet iedereen het kan betalen maar vervolgens de plannen door laten gaan. Zelfs de moeder van de bruid, dan ben je in mijn ogen echt een monster hoor. Voor een kleiner budget kun je minder: leuke lunch bij iemand thuis ofzo,maar dat heeft de bruid in spe wel alle belangrijke mensen erbij. Nee voor mij zou dit einde schoonzus zijn.
Nou monster en heks is ook wel overdreven en om haar nu als schoonzus gelijk uit mijn leven te bannen kom op zeg er zijn wel ergere dingen hoor, en zo makkelijk is dat niet. ze had ook niks kunnen regelen natuurlijk. Ik denk echt niet dat ze het zo fout bedoelde als het nu overkomt. Die vriendinnen gaan toch zeuren terwijl ze dat ook tegen de schoonzus konden zeggen? Nu hebben ze de bruid er zelf bij betrokken...Dat is gewoon erg lullig. Van beide partijen vind ik dat....
ik vind van niet, als mijn schoonzus mijn vriendinnen buitensluit??? Mn vriendinnen heb ik zelf gekozen, schoonzussen niet.....gelukkig heb ik hele leuke en kan ik mij gewoon niet voorstellen dat iemand zo triest is. Ts schrijft toch dat de vriendinnen met ideeen gekomen zijn, uiteindelijk zou ik ook tegen haar zeggen dat ik niet kon komen. Anders zou ze op de dag zelf denken dat ik haar liet zitten??
TS schrijft dat de vriendinnen met ideetjes naar haar zijn gekomen, er wordt helemaal niets gezegd over contact tussen vriendinnen en schoonzus. Om haar nu meteen een monster te noemen... misschien heeft ze echt wel haar best gedaan, maar had ze enkel een 'nee, te duur' om mee te werken, en dat kan heel frustrerend zijn als dat je enige feedback is hoor. En als je dan via de bruid nog moet horen dat ze de bruid ermee hebben lastig gevallen? Die hou je er toch altijd buiten? En als bruid kies je toch zelf wie je vrijgezellen organiseert? Dus zo slecht zal de band met schoonzus heus niet zijn...
Ik vind dat het niet alleen de schoonzus aangerekend kan worden. Die vriendinnen hadden hun budget kenbaar moeten maken tijdens de voorbereidingen. Ze hadden toen aan kunnen geven dat ze niet de hele dag mee zouden gaan in dit geval en met z'n allen kunnen kijken naar een oplossing of alternatieven. Ipv achteraf hun beklacht doen bij ts. Wat er nu ook nog gaat gebeuren. Voor ts is de lol er toch al af en dat is echt jammer.
ik quot ts even, hier staat toch dat tijdens het regelen aangegeven is dat het te duur was??? Ts heeft nog alternatieven gegeven, maar verder werd alles om gezet in definitieve plannen??? Ik zou zo ongelooflijk verdrietig zijn als 3 vriendinnen en mn moeder niet mee konden omdat ze het niet kunnen betalen, ik vind dit echt te belachelijk voor woorden.
En hier schrijft ze precies het tegenovergestelde. Hieruit begrijp ik dat het ts is geweest die aan heeft gegeven dat het budget te hoog is en zelf alternatieven heeft aangedragen en niet de vriendinnen zelf. Die hebben het laten gebeuren en zijn achteraf afgehaakt.
Ik lees dat de vriendinnen dit aan TS hadden doorgegeven, niet aan schoonzus ... Dus ik begrijp dat schoonzus een voorstel heeft gedaan, je vriendinnen hebben bij TS geklaagd en niet bij schoonzus en dat schoonzus bij geen feedback de dag heeft vastgelegd. De vriendinnen hebben geklaagd tegen de verkeerde persoon ... Ik denk dat het niet de schoonheidsprijs verdiend, maar om nou direct de schoonzus aan de hoogste boom te knopen ...
ja daar kun jij wel gelijk in hebben, maar omdat ts zelf met alternatieven is gekomen ging ik ervanuit dat dus ook de reden is gegeven waarom ze alles goedkoper wilde toch??? En uiteindelijk is daar dus niks mee gedaan, dat vind ik echt heel rot. de hoogste boom is idd wat overdreven, maar ik zou wel heul boos zijn.
waar ik ook nog aan dacht.. voor sommigen is het misschien wel beschamend om te melden dat 50 euro te veel is ook als ik lees dat het voor de meesten hier (en mij ook trouwens) toch een redelijk bedrag is. Ts is natuurlijk een vertrouwd persoon voor de vriendinnen en die schoonzus niet denk ik.
Het hangt denk ik ook helemaal af van de context. We waren er niet bij dus het blijft voor ons gissen, maar als de opmerking is geplaatst bij schoonzus zonder context, kan het gewoon zijn dat schoonzus de urgentie/noodzaak niet zo heeft ingezien. En als TS als optie een oriflame workshop had geopperd, had ik persoonlijk als schoonzus die opmerking ook niet bepaald serieus genomen. Een commerciële workshop is geen vrijgezellenfeestje. Daarbij, als ze als geen geld hadden voor 50 gaan ze dan ook geen producten aanschaffen tijdens zo'n sessie?? Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als ze niet het geld voor de eerst geplande sessie hadden, maar vervolgens wel voor 25 euro aan producten aan staan te schaffen ... Nee, de vriendinnen hadden gewoon open kaart moeten spelen hier.
In dit geval vind ik dat schoonzus wel rekening had kunnen houden met TS. Het is niet zo dat schoonzus heel enthousiast dingen heeft geregeld en vervolgens na het regelen te horen kreeg dat het budget te hoog was. TS had aan schoonzus al aangegeven dat het budget te hoog was, waardoor vriendinnen maar een halve dag kunnen komen, wat schoonzus genegeerd heeft en door is gegaan met de plannen waar ze mee bezig was. Schoonzus had de planning kunnen wijzigen en iets met de alternatieven van TS kunnen doen, om toch iedereen de hele dag op het feest te hebben. Of schoonzus had iets anders kunnen verzinnen met low budget. Daarnaast vind ik ook, dat als je een feest organiseert, je jezelf kenbaar maakt als organisator aan de ''gasten'' en vooraf vraagt wat het budget is. Dit is in dit geval niet gedaan. Zelf zou ik het onlogisch vinden als een gast zelf eerst contact op moest nemen met in dit geval schoonzus om te zeggen dat als het bedrag boven de zoveel komt, je niet kan komen. Dit hoort gewoon vooraf gevraagd te worden aan iedereen vind ik. En ook wat tullip al zei, 50 euro is best een redelijk bedrag en voor deze mensen niet, waarvoor ze zich waarschijnlijk schamen en niet durven te zeggen, behalve aan TS de vertrouwenspersoon. In dit geval zou ik gewoon de plannen zo laten als het is aangezien het al geregeld is en met de vrienden apart nog wat leuks doen met een low budget. ( BBQ bijv) ( Wel vraag ik mij tussenhaakjes af of schoonzus naar alternatieven heeft gekeken, maar deze er misschien niet waren gezien 50 euro voor 2 aparte dingen niet veel is?)
Ik vind het niet echt de schuld van schoonzus. Ze heeft geprobeerd om met een low budget (tja met 50 euro kun je niet zoveel meer tegenwoordig ) iets leuks in elkaar te draaien. Ik denk dat ze oprecht bedoelt heeft om wat leuks voor jou te doen. Ik zou dat wel naar haar toe proberen recht te zetten. Zorg ervoor dat je niet "partij" gaat kiezen. Zo kom je nu namelijk wel beetje over. Bedoel wat hebben je vriendinnen gedaan behalve hun beklaag bij jou te doen? Ze hadden ook het vrijgezellefeestje zelf kunnen organiseren of schoonzus meehelpen met organiseren. Als je van tevoren al weet dat je weinig te spenderen hebt (EN het is je vriendin wiens vrijgezellefeest je zeker niet wilt missen) , dan heb je het budget als organisator meest in het hand. En dan actief meehelpen en niet alleen via via ideeen opbrengen. Vaak denkt men dat hun idee heel goedkoop is, maar blijkt er achteraf toch verborgen kosten te zijn geweest. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk budget jouw vriendinnen in gedachte hadden? Maar goed misschien is het nog niet te laat om het geheel te redden door een middenweg te bedenken: -de workshop ( mits er geen aanbetaling al is gedaan) te laten vervallen. Ipv daarvan jouw gek aankleden en rare opdrachtjes laten doen hartje centrum. Kost bijna niks of dat idee dat jij had geopperd iets met oriflame? - en dan deel 2 van schoonzus planning door laten gaan. Dat was dacht ik etentje voor 24,95 euro dat moet toch wel te doen zijn voor je vriendinnen? Drinken was ook een probleem. Je kunt afspreken dat iedereen zijn eigen drankje afrekend. Kunnen ze het zelf net zo gek maken als ze het hebben willen.
Wat ik niet snap is dat door de meeste steeds weer de vriendinnen de dupe zijn. Als je een feestje oid organisseerd is het eerste wat je doet toch een budget stellen. Doen wij hier tenminste altijd. Dan weet ik wat ik te spenderen heb en op basis daarvan ga ik aan de slag. En tja, als het budget klein is moet je creatiever zijn in je ideeen, maar er zijn zo verschrikkelijk veel leuke dingen te bedenken die leuk zijn om te doen, maar tegenwoordig lijkt het wel of de vrijgezellenfeestjes elkaar moeten overtreffen en het kan niet extreem genoeg zijn. (Zelfde tegenwoordig bijv met kinderfeestjes... niks zo leuk als thuis heerlijk in een thema iets knutselen, maar tegenwoordig gaan we naar allerlei grote dure parken ed)
Het ging als volgt, ze hadden de difinitieve uitnodiging ontvangen, en brachten mij op de hoogte dat ze er de helft van de dag niet bij zouden zijn. Daardoor is het balletje gaan rollen, want ik wil beginnen en eindigen met dezelfde mensen, anders hoeft het van mij niet. Of allemaal, of niemand.
Ik sluit me volledig aan bij "kopjethee". (omdat ik erg van thee hou en het scheelt me een hoop typewerk)
en daar geef ik je helemaal gelijk in. Ik zou het als vriendin ook aan jou gemeld hebben, ook al zou het "de verrassing" verpesten, ik zou niet willen dat jij op de dag zelf zou denken dat ik het als vriendin niet belangrijk genoeg vond ofzo. Ik zou de echte reden wel van te voren tegen je willen vertellen.