Misschien een wat rare vraag maar heeft er iemand van jullie ervaring met de houding tijdens het klussen. Ik lees vaak dat de missionaris houding (man op vrouw) meer kans zou geven op een zwangerschap maar voor mijn man en mij voelt het andersom net beter. Denken jullie dat de houding veel invloed heeft op het al dan niet zwanger kunnen raken? En ik las ook dat de vrouw best niet voor de man klaarkomt, maar ook dat gebeurt bij ons wel eens. Heeft dat ook een groot effect op de bevruchtingskans?
Je leest veel, maar hier zwanger op beide manieren en ook als ik eerder klaarkwam dan mijn vriend. Voor ons maakt het dus niks uit.
Zal misschien ook afhangen van of je makkelijk zwanger wordt of niet in de zin van heb je een goede eisprong e.d. en is de zaadkwaliteit in orde. Maar in eerste instantie zeg ik gewoon doe wat jullie het fijnst vinden en mocht het dan na een aantal maanden niet gelukt zijn, ga dan ns kijken of je misschien andere houdingen kunt proberen e.d. Samen genieten lijkt me het allerbelangrijkst. Zwanger worden is in eerste lijn geen technisch iets, het moet iets zijn wat ontstaat uit liefde. En tja als het dan niet blijkt te lukken dan wordt het misschien wat meer technisch/zakelijk (ik spreek enigszins uit ervaring na 6x iui)
Wat je kunt vinden op internet is dat de missionaris + doggystyle het beste zou zijn omdat sperma dan zo diep mogelijk in de vagina komt. Maar ja, dat is google...geen idee of het ook werkelijk beter zou zijn.
Even benen omhoog, of kussen onder je billen als jullie klaar zijn. Ik ben direct gaan slapen zonder eerst te plassen, (niet slim wegens kans op blaasontstekingen) Maar ik was meteen zwanger. (lucky bastard i know) Als je als vrouw klaarkomt, dan kunnen die spiertrekkingen de sperma "vervoeren" en als je klaarkomt wordt je vochtig, wat ook fijn is voor de sperma. Maar als je klust tijdens je ei, en je rekbaar vocht hebt, heb je hetzelfde effect.
houdingen vind ik persoonlijk onzin, allebei de keren heb ik gewoon daarna meteen geplast, gedouched (zelfs van onder) en toch zwanger, geen speciale houding , gewoon genoten van elkaar..
Mee eens, de basis moet gewoon liefde / spontaan zijn zeg maar als er dan wat meer aan de hand is is het nog een wat ander verhaal maar als je gewoon net begint moet het vooral leuk zijn. Is pas een onderzoek geweest dat passionele seks de kans op zwangerschap verhoogt!